תואר בחינוך – מה צריך לדעת?

תואר בחינוך בתל-חי

חושבים ללמוד תואר ראשון בחינוך? מתלבטים האם יש לכם את מה שדרוש או מה מחכה לכם ביום שאחרי התואר? אין ספק כי לימודי חינוך הם אחד מהתארים המעניינים שיש. במהלך התואר צפויים לכם קורסים מגוונים, החל מקורסים הקשורים ישירות לעבודה עם ילדים, דרך קורסים כלליים שמטרתם להעשיר את הידע הכללי שלכם ולימודי פסיכולוגיה ועד ללימודי תרבות ארגונית. עדיין מתלבטים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך העולה לתואר ראשון בלימודי חינוך.

הלמידה לא נגמרת עם התואר

גם בתום התואר הראשון ואפילו אחרי שתסיימו את הסטאז' שיכשיר אתכם להיות עובדי הוראה, סביר להניח שתמצאו את עצמכם בלמידה מתמדת, כל יום, כל היום. מעטים מאוד מורים משתלבים בשדה החינוכי ונעשים לתופעה חינוכית פנומנלית מהיום הראשון. בדיוק כמו כל תחום אחר, ברגע שמפתחים את ה"שריר" הנוגע לו – נעשים הרבה יותר טובים. לאורך דרככם החינוכית תלמדו אט אט כיצד לפתח תקשורת טובה יותר עם תלמידים, אילו טקטיקות 'עובדות' על ילדים ואיזה לא, אילו שיטות הוראה כדאי לסגל בהתאם לסוגים שונים של תלמידים ועוד. הלמידה תמיד ממשיכה, וזה חלק גדול מהכיף!

עתידה להיות השפעה עצומה על אנשים רבים

הילדים מבלים בבית הספר שעות ארוכות, וסביר להניח מאוד שהם רואים את המורים שלהם הרבה יותר שעות ברצף מאלו שהם רואים את הוריהם מולידיהם. המשמעות כאן היא אחת: אתם הולכים להשפיע רבות על חייהם. ככל שתשקיעו בקשר איתם, ככל שיהיה לכם חשוב מהם ומההצלחה שלכם וככל שתשכילו לפתוח ערוצי תקשורת איכותיים עם כל ילד וילדה שאתם אמונים על חינוכם – כך הם עתידים לזכור אתכם למשך שנים רבות, גם כשיעבור נצח מהיום בו עזבו את בית הספר. 

אתם עלולים שלא להסכים עם הקולגות שלכם

בדיוק כמו כל עבודה אחרת בה עובדים עם אנשים אחרים – גם עבודה בחינוך, באופן טבעי, תפגיש אתכם עם קולגות שלא תמיד תסכימו עם דעתם או עם דרכיהם. יכול להיות שיהיו להם סגנון הוראה שונה מאוד משלכם, יכול להיות שהם ממש "יעופו עליו" בזמן שאתם עשויים לחשוב שמדובר בדרך שאינה יעילה למדי, ייתכן ותקבלו ביקורת על צעדים שונים שהחלטתם לנקוט – ואם אתם מורים טריים, חילופי הדברים הללו עלולים להרתיע אתכם. נכון, ההתנהלות הזו לא תמיד פשוטה וכמובן שחשוב ללמוד גם ממורים ותיקים יותר ולהקשיב לדעתם, אך נסו לעמוד על שלכם ולנמק מדוע אתם חושבים שדרככם נכונה. בסופו של דבר, ככל שיחלפו השנים ואתם תהיו מיומנים יותר – יהיה לכם קל הרבה יותר להתמודד עם חילוקי דעות.

