ועידת אצבע הגליל

תמונה
מרצה בועידת אצבע הגליל

ועידת אצבע הגליל ה-8 ע"ש אלעד ארליך במכללה האקדמית תל-חי 

תתמקד השנה באוניברסיטת הגליל כהגשמת חזון וסיפור משותף לפיתוח וצמיחה אזורית

 

ועידת אצבע הגליל השנתית, ע"ש אלעד ארליך ז"ל, התהוותה לפני כ-9 שנים מתוך צורך אזורי להעמקת והרחבת שיתופי הפעולה האזוריים בין קהילות האזור לאור הפערים ההולכים וגוברים בין המרכז לפריפריה הגאוגרפית בישראל. 

בשנים האחרונות עסקו וועידות אצבע הגליל, בצורך בגיבוש חזון וסיפור אזורי משותף לשם קידום האזור ופיתוחו הן כלכלית והן חברתית.

גיבוש חזון זה הינו הליך ארוך בו נדרשים הצדדים לגשר על השוני בין הקהילות השונות ולהתחשב במידה אפשר באינטרסים של האחר. הליך הדורש זמן, סבלנות, אורך נשימה ותמיכה קהילתית משמעותית. בשמונה שנות הועידה, הסיפור האזורי רוקם עור וגידים. מתעצב ומתגבש מול עינינו. משנה לשנה, הוא מתרחב, מקבל עוד מיימדים ומשלב בו אוכלוסיות וקהלים נוספים ומגוונים.

כעת, ולאור האירועים הפוליטיים והחברתיים רחבי ההיקף הפוקדים את החברה הישראלית בימים אלו המשקפים את שיאו של הליך קיטוב וירידה ברמות האמון בין קבוצות שונות בחברה הישראלית, אנו מעוניינים לייחד שוב את תכני הוועידה לנסיבות המקוריות אשר הביאו ליצירתה- הצורך בחינת הסיפור המשותף שלנו, העדכון שלו והכללת קבוצות נוספות בתוכו.

בחלקה הראשון של וועידת אצבע הגליל שתתקיים במכללה האקדמית תל-חי ב – 4/5/23 תעסוק הוועידה בהרחבה, באמצעות מקרה הבוחן של הישובים המגוונים בגליל, על הנסיבות ההיסטוריות והפוליטיות אשר הביאו לצמיחה של האזור ושגשוג של מהלכים חדשניים בו לצד תחושות של אי האמון בין קהילות באזור תוך מאבק על נכסים ומשאבים.

בחלקה השני תעסוק הועידה באחד המאמצים האזוריים החשובים ביותר שמקודמים בימים אלו לטובת הכרה רשמית של ממשלת ישראל בהקמת אוניברסיטת הגליל בקריית שמונה בהובלת המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר. אוניברסיטה אשר מרכזה בקרית שמונה והיא תפעל על ציר קרית שמונה- רמת הגולן- חצור- צפת.

בחלק זה נעסוק בהשפעות הצפויות של מהלך זה על האזור בכלל תחומי החיים, באתגרים הפנימיים והחיצוניים למהלך זה,  ומה עלינו כתושבים ובעלי עניין לעשות מחר בבוקר על מנת להבטיח את קיומו של מהלך זה. החלק השלישי והאחרון יעסוק במושבי תוכן שונים בנושאים אקטואליים המעסיקים את האזור בימים אלו.

המושב המרכזי יעסוק בנושא "אוניברסיטת הגליל כמנוע לפיתוח הגליל המזרחי והגולן"- כוחה של אוניברסיטת הגליל בקריית שמונה כמנוע לפיתוח חברתי וכלכלי של האזור וצמצום הפערים בין המרכז והספר הצפוני.

 

כמידי שנה יתקיים טקס הנצחה וחלוקת מלגות על שם אלעד ארליך ז"ל ולאחריו יתקיימו מושבי תוכן מקבילים בנושאים חשובים: כוחן של קהילות הצעירים באזור, תפקיד השלטון המקומי בצמצום פערי הבריאות בפריפריה, ונשים בעמדות מפתח בארץ ובגליל, וחינוך אלטרנטיבי בגליל. הועידה פתוחה לקהל הרחב. תושבי האזור וסטודנטים מוזמנים בחום, לקחת בה חלק.  

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5249241
97TD4P31t3NK5Hyq9draHCSB7ugO275NoXoZAyPTeQY
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-WZLmB9JcTKWNe7koWhzLvhSQ5he7h7UQb-grW-3sgVw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form