-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים לB.Ed. לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מדעים (על יסודי)
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג B.Ed. לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מדעים (על יסודי)
ד"ר מיטל שבת-סימון
ראש התוכנית להוראת המדעים והביולוגיה, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב ופיתוח למידה והוראה
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת תל אביב 2009
תחומי מחקר :
קבלת החלטות במצבים פיזיולוגיים שונים
סגל נוסף:
ד"ר יאיר רזק, גב' טליה עציון, גב' ליאורה גלס אלון
תמונה
B.Ed. לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מדעים (על יסודי)
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
מדעים הוא אחד מתחומי הידע המובילים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, המהווה בסיס להבנה והשתלבות בהתפתחויות העתידיות בתחומי בריאות ורפואה, ביוטכנולוגיה, חקלאות, איכות הסביבה, מחזור, אנרגיות מתחדשות ועוד.
נושאים משמעותיים אלו הוגדרו כמרכזיים ואיתם תתמודד האנושות במאה הנוכחית.
סטיבן הוקינג האסטרופיזיקאי אמר "המדע הוא לא רק דיסציפלינה של סיבות כי אם גם של רומנטיקה ותשוקה", השאיפה להשגת ידע רב ומעמיק בנושאי החיים והביולוגיה, הכרת התחום ואהבת החקר, הינה היעד של התכנית עבור המתמחים בתחום.
הביולוגיה הינה הבסיס המדעי לכל החי בסביבתנו, האתגר האולטימטיבי של הביולוגיה הוא הבנתה. הסטודנטים יעמיקו את ידיעתם בתחומי הביולוגיה והפיזיולוגיה כגון תקשורת בין תאית, המוח, גנטיקה, אקולוגיה, קיימות, חיי הצמח וכן בנושאים מדעיים שונים כגון פיזיקה, כימיה ומתמטיקה.
במהלך הלימודים אנו שואפים לייצר מורה בעל ידע רב יותר, אהבה לתחום, שואל שאלות ובעל רצון לחקור ולהבין. להשגת מטרות אלו אנו שמים דגש על חשיבה מחקרית, ביצוע פרויקטים, עבודה במעבדות, הכרות עם טכנולוגיות חדישות, יציאה לסיורים לימודיים, ולימוד במתחם חדשני הקרוי "ביופליה" אשר מותאם ללמידה מחקרית בתחומים מגוונים ולמידה מבוססת פרויקטים. ההכשרה בתכנית להוראת המדעים זו מלווה בחוויה לימודית החושפת את הלומדים לתחומי המדע השונים, מעשירה ומכינה אותם לשליחותם כמורי המדעים לעתיד.
- החל משנת הלימודים תשפ"ד- שנים א-ב ילמדו בקמפוס קצרין ובשנה ג' הלימודים יתקיימו בקמפוס מדעים וטכנולוגיה הנמצא בגליל העליון (קמפוס מערב של מכללת תל חי).
Accordion Title למה ללמוד חינוך והוראת מדעים (על יסודי) בתל-חי?
למה ללמוד חינוך והוראת מדעים (על יסודי) בתל-חי?
מטרות:
- הקניית ערכים המעצבים את תפיסתם של הסטודנטים לגבי חקר מדעי בכל תחומי המחקר הקשורים למדעים וביולוגיה (ביולוגיה, כימיה, פיזיקה ועוד).
- הקניית אמצעים חדשניים שיסייעו למורה ולתלמידיו לייעל את פעילותם המחקרית הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית (בתחומי המדעים בכללי ובביולוגיה בפרט).
- הקניית יידע עדכני אודות המחקר המתפתח בארץ ובעולם (בתחומי המדעים בכללי ובביולוגיה בפרט).
- פיתוחו של המורה למדעים וביולוגיה כמורה-חוקר וכמפתח שיטות הוראה מקוריות שיעזרו לעצב את החוקרים של העתיד.
