שיטות חדשניות בהוראה

שיטות חדשניות בהוראה

עידן האינטרנט המביא עימו פיתוח טכנולוגי נרחב יחד עם מאגרי מידע עצומים הנגישים לכולם מביא בהדרגה גם לשינויים בתחום החינוך וההוראה. העוסקים בתחום החינוך מבינים שעל מנת להכין את דור העתיד לחיים המקצועיים ולענות גם על צרכים רגשיים של התלמידים יש להכניס ולהחיל שיטות הוראה חדשניות. מכללת תל חי חרטה על דגלה חיפוש ושימוש בשיטות חדשניות בהוראה הנלמדות ומיושמות במהלך לימודי הוראה.

התלמידים של היום הם לא התלמידים של פעם

כן, ואנו לא אומרים זאת כקביעה שמה שהיה פעם בהכרח טוב יותר. פשוט ישנם הבדלים בין דוריים שהם בלתי נמנעים. הפיתוח הטכנולוגי לא רק משפיע על הדרישות שדור העתיד יצטרך לעמוד בהן מבחינה מקצועית בהמשך. יש לו גם השפעות התנהגותיות. התלמידים היום "נולדו עם הסמארטפון ביד". הם מהירים, סקרנים, חדים וחייבים גיוון ועניין. הנושא של הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה נמצא היום במרכז. תלמידים אלה כבר מזמן לא יושבים בפינה האחורית של הכיתה או מוצאים החוצה. ישנו ניסיון להתאים לפחות חלק משיטות ההוראה גם לתלמידים אלה.

טיפוח האינדיבידואל וחוזקות של כל אחד

בעבר היו ציפיות מן התלמידים להיות זהים כמעט זה לזה. כולם חייבים לנהוג בדרך דומה, ללמוד בחריצות, להכין שיעורים ולהצליח במבחנים ובמהלך השיעור בעיקר להקשיב. תלמידים שלא עמדו בציפיות אלה, שרצו להביע יותר את דעתם, שעוררו מחלוקת או דיון היו מבחינת המורים מטרד ממש והם לא היססו להראות זאת לתלמיד. מבוגרים רבים היום סוחבים איתם פצעים כאלה מן העבר ורבים מהם הפכו להיות המורים של היום, אלה שרוצים לפרוץ דרך בתחום החינוך ולתת מקום לכולם מתוך הבנה שלכל אחד חוזקות וחולשות ומטרת מערכת החינוך היא לטפח כל אחד תוך מציאת החוזקות ורתימתן למהלך הלימוד.

שיטות חדשניות שישנן היום בהוראה

מלבד הלימוד הפרונטלי הרגיל ישנו שימוש רב בשיטות שונות:

  • עבודה קבוצתית הכוללת גם דיון בתוך קבוצה והובלת התלמידים לכך שמותר גם לא להסכים ולדבר אף יש תרומה לחברה.
  • הכנת מצגות והעברת נושא לימודי על ידי תלמיד אחד או יותר כאשר הנושא מועבר על ידי התלמידים כמעט ללא סיוע או השלמה של המורה.
  • עבודה עצמית דרך אתרי אינטרנט יעודיים המאפשרת לתלמידים להתקדם באופן אינדיבידואלי.
  • משימות חקר ועבודת שטח במקצועות שונים, מדעיים והומניים
  • תרומה לקהילה: יוזמה של פרויקטים במסגרתם יסייעו תלמידי הכיתה לקהילה בדרכים שונות כמו ניקיון סביבת בית הספר, חוף הים או פארק, עזרה לילדים הזקוקים לעזרה בלימודים ועוד.

הוראה בתל חי- להגיע עם שלל שיטות חדשות

במכללת תל חי נושא הכיתה ההטרוגנית, שילוב תלמידים וכל נתוני מערכת החינוך על רכיביה השונים נלקחים כל הזמן בחשבון במהלך הלימודים העיוניים ועבודת השטח. למכללה סגל מרצים העוסקים בעבודת שטח ומחקר ונמצאים בקשר עם בתי ספר ומוסדות חינוכיים כך שהם ערים כל הזמן לשינויים וצרכים העולים מהמערכת. הם מוצאים כלים ופתרונות יישומיים וגם מעבירים אותם הלאה לסטודנטים. מעבר לכך, במכללת תל חי הווי חברתי נהדר, ומיקום יפהפה התורם לעשיה משמעותית באווירה רגועה ונעימה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252445
XqP084WJEzXHdLmKQQByr62by_i9L1AlOjUWyQxVlXs
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-bEdPBER-81yownmGpN_AMVIX5jhENECPvfDg9oQo7xQ
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form