רוצה לדעת מה אומר E202? בואו ללמוד מדעי המזון!

ללמוד מדעי המזון בתל-חי

ממש כפי שהחברה שלנו התפתחה עם הזמן, כך גם מערכת המזון שלנו התפתחה לאורך מאות שנים עד שנהפכה להיות מה שאנחנו מכירים היום: מערכת גלובלית, מסועפת, הטומנת בחובה גודל ומורכבות עצומים. המחויבות של אנשי מקצוע בתחום מדעי התזונה, הכוללת אספקה בטוחה של מזון ותרומה לכינון מערכת אנושית בריאה יותר, היא חלק בלתי נפרד מאותה התפתחות. אם אתם מתעניינים בתחום ורוצים להוביל שינוי אמיתי (ועל הדרך להבין מה זה E202 ושלל צפנים נוספים)  - בואו ללמוד מדעי התזונה! למה כדאי ומה עושים עם זה? הנה כל המידע שאתם זקוקים לו בדרך לקריירה בתחום.

לפני הכל: מגדירים

מדעי התזונה מתמקדים בעיקר בעולמות האוכל ונגזרותיו הבריאותיות – תזונה, תרופות והרגלי אכילה. זהו תחום רב פנים ששורשיו נעוצים בתחומי הכימיה, הביולוגיה ומדעי החברה, והוא כולל גם חקר התנהגויות וגורמים חברתיים הקשורים לבחירות מזון.

מה ייתן לכם תואר במדעי המזון?

  1. ביטחון תעסוקתי

בין אינספור השינויים הטכנולוגיים שעובר העולם, דבר אחד בטוח: אנשים תמיד יצטרכו לאכול. תעשיית המזון היא מהגדולות והיציבות בעולם, כך שבכל מקום בו יש שרשרת אספקת מזון – אתם תוכלו ליהנות מקריירה בתחום.

  1. הזדמנות לעשות שינוי

לימודי מדעי התזונה פותחים שער משמעותי לעתיד התעסוקתי שלכם – אך גם לעתידו של העולם. בהתאם לתפקיד שתבחרו בתום התואר, תוכלו לחולל שינוי אמיתי בחייהם של אנשים. כך לדוגמה תוכלו להיות תזונאים ולסייע לאנשים פרטיים לנהל חיים בריאים יותר באמצעות חינוך לתזונה נכונה, או לשפר את אורח החיים שלהם באמצעות תכנון דיאטות אישיות.

אם אתם פוזלים לנישה המדעית יותר, תוכלו לעבוד כמנתחי מזון או לעבוד בתחום בריאות הציבור, ובמסגרת עבודה זו לבחון את התכונות הכימיות או הפיזיקליות של המזון, כמו לערוך בדיקות בחקר החיידקים והמחלות.

אם אתם יצירתיים יותר, תוכלו לעבוד כמדעני מזון ולפתח מוצרים חדשים – כשיותר ויותר אנשים בוחרים באורח חיים בריא יותר, חברות רבות יותר מפתחות מוצרים חדשים עם כמויות סוכר נמוכות, דלי שומן וכדומה, ואתם יכולים לקבל הזדמנות להשתלב במהפכה הבריאותית. מי יודע?! אולי החטיף החדש שתייצרו יהיה על מדפי הסופר בקרוב!

  1. סביבה מגוונת

כפי שרמזנו קודם, כשעובדים בתעשיית המזון מקבלים הזדמנות תעסוקה מגוונת מאוד, בעולם בו יש אלפי משרות שונות! אתם לא מוגבלים לעבודה במעבדה או עבודה משרדית, אלא נהנים מאינספור אפשרויות: מחקר ופיתוח, מכירות, שיווק, ייצור, הוראה ואפילו עבודה ציבורית. מטבעה, זוהי עבודה רב תחומית הנוגעת לכל תחומי החיים.

  1. עבודה עם אנשים מדליקים

אנשים שעובדים בתחום האוכל יהיו, לרוב, אנשים חרוצים, להוטים ומסורים – ואתם מקבלים הזדמנות נהדרת "להתחכך" בהם במהלך הקריירה שלכם. לרוב אלו יהיו אנשים יצירתיים מאוד, אוהבי אדם וכאלה שתרצו להיות בחברתם. ברוב התפקידים שתמלאו בתחום לאחר התואר – כנראה שגם תזכו לכך!

  1. אפשרויות שכר מעולות

תואר במדעי המזון פותח לכם את השער לעתיד הפיננסי שלכם, כשהוא מציע מגוון אפשרויות תעסוקה עם משכורות גבוהות ומפתות.

  1. ידע מקצועי

התואר מאפשר לכם ללמוד המון בנוגע לתזונה שגוף האדם זקוק לה כדי לגדול ולהתפתח. תזונה טובה, כפי שכולנו יודעים לדקלם, חיונית לבריאות טובה, ולימוד מסודר על העולם העצום הזה מעניק לכם את היכולת להבטיח, ככל שניתן, שאתם והסובבים אתכם תוכלו לשמור על בריאות טובה לאורך זמן.

  1. מגוון נושאים רחב

לימודי מדעי המזון מתמקדים בשלושה תחומים עיקריים, הנוגעים לטכנולוגיה וניתוח, בטיחות ואיכות המזון וכמובן – תזונה. זהו בסיס נהדר לבניית ידע מדעי וכישורי מעבדה מעשיים, וזהו תחום שמסוגל אפילו, לא תאמינו, לשפר את הצד האנליטי החבוי שלכם, דרך לימודי ביוכימיה תזונתית, פיזיולוגיה אנושית, כימיה, ייצור מזון ועוד, כך שאם אתם אוהבים אתגרים, נהנים לחקור סיטואציות ולפצח מהם פתרונות מוצלחים – זה לגמרי התחום בשבילכם.

  1. הזדמנויות מעבר לים

תעשיית המזון היא תעשייה גלובלית, וחברות ישראליות גדולות מנהלות את עסקיהן גם במדינות אחרות, כך שבהתאם לתפקיד שתקבלו ורמת המצוינות שלכם (בטוחים שהיא לעילא ולעילא!), תוכלו לקבל הזדמנויות תעסוקה מעבר לים, או הזדמנות להשתתף בכנסים בחו"ל.

  1. וכמובן… האוכל!

אם אתם אוהבים אוכל ונהנים להסתכל "מאחורי הקלעים" שלו, תאהבו בהחלט את העבודה בענף המזון. בין אם זה כדי ליצור מוצרים חדשים ומלהיבים, להיות בודקי איכות, לבצע מחקר או לשמש כיועצי תזונה, תוכלו להיחשף להזדמנויות קולינריות נהדרות ולהכיר שילובי טעמים שלא ידעתם שקיימים.

אז… מה עושים עם זה?

אם עוד לא הבנתם, מדובר באחד התארים הנחשקים והמעניינים שיש. הנה שתי דוגמאות למה שמחכה לכם בחיים שאחרי התואר:

טכנולוגיית מזון

בתפקיד זה תעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם צוות חוקרים ומפתחי מתכונים חדשניים, תוך שימוש במרכיבים קיימים או חדשים. את המתכונים הללו תתבקשו לפתח בהתאם לדרישות ספציפיות, למשל רמת שומן נמוכה או תכולת סוכר נמוכה, או פשוט בהתאם למטרה מסוימת, לדוגמה ארוחה מוכנה או ארוחת צהרים מזינה. אתם תתבקשו לוודא כי כל מוצרי המזון עומדים בדרישות בטיחות, איכות ותזונה מסוימים, וכי כל דרישות החוק לתזונה נכונה חלים עליהם. התפקיד הזה דורש סטנדרטים גבוהים במיוחד של ניקיון ובטיחות, כישורי פתרון בעיות מעולים ויכולת עבודה טובה בצוות, בתוספת קורטוב לא קטן של יצירתיות.

טיפול תזונתי

אם אתם טובים בהבנת עובדות ומושגים מסובכים ומתן פרשנות פשוטה עבורם – אולי כדאי שתשקלו להיות מטפלים תזונתיים. כמטפלי תזונה, לרוב תעבדו באופן פרטי ותסייעו לאנשים לקבל המלצות תזונתיות אישיות על סמך אורח החיים שלהם ונסיבות בריאותיות שונות. כך אתם יכולים לסייע לאנשים רבים להימנע מללקות במחלות מסוימות, לנהל חיים בריאים וגם לסייע לאנשים חולים להימנע מהחמרת תסמינים. במילים אחרות: אתם עוזרים לאנשים אחרים לחיות הרבה יותר טוב!

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5229746
sddqeh8xzut1qEBq9nm4iFpNmI1akf7gaiQ_pUKDVAE
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-sKdTCGXDIzSzujtv28uJUBNsir7fjoj_28ry2w4oWt0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form