התוכנית למדעים הציבה לה למטרה להכשיר מורים למדעים וביולוגיה, מקצועיים ומיומנים בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל. התוכנית שמה דגש על התמקצעות בתחום התמחותו של המורה. כל הסטודנטים למדעים זוכים להכשרה מקצועית מפי מרצים / חוקרים.
יעדים:
- מתן כלים למורים לעתיד בהוראת ביולוגיה בבניית תכניות לימוד בבתי הספר.
- פיתוח מיומנויות ליישום הידע התיאורטי והמעשי הנרכש במהלך הלימודים והטמעתו בבתי הספר.
- שילוב טכנולוגיות חדישות כחלק מדרכי הוראת הביולוגיה.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
מסלול ישיר לתואר ראשון, תעודת הוראה ותואר שני ב 5 שנים בלבד.
הסטודנטים נרשמים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה במדעים ולומדים שלוש שנים, לאחר מכן ממשיכים ישירות לתואר השני שאורכו שנתיים, וזאת מבלי להמתין לצבירת מספר שנות ניסיון תעסוקתי בין התואר הראשון לשני. באפשרות הסטודנטים להשתלב בעבודה במערכת החינוך כבר אחרי השנה השלישית בתכנית.
המשך הלימודים במסלול הישיר לתואר שני תלוי ברצונו של הסטודנט וכפוף לעמידה בתנאי סף של ממוצע 80+ בסוף השנה השלישית ללימודים.
סטודנטים אשר לא ימשיכו במסלול הישיר לתואר השני יפתחו שנה רביעית וישלימו את לימודיהם, במסלול זה התחלת עבודה במערכת החינוך תתאפשר רק בסיום הלימודים וכך גם האפשרות להתחיל את שנת הסאטז' שתתאפשר רק לאחר סיום הלימודים.
סה"כ: 54 ש"ש בלימודי מדעים.
הלימודים נחלקים למספר תחומים:
לימודי חינוך הוראה והעשרה: הלימודים כוללים קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, שיטות מחקר כמותי/איכותני, אנגלית, מנהיגות בחינוך/חינוך לדמוקרטיה, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, עזרה ראשונה ועוד.
לימודי מדעים:
שנה א': יסודות הביולוגיה, מבוא לאקולוגיה, מבוא לזואולוגיה, פיזיקה ועוד.
שנה ב': אנטמולוגיה – חרקים והסביבה, פיזיולוגיה של בעלי החיים, פיזיולוגיה של הצמח, ביולוגיה של התא ועוד.
שנה ג': פיזיולוגיה של מערכות גוף האדם, מערכת העצבים של גוף האדם, ביוכימיה, קונפליקט אדם וסביבה ועוד.
סטאז': בשנה הרביעית הסטודנטים משלבים סטאז' במקביל לשנה הראשונה של התואר השני.
הסטאז' בהוראה מתקיים בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'. סטאז' מיועד להענקת רישיון הוראה ממשרד החינוך והוא לא מהווה חובה עבור זכאות בלימודי תואר ראשון.
התנסות מעשית - בשנה שניה והשלישית יתנסה הסטודנט בבית ספר על יסודי. ההתנסות מכוונת להכשרת מורים במגוון דרכי הוראה ייחודיות, חלקן ייחודיות לתחום המדעים, באוריינטציה לתוכנית הלימודים. במסגרת ההתנסות ילמד הסטודנט ויתערה בחיי בית הספר החל משלב תכנון הלימודים, ניהול כיתה, ארגון וייזום אירועים, תקשורת עם הורים, ועוד. ההתנסות תלווה בקורס דידקטיקה.
בוגרי תכנית הוראת המדעים של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה משתלבים כמורים בתחומי ביולוגיה, אקולוגיה והסביבה בבתי ספר על יסודיים לכיתות ז'-י', וכן כרכזים חברתיים, כמובילים ערכיים וחברתיים במסגרות החינוך וכמורים בתחום ההוראה הנוסף שבחרו בתכנית הדו-חוגית הנוספת.