העבודה לא נגמרת כשהיום נגמר

יום הלימודים נגמר בשעה 14:00? נהדר, אבל זה ממש לא אומר שסיימתם לעבוד להיום. בעוד שברוב העבודות במשק אין צורך 'לקחת את העבודה הביתה' והמטלות מסתיימות עם סיום יום העבודה הרשמי, עבודה כמורה דורשת עבודה נוספת גם על חשבון השעות הפרטיות שלכם, אחר הצהריים או בערב. זה לא אומר שאתם עתידים לעבור לילות לבנים או לעבוד קשה מדי כשהיום נגמר, אך סביר להניח שתיאלצו לעבוד על תכנון שיעורים, פיתוח מקצועי, בדיקת מבחנים ופעילויות שונות הקשורות בחיי בית הספר. 

מחכים לכם לימודי המשך

מורים רבים עובדים על בסיס התואר הראשון שרכשו לפני כך וכך שנים – ואין בכך דבר רע, כמובן. אם אתם רוצים להיות מורים איכותיים באמת, חשוב להשקיע בלימודים לתארים מתקדמים יותר, להמשיך לקחת קורסים שונים, להשתתף בהשתלמויות רלוונטיות ולעשות הכל כדי לרכוש כלים חדשים ומעודכנים שיסייעו לכם להיות אנשי חינוך טובים יותר. והבונוס: ככל שתלמדו יותר, לא רק שתהיו מעודכנים יותר – אלא הדבר גם יתרום לשורת המשכורת שלכם, וזה כבר ממש מבורך.

ים של הזדמנויות

ברגע שהשלמתם תואר ראשון בחינוך, פתחתם לעצמכם צוהר לעולם רחב הרבה יותר של קריירה. אם אתם רוצים להיות מורים, זהו כנראה יהיה ההמשך הטבעי עבורכם בתום הלימודים. אך גם אם תמצאו את עצמכם מבקשים ליצור שינוי בחייכם, להתרענן ולשנות, תוכלו, די בקלות, להמשיך אל מחוזות משיקים בהשלמת לימודים לא ארוכה כלל. מורים לא מעטים עוברים להיות יועצים חינוכיים, מורים בהוראה בלתי פורמלית, מדריכים חיצוניים ועם התארים המתקדמים יותר – אפילו מרצים או חוקרים. השמיים הם הגבול, ויש שלל הזדמנויות להשפיע על חייהם של ילדים דרך הלימודים הללו.

לא מסתמכים על השנה הראשונה

יכול להיות ששמעתם כל מיני סיפורי בלהות על "מאבקי השנה הראשונה". ובכן, שני דברים יש לנו לבשר לכם: הראשון הוא שכנראה מי שסיפר לכם זאת ממש מגזים והשני – השנה הראשונה, גם אם היא מורכבת יותר מאחרות, עוברת. נכון, השנה הראשונה עלולה להיות מאתגרת יותר ביחס לשנים שיבואו אחריה, אתם לומדים בפעם הראשונה להתמודד מול מערכת בית ספרית, מול הורים, ילדים, אילוצי מערכת שונים וללמוד מהשטח איך כל הסיפור הזה עובד. ולא תמיד זה קל. החדשות הטובות הן שהשנה הראשונה תלמד אתכם המון על מקצוע ההוראה, ותהפוך את השנים הבאות לפשוטות הרבה יותר.

הולכים להיות לכם חברים טובים

גם אם ביניכם לבין התלמידים שלכם יש פער של כך וכך שנים, עם חלקם אתם עתידים לפתח מערכת יחסים מיוחדת במינה. אין סיפוק גדול יותר מלהצליח להגיע לילד, לסייע לו, להקשיב לו, לעזור לו להתקדם בתחום הלימודי, הרגשי או החברתי, לזהות קשיים ולהתמודד מולם וליצור חברויות של ממש (כן, כן, הם לא יהיו רק התלמידים שלכם) עם היצורים הקטנים והמתוקים האלה. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ואתם צפויים לגלות שלפחות חלק מהם יישארו בליבכם הרבה אחרי שתסיימו ללמד אותם.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5253319
AaNUsa_UavUhWE1me5KbL5DXQ8DSlQ4mYrEerSNr1GE
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-Z_Zmon4ydI2W9-bA52XeSZEZclXZVAA0K1RcfDO13fU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form