שאלות ותשובות בנושא E-test | המכללה האקדמית תל חי

שאלות ותשובות בנושא E-test

שאלות ותשובות בנושא E-test

סטודנטיות וסטודנטים יקרים,

לאור החלטת הממשלה על קיום מרבית הבחינות באקדמיה מרחוק, כאשר הסטודנטים נמצאים בביתם, אנו במכללה, כמו מוסדות אחרים, משתדלים לבצע את התהליך בצורה מבוקרת ולשמור על טוהר הבחינות ככל שניתן. ולכן אנו מבצעים את הבחינות מהבית באמצעות תוכנת ה-  E-test כמו בהרבה מוסדות אקדמיים בארץ ובעולם.

מערכת הבחינות המקוונת מאפשרת היבחנות מהבית בתנאים דומים של בחינה במכללה. בדומה לבחינה במכללה אין שימוש באמצעי עזר טכנולוגיים, דיבור, התבוננות לצדדים, הפרעות חיצוניות וכו'. התוכנה הנ"ל מיישמת ומאפשרת היבחנות בבית בתנאים כאלו.

חברת תומקס הינה החברה המובילה בישראל בתחום ניהול המבחנים במוסדות אקדמיים, החברה פועלת משנת 2004 בתחום. למכללה יש שיתוף פעולה הדוק וטוב עם החברה בשנים האחרונות.

קיבלנו את העצומה ואנו מודעים לחששות שיש לכם בעקבות ההחלטה להשתמש בתוכנה.

אנו מקפידים כפי שמחייב החוק לעשות שימוש רק בתוכנות אשר שומרות על הפרטיות שלכם ומתחייבות לעשות את הנדרש על מנת למנוע זליגה של מידע רגיש.

להלן מספר תשובות לשאלות שעלו ושאנו מקווים שיפיגו את החששות בשימוש בתוכנה:

מה מטרת התוכנה?

התוכנה עוזרת למוסדות אקדמיים בזיהוי הנבחן ומקצרת את תהליך הזיהוי,

התוכנה מדמה דפדפן (בדומה לכרום) באופן מאובטח, כך שהמחשב ננעל ולא ניתן להשתמש בתוכנות אחרות או בחומרים על המחשב או מהאינטרנט.

 

כיצד סטודנט מתחבר לתוכנה?

על מנת שנוכל לבצע, ככל שניתן, השגחה על הבחינות מרחוק, על הסטודנט להתקין את התוכנה על המחשב שלו.

 

איך אני מתכונן לבחינה כזו?

על המחשב של הסטודנט חייבת להיות מצלמה ומיקרופון תקינים, זהו תנאי לביצוע הבחינה. הסטודנט מקבל מראש מדריך להורדת התוכנה ולביצוע מבחן ניסיון.

זהו תהליך חשוב מאוד, ומומלץ לבצע את התהליך מספיק זמן מראש, אם ישנה תקלה בביצוע הניסיון יש לפנות לתמיכה הטכנית במכללה.

 

למה משמש צילום הווידאו וצילום התעודה המזהה?

הצילום משמש את המוסד לאימות זהות הנבחן ולשמירה על טוהר הבחינות.

המערכת מקליטה את הווידאו וסאונד של תהליך הבחינה, אשר נשמר בצורה מאובטחת (נעשו ונעשות בדיקות אבטחה על המערכת). קבצי ההקלטה נשמרים במדור בחינות ונמחקות אוטומטית לאחר 21 יום מיום הבחינה.

 

האם באמצעות התוכנה יש גישה לחומרים או מידע במחשב האישי שלי?

לא, אין הרשאות לתוכנה לגשת למידע של הסטודנט על המחשב.

התוכנה משתמשת רק במיקרופון ובמצלמה לצורך ניטור זמן הבחינה, על מנת שמדור בחינות יוכל לבדוק האם הסטודנט שמר על טוהר הבחינות, בדומה למשגיח בזמן בחינה.

דבר נוסף שהתוכנה בודקת זה דברים כלליים כמו שרוב התוכנות בודקות, שזה כתובת IP, מיקום גיאוגרפי וסוג מערכת ההפעלה. וזאת על מנת להגן על המערכת, לחסום גישה של גורם חיצוני למערכת, ולוודא שהסטודנט משתמש במערכת הפעלה נתמכת.

 

האם אני צריך לבטל את האנטי-וירוס במחשב שלי או תוכנת הגנה אחרת? האם זה פוגע באבטחת המידע?