בוגרי קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי, זאת בזכות הכשרה מקצועית וייחודית, הכוללת בתוכה 30% התנסות מעשית- יותר מכל מוסד לימודים אחר להכשרת מורים.
למעלה מ- 90% השמה של בוגרים במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
לימודי חינוך והוראה מכשירים אתכם לא רק לבתי הספר והאפשרויות רחבות בהרבה. תואר בחינוך והוראה מעניקים לכם כלים להוביל תפקידים רבים גם במסגרת חינוך בלתי פורמאלי ובתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.
כמו כן זה יכול להיות גם הצעד הראשון שלכם להשתלב במקצועות הטיפול, הרבה מן הבוגרים במקצועות החינוך שמקבלים כלים והכשרה לעבודה עם אנשים, בין אם בקבוצה או בין אם אחד על אחד, ממשיכים למקצועות טיפוליים נוספים. מקצועות כגון טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.
Accordion Title תנאי קבלה
תנאי קבלה
ציון פסיכומטרי או ציון משוקלל (בין ממוצע הבגרות לציון הפסיכומטרי/מצרף) 570 (טווח ועדת קבלה החל מציון 520).
בעלי תעודת בגרות יוכלו להתקבל ללא ציון פסיכומטרי במידה ויעמדו בתנאים הבאים:
- זכאות לתעודת בגרות בממוצע 95 (טווח ועדת קבלה החל מציון 85).
- מקצוע מדעי בהיקף של 5 יח"ל.
- בגרות במתמטיקה– בציון עובר.
סיווג לרמת אנגלית: נרשמים שאין ברשותם ציון בבחינה הפסיכומטרית חייבים להיבחן במבחן אמי"ר/ם.
עברית: מועמדים ששפת האם שלהם אינה עברית ונבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה שאינה עברית ו/או ששפת ההוראה בבית הספר התיכון שבו למדו אינה עברית, חייבים להציג ציון 110 לפחות במבחן ידע בעברית (יע"ל).
ריאיון אישי.
טווחי ועדת קבלה: ועדת הקבלה תדון במועמדים אשר אינם עומדים בדרישות הקבלה המלאות.
ועדת הקבלה תשקול קבלתם של מועמדים חריגים במקרים מיוחדים כגון, הגברת הנגשה להשכלה הגבוהה, אוכלוסיות ייחודיות, נתונים אישיים ייחודיים לתחום הלימוד.
אחוז החריגים לא יעלה על 10%.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
שנתון יפורסם בהמשך.
התנסות מעשית
התנסות מעשית
Accordion Title אודות ההתנסות
אודות ההתנסות
ההתנסות בהוראה במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, נעשית בדגם התנסות קלינית, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד, תוך התנסות בשדה החינוך, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה, תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר ,לטפח בו את תחושת הייעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו במקצוע ההוראה.
סגל התכנית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. סגל התכנית מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. הקמפוס מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.
במהלך לימודיו מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית בכיתות בית הספר (בהתאם למסלול הלימודים) ומיישם את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.
סטודנטים לתואר ראשון (B.Ed) בחינוך ובהוראת המדעים:
בשנה ב' - יתנסה הסטודנט בבית ספר בדגם התנסות מסורתית של התנסות כוללת בהיקף של יום בשבוע בדגםPDS (professional development school) . ההתנסות מלווה בקורס דידקטיקה, במהלכה ירכוש הסטודנט מיומנויות הוראה בסיסיות בחינוך ובהוראה.
