Elicit: בינה מלאכותית בחיפוש מאמרים אקדמיים

ראשית, רשמו ביומנים: יום סגל בתאריך 26.6.23 בנושא בינה מלאכותית
תמונה
AI

בחידושון זה:

  1. הזמנה ליום הסגל בתאריך 26.6.23 שיעסוק בבינה מלאכותית

  2. תיאור כלי הבינה המלאכותית Elicit

  3. הצעה לשימוש ביחידת מיקרו-למידה בנושא Elicit

 


 

ראשית, רשמו ביומנים: יום סגל בתאריך 26.6.23 בנושא בינה מלאכותית

יום הסגל הקרוב יעסוק במהפכת הבינה המלאכותית. זו הזדמנות להיחשף לנושא, ללמוד להשתמש בכלים הפופולריים הזמינים כרגע לכולנו (כגון Elicit המוצג בחידושון זה), וכן לחשוב יחד אודות אופן השימוש שלנו כמרצים בכלי הבינה המלאכותית. תכנית מפורטת של יום הסגל תישלח בהמשך.

 


 

איך נגייס בינה מלאכותית לעזרה באיתור מאמרים אקדמים? Elicit!

איתור מאמרים ממוקדים ומהימנים ברשת הופך בשנים האחרונות למאתגר הן בשל שפע המאמרים והן בשל ריבוי מנועי החיפוש. התקדמות הבינה המלאכותית כמנוע חיפוש, מאפשרת לאפליקציות כמו ELICIT ליעל ולדייק את מלאכת איתור המאמרים בתחום האקדמי.

האפליקציה, שהינה חינמית וכרוכה ברישום בלבד, אינה רק כלי לכתיבת תשובות לשאלות מחקר כדוגמת ChatGPT , אלא היא גם כלי לאיתור מקורות המידע האקדמיים עליהם מבוססות התשובות. כוחו של הכלי טמון ביכולתו לאגם את המידע מהמאמרים שאותרו, להציג את מקורות המידע וליצור בסיס לסקירת הספרות.

תמונה
Text

ממשק המשתמש באפליקציה מאפשר לצמצם את המאמרים שפורסמו עד שנה מסוימת, המצאות המאמר כקובץ PDF , אפשרות לבחון את דרוג המאמר והז׳ורנל בו הוא פורסם וסימון המאמר כמעניין להמשך עבודת סקירת הספרות.

קיימים מנועי חיפוש אקדמיים דוגמת Google Scholar וגם הם מאפשרים איתור מאמרים ויכולת חיתוך לפי שנים. ממשק המשתמש של ELICIT מאפשר לקרוא את תקציר המאמרים במסך החיפוש ולזהות בתוך המאמרים מילות מפתח היכולות לסייע בהרחבת סקירת הספרות.

כמו בכל אפליקציות AI, על מנת לקבל מאמרים מותאמים לצורך שלכם, יש לרשום פרומפט (שורת פקודה) המאפשר למנוע החיפוש לאתר בצורה מדוייקת את המאמרים המבוקשים. כיום האפליקציה אינה מאוד מוצלחת בשאילתות בעברית, אך עם הזמן יש לשער שפרמטר זה ילך וישתפר.

קישור לאפליקציה: https://elicit.org

 

 


 

יחידת מיקרו-למידה בנושא Elicit - לשימוש מרצים וסטודנטים

 

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה של המכללה יצרה יחידות מיקרו-למידה שיעזרו לכם להפיק את המיטב מ-ChatGPT, וכן עבודה עם מאמרים אקדמיים באמצעות הכלי Elicit. ניתן לתרגל שימוש בכלי באמצעות יחידות אלו, וכן להנגיש אותן לסטודנטים ע"י שילובן בקורס שלכם. אם אתם מעוניינים בכך, צרו איתנו קשר וציינו באיזה קורס תרצו לשלב יחידת מיקרו-למידה (אחת או יותר).

 

תוכלו לצפות ביחידות בקישור זה (לחצו על הכפתור "רשום אותי").