תואר בכלכלה וניהול – מה צריך לדעת?

תואר בכלכלה וניהול

הגעתם לשלב בחיים שבו אתם שוקלים מה כדאי ללמוד?

האם אתם מתעניינים בכלכלה? לא מפחדים ממתמטיקה ואולי אפילו מרגישים שזה הצד החזק שלכם? תמיד חלמתם להוביל צוותים ולפתח תהליכים?

זה נשמע שלימודים בתחום של כלכלה וניהול הם הכיוון הנכון בשבילכם! אז הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת על המסלול המיוחד הזה.

לימודי כלכלה

הפן של לימודי כלכלה כולל בתוכו כמה מרכיבים המקיפים את תחום הכלכלה מזוויות שונות. בבסיס כמובן יש צורך בקורסי המבוא העוסקים במיקרו ומאקרו כלכלה, לימודי מתמטיקה, סטטיסטיקה, מבוא לכלכלה וכדומה.

הקורסים המתקדמים עוסקים בזוויות נוספות של העולם הכלכלי, כגון מימון, התנהלות השוק, השקעות וכדומה.

לימודי ניהול

הפן של לימודי הניהול משלב בתוכו אלמנטים מעולם הכלכלה, למשל ניהול מיקרו כלכלה, דפוסים של התנהלות השוק, אסטרטגיות שיווק וכדומה. לצד זה ישנם אלמנטים העוסקים בניהול והובלה של צוותים, אשר מספקים כלים לפעילות בתחומים השונים.

לימודי כלכלה וניהול

אחרי שעסקנו בכל אחד מהתחומים בנפרד, אפשר לדבר על החיבור ביניהם.

למעשה המסלול של כלכלה וניהול הוא מסלול דו חוגי, אשר משלב ביחד את שני העולמות הללו. כל אחד מהחוגים מציע את הקורסים הבסיסיים והיסודיים בתחומו, לצד קורסים אשר מהווים שילוב בין שני התחומים הנ"ל.

כמו בכל תואר אקדמי, מבנה הלימודים כולל את קורסי הבסיס והמבואות בשנה הראשונה, קורסים נרחבים אשר מספקים בסיס מעמיק במהלך השנה השנייה, ובמהלך השנה השלישית הקורסים מתמקדים בנושאים ספציפיים ומאפשרים את ההעמקה הנדרשת.

כמו כן במהלך שנה ג' ניתן להתמחות בתחום ספציפי כמו נדל"ן, שוק ההון, מנהל עסקים וכדומה.

האפשרויות להתמחות תלויות כמובן במסלול הלימודים שבו בחרתם, כאשר יש היום מספר רב של מוסדות אשר מציעים לימודי כלכלה וניהול. לכל מסלול יש את הדגשים שלו, ולכל מסלול יש אפשרויות מעט שונות להתמחות בשנה השלישית.

היכן עובדים לאחר התואר?

זו כנראה אחת השאלות הכי משמעותיות, וזו שבאופן טבעי מסקרנת את רוב האנשים שמתעניינים בלימודים במסלול של כלכלה וניהול.

וזו כמובן שאלה חשובה מאוד. היתרון הכי גדול של המסלול, שהוא פותח בפניכם דלתות רבות והזדמנויות תעסוקה שונות ומגוונות.

באופן טבעי לימודי הכלכלה יאפשרו לכם להשתלב במוסדות פיננסיים שונים – בנקים, חברות השקעות, חברות סחר וכדומה. העיסוק בניהול של כספים באופן ישיר הוא אפשרות שקורצת לרבים, ומאפשרת עבודה בתנאים נוחים עם עניין גבוה. זוהי אפשרות שמתאימה במיוחד למי ששואף להשתלב בשוק ההון ולהתמחות בכך.

התמחות בתחום הנדל"ן תאפשר לכם להשתלב בענף, בין אם בתור שמאי מקרקעין ובין אם בתור יועצים או מנהלים בתחום. 

ענף נוסף שבו יש ביקוש לבוגרי המסלול הוא כמובן ענף הביטוח – הן בעבודה מול לקוחות וניהול התיקים, והן בתפקידים של פיקוח, הובלה, התוויית מדיניות כלכלית וכדומה.

במהלך הלימודים תוכלו להתמקד ולהתמחות בענף של ניהול מערכות מידע וניתוח נתונים, אפשרות אשר תציב אתכם בנקודת פתיחה טובה בעבור מספר רב של תפקידים בעולם הפיננסי.