בשנה ג' – יתנסה הסטודנט במסגרת תכנית "אקדמיה כיתה". התנסות אינטנסיבית בהיקף של יומיים בשבוע, החל מפתיחת שנת הלימודים של מוסדות החינוך ועד סוף אוגוסט. במסגרת ההתנסות ילמד הסטודנט בצמד יחד עם מורה מכשיר למדעים וביולוגיה ויתערה בחיי בית הספר החל משלב תכנון הלימודים, ניהול כיתה, ארגון וייזום אירועים, תקשורת עם הורים, ועוד. ההתנסות תלווה בקורס דידקטיקה שיתמקד בהוראת המדעים.
מדריכים פדגוגיים:
הקורסים וליווי ההתנסות הינם באחריות המדריכים הפדגוגיים. במסגרת ההדרכה יצפה המד"פ בסטודנט בביקוריו בבתי הספר ויעריך את הוראתו.
בתכנית "אקדמיה כיתה" מלווים הסטודנטים, בנוסף למדריך הפדגוגי הדיסציפלינרי, במנחה אקדמי של התכנית, אשר נוכח בבתי הספר אחת לשבועיים, תומך בסטודנטים ברמת ההשתלבות בבית הספר והקשר עם המורה המכשיר ויועץ בשילוב פדגוגיה חדשה בהוראה.
דבר ראשת המסלול
ד"ר מיטל שבת סימון
ראש התכנית להוראת המדעים
ד"ר מיטל שבת סימון
ראש התכנית להוראת המדעים
ביולוגיה הוא אחד מתחומי הידע המובילים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, המהווה בסיס להבנה והשתלבות בהתפתחויות העתידיות בתחומי בריאות ורפואה, ביוטכנולוגיה, חקלאות, איכות הסביבה, מחזור, אנרגיות מתחדשות ועוד.
נושאים משמעותיים אלו הוגדרו כמרכזיים ואיתם תתמודד האנושות במאה הנוכחית.
סטיבן הוקינג האסטרופיזיקאי אמר "המדע הוא לא רק דיסציפלינה של סיבות כי אם גם של רומנטיקה ותשוקה", השאיפה להשגת ידע רב ומעמיק בנושאי החיים והביולוגיה, הכרת התחום ואהבת החקר, הינה היעד של החוג עבור המתמחים בתחום.
הביולוגיה הינה הבסיס המדעי לכל החי בסביבתנו, האתגר האולטימטיבי של הביולוגיה הוא הבנתה. הסטודנטים יעמיקו את ידיעתם בתחומי הביולוגיה והפיזיולוגיה כגון תקשורת בין תאית, המוח, גנטיקה, אקולוגיה, קיימות, חיי הצמח וכן בנושאים מדעיים שונים כגון פיזיקה, כימיה ומתמטיקה.
במהלך הלימודים אנו שואפים לייצר מורה בעל ידע רב יותר, אהבה לתחום, שואל שאלות ובעל רצון לחקור ולהבין. להשגת מטרות אלו אנו שמים דגש על חשיבה מחקרית, ביצוע פרויקטים, עבודה במעבדות, הכרות עם טכנולוגיות חדישות, יציאה לסיורים לימודיים, ולימוד במתחם חדשני הקרוי "ביופליה" אשר מותאם ללמידה מחקרית בתחומים מגוונים ולמידה מבוססת פרויקטים. ההכשרה בחוג זה מלווה בחוויה לימודית החושפת את הלומדים לתחומי המדע השונים, מעשירה ומכינה אותם לשליחותם כמורי הביולוגיה לעתיד.
סגל המסלול
Members Anchor
ד"ר מיטל שבת-סימון
ראש התוכנית להוראת המדעים והביולוגיה, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב ופיתוח למידה והוראה
מרצה בכירה
Ph.D.:
אוניברסיטת תל אביב 2009
תחומי מחקר :
קבלת החלטות במצבים פיזיולוגיים שונים
גב' רולא סראיאלדין- רכזת החוג לחינוך והוראה
גב' קוטי זיינדבאום - רכזת החוג לחינוך והוראה
לא עומדים בתנאי הקבלה?
המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה,
טלפון נוסף: 9827* שלוחה 3
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם