תערוכת ציורים של גיא קאופמן ז"ל בתל-חי

באירוע מרגש הושקה בקמפוס קצרין של המכללה האקדמית תל-חי תערוכה של ציוריו המעניינים של גיא קאופמן ז"ל
תמונה
משתתפי תערוכת תערוכת הציורים של גיא קאופמן ז"ל בתל-חי
משתתפי תערוכת הציורים של גיא קאופמן ז"ל בתל-חי

באירוע מרגש הושקה בקמפוס קצרין של המכללה האקדמית תל-חי תערוכה של ציוריו המעניינים של גיא קאופמן ז"ל

באירוע מרגש, הושקה לאחרונה בקמפוס קצרין של המכללה האקדמית תל-חי תערוכה הכוללת יצירות אמנות של גיא קאופמן ז"ל, שהלך לעולמו לפני כשנה, בגיל 15 בלבד. התערוכה מאפשרת הצצה לציוריו של גיא,  לדרכי הלמידה הייחודיות שלו ולאהבתו הגדולה לחקירה. היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה במכללה, חקרה, תכננה ובנתה תכנית דידקטית סביב עבודותיו, המזמנת לאנשי חינוך השראה לפיתוח דרכי הוראה רב-תחומית והוראה המשלבת דיגיטציה דרך ציוריו. 

גיא, נער מקסים ושמח, נולד וגדל בקרית אונו, בן לאלונה ושמוליק קאופמן, אח לשיר, גילי, ושי. גיא אהב ללמוד ומילדות הפגין יכולות פנומנליות של למידה וחקירה, היה אוטודידקט מוכשר עם זיכרון יוצא דופן, ובטבעיות אימץ לעצמו דרכי למידה עצמאיות. הציור היה עבורו כלי להפנמת האינפורמציה שאסף. כך צייר עשרות פעמים, ביצירתיות, כל נושא שחקר, שוב ושוב, עד אשר נחקק במוחו.

בהיותו בן 6 נחשף לנפלאות האינטרנט משם שאב אינפורמציה ללא הפסק, באופן מתודי אישי. כל פעם התעמק בנושא ספציפי. כך למד ו חקר לעומק נושאים רבים ומגוונים: ארצות וערים, מבנים ומגדלים, שפות וסימנים, מנהיגים, מהפכות ואירועים היסטוריים מעניינים, מזג-אויר, אסונות טבע, חלל, מופעים גדולים ועוד. בכישרונו הרב צייר את מפת העולם, מגדלים מכל העולם שורטטו על ידו ביד חופשית ובדיוק רב, וחברו יחד לעיר "עתידניה" חדשנית. דגלי מדינות העולם שורטטו ונצבעו בציוריו, באופן מסודר וברציונל שהמציא, והמשיך ודמיין לו דגלים חדשים למדינות חדשות. בהשראת סיפורה של אניית  ה"טיטאניק" חקר ולמד על אניות, וצייר עשרות אניות, תוך ציון שמותיהן ותאריכים חשובים, ושוב דמיין וצייר גם אניות מפרי דמיונו.

מופע האירוויזיון, בהיותו אוסף של מדינות, תרבויות ושפות, מאוד ריגש ועניין אותו. בהשראתו תכנן ועיצב עשרות במות אירוויזיון תוך שהוא מדמיין את עצמו יושב בקהל וצופה בהתרגשות במופע. לדאבוננו הרב, בהיותו בן 14.5 חלה. גם אז, מוחו מלא החיים המשיך וחקר, חשב ויצר, דמיין ותכנן, שיתף והרצה בפני סובביו על כל התגליות החדשות שמצא, אך לתדהמתנו, כל הכישרון האינסופי הזה נעצר ברגע אחד. גיא הלך לעולמו בחודש יולי 2021 , והוא רק בן 15 .

דרך התערוכה יכולים הסטודנטים והמבקרים בתערוכה להתבונן בציוריו של גיא, וללמוד על דרכי הלמידה הייחודיות שלו, אהבתו הגדולה לחקירה, ושמחתו בחלוקת הידע שברשותו לכל המתעניין. הצוות למצוינות בהוראה ציין כי זו הזדמנות יוצאת דופן  להיחשף לשיטות למידה וחקר ולאפשר לציבור  הרחב לקבל השראה ממנו, ולהפיק הנאה מיצירותיו.

אלונה, אמו של גיא הודתה בהתרגשות לצוות המכללה על האפשרות להציג את ציוריו של גיא, במקום בו לומדים ומלמדים: "אני מזמינה אתכם להתבונן, לקרוא ולקבל טעימה קטנה ממוח גדול שלא הספיק לחשוב לרגע". 

ענת ביטון, מנהלת קמפוס קצרין, שיתפה כי תערוכה זו היא הראשונה מסוגה, המתקיימת בקמפוס קצרין ואודתה למשפחה על הזכות לארח את התערוכה ולהציג אותה בפני הציבור הרחב בכלל ועובדי החינוך בפרט. "התערוכה, שממוקמת בכניסה הראשית, הינה חלק מהפיכת מסדרון הקמפוס למסדרון המזמין למידה פעילה והשראה לבאי המקום: תנו לתובנות הפשוטות של ילדים צעירים ונבונים, להזכיר לכם שהחיים נועדו להיות יותר מאשר קיום – הם נועדו להיות חוויה מדהימה" אמרה ענת.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ולצוותי חינוך ותוצג בקמפוס קצרין של המכללה האקדמית תל-חי עד  ה- 30.6.23 בין השעות 8:30-16:00.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5225799
gdijyQQ_xQuqYc04R-xuh_7O6T9AjOFwRaAQiEPEI2k
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-3TkC_n-6ZoMt-wFei-rFUJN1M-2dcXNlppDttkE1qlE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form