ועידת אצבע הגליל ה-8 על שם אלעד ארליך ז"ל

תמונה
מרצים בועידת אצבע הגליל

"אוניברסיטת הגליל כמנוע לפיתוח הגליל והגולן"

 

לאחרונה התקיימה במכללה האקדמית תל-חי ועידת אצבע הגליל על שם אלעד ארליך ז"ל ה-8. הועידה השנה התמקדה בנושא 'אוניברסיטת הגליל כהגשמת חזון וסיפור משותף לפיתוח וצמיחה אזורית'. האוניברסיטה, העתידה לקום בלב קריית שמונה, צפויה להמשיך ולפתח את האזור מבחינה כלכלית, אקדמית, תעסוקתית וכמובן חברתית.

האוניברסיטה שתוקם על בסיס המכללה האקדמית תל חי ומכון המחקר 'מיגל', תשאף לא רק למצוינות אקדמית אלא גם לצמיחת קריית שמונה, קצרין, צפת וכלל אזור הגליל והגולן.

לאחר המושב המרכזי שעסק בהקמת האוניברסיטה, התקיימו מושבי תוכן מקבילים בנושאים חשובים: כוחן של קהילות הצעירים באזור, תפקיד השלטון המקומי בצמצום פערי הבריאות בפריפריה, נשים בעמדות מפתח בארץ ובגליל, וחינוך אלטרנטיבי באזור. כמדי שנה התקיים טקס הנצחה וחלוקת מלגות על שם רב סמל ראשון אלעד ארליך ז"ל, עובד המכללה, בן קריית שמונה, אשר נפל בעת מילוי תפקידו ביום ח' בתמוז תשע"ג (16 ביוני, 2013) בתאונת דרכים בדרכו לשירות מילואים. 

את הוועידה פתח בני בן מובחר, יו"ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות חרמון: "המנהיגות המקומית בצפון תומכת בהקמת האוניברסיטה ובטוחים שהיא תהווה מנוע צמיחה חברתי ודמוגרפי". זה יעזור לצמצם את הפערים בין המרכז לצפון. האוניברסיטה החדשה תתפרש על ציר קריית שמונה, צפת וקצרין, תחזק את הערים המרכזיות שלנו ותביא לפריחה של הגליל והגולן כולו. אני קורא לכולנו לעבוד ביחד ולהביא להקמת האוניברסיטה. הגיע הזמן גליל - גולן".

כמו כן, בוועידה דיבר פרופ' אליעזר שלו, נשיא המכללה האקדמית תל-חי: "אנחנו רוצים שילד שנולד במטולה, קצרין ועין קניה יוכל לממש את החלום שלו. אין מקום טוב יותר בארץ לפיתוח פוד-טק ואגרו-טק. האוניברסיטה שנקים תתרום גם לחיזוק המכללות באזור. כל יום שחולף ולא מוקמת אוניברסיטה אנחנו מפסידים מהחיזוק הכלכלי וביטחוני של האזור. אוניברסיטה תעשה גליל וגולן חזקים ומדינת ישראל צריכה גליל וגולן חזקים".

אלי כהן, מנכ"ל המכללה, התייחס להשלכות החיוביות בהקמת אוניברסיטת הגליל בקריית שמונה: "השנה תוקדש הוועידה לחשיבות שיתוף פעולה אזורי במטרה להצעיד את הגליל קדימה. אחד התהליכים המרכזיים שיסייעו בפיתוח האזור, בדגש על הגליל הרחוק הוא הקמת אוניברסיטת הגליל בקרית שמונה. האוניברסיטה תהווה מנוע צמיחה מרכזי ותוביל מחקר פורץ דרך תוך מעורבות בקהילה במובן הרחב של המילה. גם אחרי הקמת האוניברסיטה אנחנו נשמור על 'רוח תל חי'. אני רוצה להודות למכללות האחרות בגליל, השותפות לחזון שלנו לפיתוח דור העתיד של האזור, במיוחד דרך תכנית 'גליליום' לנוער".

 

ועידה אצבע הגליל התקיימה זו השנה השמינית, ונוסדה מתוך צורך אזורי להעמקת והרחבת שיתופי הפעולה האזוריים בין קהילות האזור לאור הפערים ההולכים וגוברים בין המרכז לפריפריה הגאוגרפית בישראל. לאור המצב החברתי פוליטי בישראל – דוברי הועידה התבקשו לבחון בשנית את 'הסיפור המשותף' המאחד את קהילות האזור.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5250483
EPYSv8nRkXu9rCVyW42l74pCgbZ2LP-Xdhw0A-edZgg
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-HHCoB7WWrGwUbP3r9XCEgRmcXKpFCxx9Y94m2Osjis4
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form