מהי הדרך הטובה ביותר לפתוח שערים לעולם ההייטק

מהי הדרך הטובה ביותר לפתוח שערים לעולם ההייטק

כאשר מסתכלים על עולם התעסוקה, אפשר לחלק אותו לשניים: עבודה בהייטק וכל השאר. עד כדי כך עבודה בהייטק, ולא בהכרח משנה באיזה תפקיד, היא חלום עבור רבים. זהו התחום המבוקש ביותר על ידי צעירים היום הן לעבודה והן ללימודים. אם בעבר הדרך היחידה להגשים את החלום ולהכנס לחברת הייטק על כל התנאים המפנקים שהיא נותנת היתה דרך תואר אקדמי במדעי המחשב או הנדסת תוכנה/ מחשבים, היום רבים מנסים לקצר את הדרך ולהתברג בתפקיד נחשק בחברת הייטק על סמך קורס קצר או אפילו ידע קודם והתנסות עצמית בתחום. האם באמת אפשר לדלג על תואר? האם לשלוש או ארבע שנים באקדמיה אין ערך בעבודה בהייטק לטווח ארוך?

האם לקבל הכשרה ממוקדת או מקיפה?

קורסים מקצועיים בתחומי ההייטק השונים, בין אם זהו תחום הסייבר, תכנות או בדיקת תוכנה, יתנו לבוגר הקורס הכשרה מעשית וידע ממוקד מאוד בתחום ספציפי. לימודי מדעי המחשב במסגרת תואר אקדמי נותנים סל שלם של כלים עם הרבה ידע המהווה בסיס להתמחויות שונות בתחום ההייטק. במסגרת תואר אקדמי נלמדת  לא מעט תיאוריה והלימודים כוללים גם מתמטיקה, אך היום, במיוחד במכללות אשר שמות דגש על הפרקטיקה ולא נשארות בתיאוריה, ישנו שילוב מעולה בין התיאוריה או הבסיס הרחב שמקבל הסטודנט לבין כלים מעשיים. מסלולים והתמחויות מאפשרי לסטודנט להתמקד בתחום מסוים בהייטק בנוסף לבסיס הרחב אותו מקבלים כולם. במכללת תל חי לדוגמה ניתן להתמחות בפיתוח תוכנה, בעיבוד אותות ולמידה חישובית, בבינה מלאכותית, בטכנולוגיית האינטרנט, מערכות זמן אמת ומובייל. במסגרת כל התמחות ניתנים כלים מעשיים המותאמים לטכנולוגיה החדשנית ביותר בכל תחום ולדרישות חברות ההייטק.

הבדל בתנאי הקבלה בין קורסים ללימודים אקדמיים

אחד השיקולים העומדים בפני המעוניין להיכנס לעולם ההייטק וללימודים בתחום הוא תנאי הקבלה. תנאי הקבלה לקורסים יהיו קלים יותר והם מיועדים לקהל רחב יותר, אך מידת ההצלחה תלויה בגישה לתחום וידע קודם בו. גם אם הקבלה לקורס תהיה קלה, הדבר לא מבטיח הצלחה והפקת המקסימום מן הקורס כך שהוא יוביל בצורה חלקה לפיתוח קריירה. עם זאת יש לשם לב שישנם קורסים הפתוחים לכולם אך ישנם כאלה המיועדים לאקדמאים או בעלי רקע מקצועי. תנאי הקבלה לתואר ראשון, בין אם זהו מסלול מדעי המחשבה או הנדסת מחשבים, הם קשים יותר. זאת מתוך רצון ליצור סינון טוב יותר ולתת למתקבלים סיכוי גבוה יותר להצלחה בלימודים וגם השתלבות יעילה יותר בתחום. ברוב מוסדות הלימוד נדרש ציון פסיכומטרי גבוה יחסית עם דגש על החשיבה הכמותית וגם ממוצע בגרות גבוה עם מתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות. לעומת זאת לא נדרש רקע קודם או ידע בתכנות כדי להתקבל. כאמור, ישנם הבדלים בין מוסדות לימוד שונים. ישנם מוסדות שהתנאים קשיחים יותר וישנם כאלה המגלים יותר גמישות ופתיחות ועושים את השיקול לגבי כל מועמד.