האם ישנן עבודות בתחום הציבורי?

בהחלט!

במגזר הציבורי יש ביקוש גדול למסיימים של לימודי כלכלה וניהול. בין אם מדובר בעבודה בתחומים של בנקאות ופיקוח, למשל במסגרת בנק ישראל, ובין אם מדובר בתפקידים של ניהול כלכלי באחד ממשרדי הממשלה השונים. בחלק מהמסלולים ניתן לבחור בקורסים בעלי נגיעה לתחום הציבורי.

אפשרות נוספת שקיימת בחלק מהמוסדות היא המסלול של צוערים לשלטון המקומי. מטרת התוכנית היא לגייס אנשים איכותיים אשר יתמחו בתחום של כלכלה וניהול, במטרה לשלבם בשלטון המקומי. הרשויות המקומיות זקוקות לאנשי מקצוע אשר ינהלו ויפקחו את התקציבים, בניית התוכניות, גיוס האנשים המתאימים וכדומה. למעשה זוהי נקודת מפתח בשירות הציבורי, והיא תאפשר לכם להשפיע בצורה משמעותית על ההתנהלות התקינה של הרשות המקומית, ולהשפיע בצורה משמעותית על איכות החיים של התושבים. היתרון של מסלול הצוערות הוא סיוע בשכר הלימוד והבטחה תעסוקתית לשנים הראשונות שלאחר השלמת התואר.

זוהי אפשרות נהדרת לכל מי שמגיע לתחום מתוך תחושת שליחות ורצון לפעול בשטח.

כמובן שגם אם לא תיקחו חלק במסלול הספציפי הזה תוכלו להשתלב בשלטון המקומי.

ואם אני מתעניין ביזמות?

נהדר! בלי שום ספק, המסלול של לימודי כלכלה וניהול הוא בסיס מצוין לתחומי היזמות. בראש ובראשונה כיוון שהלימודים יעניקו לכם כלים בסיסיים בתחום הכלכלה, כולל הבנה של תהליכים כלכליים, וכולל כלים הקשורים לסטטיסטיקה ובניית תוכניות ארוכות טווח.

הפן הניהולי של המסלול יאפשר לכם לקדם תהליכים בצורה מקיפה ומשמעותית, כך שתוכלו לקדם את הרעיון שלכם – או להצטרף לרעיון של יזמים אחרים.

הלימודים יעניקו לכם בסיס רחב המשלב את הידע התיאורטי עם הידע המעשי, ובעיקר – את הכלים והיכולת להעמיק את הידע בעצמכם, ובמידת הצורך לפנות אל אנשי מקצוע נוספים ולשלב אותם בתהליך. היכולת להסתכל על הסיטואציה ברמת המיקרו והמאקרו היא יכולת חשובה שנלמדת במהלך התואר, ותאפשר לכם לפתח תוכניות פעולה לטווח הקצר ולטווח הרחוק.

היכן לומדים? 

בזכות הפופולריות הגבוהה של לימודי כלכלה וניהול יש היום מגוון רחב של מסלולים, כמעט בכל המוסדות האקדמיים. את התואר תוכלו ללמוד באחת מהאוניברסיטאות בארץ, וכן במספר רב של מכללות מהצפון ועד הדרום.

כדי להחליט איפה מתאים לכם ללמוד כדאי קודם כל לברר אילו מוסדות מציעים את התוכנית, ולאחר מכן לעבור על הסילבוס והקורסים המוצעים. בחלק מהמוסדות יש תוכניות לימודים עשירות ביותר, כולל אפשרויות בחירה מגוונות.

הלימודים עצמם נמשכים שלוש שנים, כאשר בחלק מהמוסדות יש גם מסלולים לאנשים עובדים ומסלולי הסבה, כך שהלימודים מתקיימים בשעות הערב, אפשרות לסמסטר קיץ וכדומה. כמובן שהלימודים יתפרסו על פני זמן רב יותר, אך יאפשרו לכם להמשיך ולעבוד בתחום שלכם.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5232399
0gSMDn0sW_k-eyPVEAJwGw8hyIfMEwsBxmIwx95lmXM
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-cXMjJbnZ6o0n20OdDo8pfdq1SOmfW41Q1Phr6XlyfZE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form