שילוב של אוכלוסיות מוחלשות במקומות עבודה

שילוב של אוכלוסיות מוחלשות במקומות עבודה

האוכלוסייה של ישראל מורכבות מהרבה מאוד שכבות שונות ומגוונות. קשה להשוות את ישראל למדינות אחרות בעולם לאור המצב הבטחוני במזרח התיכון, אך בסופו של דבר, יש גם בישראל אוכלוסיות מוחלשות שמתקשות להתמודד עם שוק העבודה ולחיות בכבוד. אוכלוסיות מוחלשות בישראל כוללות לא מעט אנשים, כולל ערבים ישראלים, אתיופים, אריתראים, ציבור הנכים ואפילו נכי צה"ל. למעשה, מדובר על הרבה מאוד אנשים שהגיעו מרקעים שונים, והסיטואציות שנכפו עליהם הורידו אותם מטה בהיררכיה החברתית של מדינת ישראל, בעל כורחם.

המטרה של אפליה מתקנת

הקונספט של אפליה מתקנת נועד כדי לסייע לאותם אנשים, שלא יכולים להתקדם בחיים בגלל כל מיני סיבות. הסיבה המרכזית היא כמובן תפיסות קדומות ודעות עתיקות, אך לאותם אנשים קשה גם לקבל חינוך כמו שצריך, הם גדלים בסביבות מורכבות מבחינת מרקם אנושי ותשתיות, והרבה יותר קשה להם לקבל את ההערכה העצמית הבסיסית שמגיעה לבני אדם. אפליה מתקנת נועדה כדי לשנות את זה וזה מתחיל עם שילוב של אוכלוסיות מוחלשות במקומות עבודה שונים. הרבה מאוד תאגידים וחברות שונות שומרות תקנים עבור אותן אוכלוסיות מוחלשות, במטרה לשלב אותם בשוק העבודה, לתת להם אפשרות להתפרנס, ולשנות את התפיסה בקשר אליהם, כדי שיוכלו להתקדם לתפקידים משמעותיים יותר, וגם כדי שאנשים נוספים מהאוכלוסייה הזו יוכלו להתקדם בעצמם.

ריבוי אוכלוסיות מוחלשות

בישראל, גם לאור ריבוי האנשים באוכלוסיות המוחלשות, הנושא זוכה להצלחה. למעשה, יש שיגידו שהשוק העסקי הצליח היכן שהממשלה נכשלה, ויש הרבה מאוד אנשים מאוכלוסיות מוחלשות בשוק העבודה, עם דגש על משרות של נותני שירות ועובדים פיזיים. עם זאת, השינוי הוא היכולת של אותם אנשים להתקדם ולקבל תפקידים ניהוליים אם וכאשר הם מצטיינים בעבודתם, כאשר חלקם גם נשלחים להשתלמויות ולימודים על מנת לקבל את ההכשרה שהם צריכים כדי לקחת צעד נוסף קדימה בקריירה שלהם.

לתמרץ ולקדם

יש בישראל גם המון תמריצים עבור חברות גדולות וקטנות כאחד, אשר מעודדות את החברות לשלב אוכלוסיות מוחלשות בעבודה. יש לכך המון יתרונות, כאשר בראש ובראשונה, אוכלוסיות מוחלשות מועדות יותר לפורענות, וכל עוד משאירים אותם בשוק העבודה, יש פחות סיכוי להתפרעויות והפרות סדר. שנית, יש לפתור את נושא האפליה המתקנת, שכן אנשים רבים לא מקבלים את ההזדמנות הראויה להם, למרות שהם מוכשרים מאוד לבצע את העבודות אליהן הם מגישים מועמדות. בנוסף, ישנו ניסיון מובנה לייצר הומוגניות והלך רוח חיובי בין השכבות הראשונות, בישראל שנחשבת למדינה מאוד מפולגת בשנים האחרונות.

ההכשרה הנכונה

בישראל משתדלים ללמוד ממקומות שונים בעולם בכל הנוגע למתן שירותי אנוש בתוך תאגידים. בפייסבוק ובטוויטר יש המון רצון לקדם אוכלוסיות מוחלשות מתוך אג'נדה חברתית, וגם כאן, נעשה מאמץ רב לשלב אנשים ממקומות קשים גם בתפקידי מפתח ותפקידי ניהול. מרבית האנשים הללו אשר רוצים לעבוד, צריכים לקבל את ההכשרה הנכונה, ולהתחיל לעבוד כדי לייצר תפוקה איכותית במיוחד. אותם אנשים מתערים בחברה, ופותחים את הדלתות להרבה מאוד אנשים אחרים מאוכלוסיות דומות. האם האג'נדה פועלת בשיא הכוח? לא בטוח, אך ישראל נמצאת במקום לא רע מהבחינה הזו.

להכניס אנשים איכותיים לארגון

שילוב האוכלוסיות המוחלשות בשוק העבודה יביא איתו כניסה של אנשים מוכשרים לתפקידים איכותיים, וייצור תחרות גדולה יותר. התחרות היא טובה, ותאפשר לאנשים להשתפר ולשדרג את קורות החיים שלהם, ובמקביל, אנשים איכותיים יגיעו לתפקידים רווחיים, כי מגיע להם, ולא כי אין ברירה או כי עדיף לקדם אין האוס. יש אין ספור השלכות חיוביות לנושא של שילוב אוכלוסיות מוחלשות, וזה צריך להגיע לא רק מהלב של חברות גדולות, אלא גם מהראש. בנוסף, יש חשיבות גדולה לדחיפה ולדרבון של המדינה לעסקים לעשות זאת, וזה נכון גם להחלטות שנלקחות אצל ראשי המדינה, וגם לעובדים הקטנים והפקידים שמטרתם לדחוף את הנושא בשטח.

אנשי הגיוס וכוחם

מי שאחראים בפועל על מציאת אותם עובדים איכותיים באוכלוסיות מוחלשות, בסופו של דבר, אלו מחלקות משאבי האנוש בחברות. הנושא של משאבי אנוש התקדם מאוד בשנים האחרונות, ורוב החברות הגדולות דורשות כמה וכמה מבחנים וראיונות עד לקבלה לעבודה. בנוסף, גם עובדי משאבי האנוש הם אינם חותמת גומי, והם עוברים תהליך אקדמי ארוך לפני שהם מקבלים את הכלים למצוא עובדים טובים שיתנו תפוקה, ושירצו להישאר במקום העבודה במשך זמן רב. זה נכון לכל מחפש עבודה, מאוכלוסייה מוחלשת או לא.

מיומנויות וסט כלים

בעבודת משאבי האנוש יש פן פסיכולוגי, פן פרקטי ופן חשיבתי, ויש למיומנות של אנשי משאבי האנוש חשיבות רבה. חברות משקיעות כיום הרבה מאוד כדי למצוא אנשים איכותיים לתפקידי גיוס, וזה נכון במיוחד עבור אנשי משאבי אנוש שמגייסים אנשים מאוכלוסיות מוחלשות. האתגר במקרה הזה הוא גדול יותר, כי יש פערים שיש לגשר עליהם, וצריך לראות האם יש אופק עתידי עבור אדם שהגיע ממקום קשה. לא תמיד זה המצב, אך כאשר יש סט כלים איכותי שהתקבל במקום טוב, הסיכוי להיות מגייסים איכותיים הולך וגובר.

חייב לצבור תאוצה

תהליך הגיוס של חברות רציניות הוא ארוך, ובמיוחד כשזה נוגע לאוכלוסיות מוחלשות. החברות לא ממהרות לשלב אנשים בתפקידים בכירים אלא אם כן אנשי הגיוס אומרים שזה אפשרי. אנשים עוברים תהליכים ארוכים, מבחנים וראיונות, גם לתפקידים הפשוטים ביותר, מכיוון שזה חשוב. המטרה היא לקדם ותגמל אנשים איכותיים, ואם אפשר לעשות זאת ובמקביל לקדם אוכלוסיות מוחלשות שיתרמו לחברה הישראלית בצורה טובה יותר, הרי שזה מבורך. שילוב של אוכלוסיות מוחלשות בשוק העבודה זה משהו שחייב לקבל תאוצה גם בעולם, אך במיוחד במדינת ישראל על שלל המורכבויות החברתיות שהיא מציגה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5237971
N8wUzuP6PAnCiPThVNhdmBLpbf-oNXRc7kRhJIN28vI
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-_-7NCUKQ97l2SW1VaDWcIZm6s_ZGeK_3zGxxq-iILjg
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form