לא, כמו בהרבה מהתוכנות האחרות על המחשב האישי, צריך לאפשר התקנה לתוכנה, ולעתים תכנת האנטי-וירוס מציגה שאלה האם לאפשר התקנה. בשום מקרה התוכנה לא מנטרלת את האנטי-וירוס. אנו לא פוגעים באבטחת המידע ועומדים בתקנים מחמירים כך שהמידע של הבחינה יוצפן ולא תהיה גישה למידע האישי של הסטודנט.

 

האם ניתן להיבחן ללא מצלמה ומיקרופון?

לא. יש להצטייד במצלמה עם מיקרופון למחשב לביצוע הבחינות. המערכת מנתחת את הווידאו והשמע ומזהה פעילות חשודה המפרה את נהלי המוסד לשמירה על טוהר הבחינה מהבית. הזיהוי כולל שמע ווידאו בכדי לוודא כי רק הנבחן מבצע את הבחינה.

 

אם המחשב קרס בזמן בחינה או יש לי תקלה אחרת?

בניגוד לבחינה במוודל, תהליך הבחינה נשמר כל הזמן בשרתי המערכת, ואם המחשב קרס, לאחר שמתחברים שוב לבחינה ניתן להמשיך מהמקום האחרון שבו הפסקתם.

לטובת חיבור מחדש יש לבקש מהתמיכה הטכנית קוד כניסה מחודש לבחינה.

במקרה של תקלה אחרת, למשל מחשב לא תקין, או אינטרנט לא יציב, הסטודנט יחווה תקלות רבות, לכן חשוב לוודא שאתם נמצאים בסביבה עם אינטרנט יציב ומחשב תקין.

 

למה לא ניתן להתקין על מחשב שאינו windows?

בשלב זה התוכנה תומכת רק במחשבים עם מערכת הפעלה windows7 ומעלה.

בעתיד אנו מתכננים תמיכה בעוד מערכות הפעלה, אך כיוון שזו מערכת ההפעלה הנפוצה בעולם החינוך ובעולם, כרגע יש מענה לרוב הסטודנטים.

 

האם התוכנה ממשיכה לעבוד בסיום הבחינה?

לא. בסיום הבחינה וסגירת התוכנה, התוכנה מפסיקה לעבוד. הצילום וההקלטה מפסיקים לפעול בדיוק כפי שמתבצע בסגירת אפליקציות דומות (כדוגמת זום).

 

איך אני מתחבר לבחינה?

בכדי להתחבר למערכת חייבים להזין קוד חד פעמי אשר שייך למועד בחינה אחת. הקוד נשלח אליך אישית סמוך למועד המבחינה. ללא קוד מתאים התוכנה לא מתחברת ולא מופעלת.

 

פורסם כי מחלקת האכיפה ברשות להגנת הפרטיות קיימה ב 2017 הליך פיקוח לבירור אירוע בו דלף מידע אישי רגיש משרת מחשב בבעלות חברת תומקס.

האם זה טופל?

במהלך שנת 2017, נדרשה החברה לתקן ליקוי אבטחת מידע שנבע מתקלה נקודתית בלבד. התקלה טופלה ביעילות ובמהירות לאחר קבלת פנייה בעניין מהרשות להגנת הפרטיות. הסנקציה היחידה אותה הטילה הרשות על החברה הייתה קביעת ההפרה בלבד, וזאת ללא קנס כספי או הנחיה לתיקון הליקויים, ומלמדת על אופייה הנקודתי של התקלה ועל התייחסותה הרצינית של החברה לתיקונה.

 

האם יש עוד מוסדות שמשתמשים בתוכנה זו?

השימוש בניטור והשגחה מרחוק באופן הזה הינו נפוץ בעולם ומתבצע כבר זמן רב.

בארץ מספר מוסדות החלו בשימוש תוכנה מאותם אילוצים שנכפו עלינו, ויש עוד מוסדות שכבר מבצעים בחינות בתכנה במתכונת של פיילוט.

חלק מהמוסדות שכבר משתמשים הינם: מכללת גורדון, האוניברסיטה העברית, מכללת כנרת, גליל מערבי ועוד.

 

היכן ניתן לקרוא מידע נוסף על התוכנה?

ניתן לקבל מידע נוסף בקישור של היצרן:

https://tomaxltd.com/our-products/tomae-test/

ניתן לקרוא על הגנת הפרטיות בקישור למדיניות היצרן:

https://tomaxltd.com/privacy-notice/

 

תודה רבה ובהצלחה,

מדור בחינות.