האם יש הבדל בביקוש בין בוגרי תואר לבוגרי קורס?

אמנם הרושם הכללי הוא שתואר אקדמי כבר אינה הדרך היחידה להשתלב בעולם ההייטק אך ישנם הבדלים בין חברות וגישתן. ישנן חברות בהן הדגש מושם על ניסיון מעשי קודם ופחות על לימודים אקדמיים, בעיקר חברות סטארט אפ, אך לא כל החברות הן כאלה. ישנן חברות גדולות רבות אשר אצלן יש יתרון ברור לבעלי תואר ראשון במדעי המחשב או הנדסת תוכנה. ישנם מקומות לימוד בהם כבר במסגרת הלימודים ישנה השתלבות במקומות עבודה  רלוונטיים כפי שישנה במכללת תל חי במסגרת תכנית גליל טק. גם מרכז יזמות או חממות לפיתוח שישנם במוסדות לימוד השמים דגש על פרקטיקה והשתלבות בשוק העבודה לאחר מכן מהווים יתרון ונותנים לסטודנטים גם את הגב הפרקטי. לבוגר תואר ראשון שגם היה פעיל במסגרת מרכז יזמות כזה ישנו יתרון משמעותי והדרך עבורו תהיה חלקה.

מהן האפשרויות לתעסוקה לבוגר תואר לעומת בוגר קורס?

בוגר תואר ראשון מקבל בסיס רחב וארגז כלים גדול, מה שמאפשר לו להשתלב בסוגים שונים של תפקידים. אם במוסד בו למד ישנה התמחות, הדבר ממקד אותו יותר מבחינת חיפוש עבודה אך עדיין יש לו מספיק כלים בכדי להשתלב במקצועות שונים: מחקר ופיתוח, תכנות, הנדסת חומרה או תוכנה ועוד. הוא יוכל להשתלב במגוון רחב של חברות הייטק העוסקות בתחומים שונים. לבוגר קורס ההשתלבות תהיה ממוקדת מאוד בהתאם להכשרה שקיבל. כל קורס מייעד את בוגריו להשתלבות בתפקיד ספציפי או מספר מצומצם של תפקידים. באמצעות הכשרות נוספות יוכל הבוגר להרחיב את ארגז הכלים שלו.

לימודי המשך- לאן אפשר להתקדם?

בוגרי לימודי מדעי המחשב יכולים לבחור להמשיך לתואר שני, בין אם מיד לאחר התואר הראשון ובין אם תוך כדי עבודה. תואר שני יכול לפתוח דלתות נוספות לתפקידים מתקדמים יותר, תפקידי ניהול אשר בהם תואר שני הוא כבר תנאי או מהווה יתרון משמעותי. מלבד תואר שני יכולים בוגרי תואר ראשון לקחת קורסים נוספים, להתמקצע ולהתמקד בהכשרות נוספות שישמרו על ההתעדכנות המתמדת בשינויים ובחידושים שישנם. בוגרי קורס הייטק יוכלו להמשיך אף הם בקורסים נוספים.

עם תואר ראשון- לבחור במקום המספק חוויה כוללת

ההתלבטות הרבה שיש למעוניינים להיכנס לתחום ההייטק, האם להקדיש שלוש או ארבע שנים ללימודים אקדמיים מוכרת לכולם. ללימודים אקדמיים בהחלט ישנם יתרונות ומה שיקבל בוגר תואר לא ישתווה למה שיקבל בוגר קורס, ובנוסף בוגר תואר תמיד יכול לקבל הכשרה ממוקדת באמצעות קורס. בבחירת מקום לימודים לתואר חשוב לבחור מקום שיתן לכם חוויה כוללת ומשמעותית: לימודים רחבים ומעמיקים הכוללים הרבה פרקטיקה והתמחות, הזדמנויות להשתלבות במקומות עבודה כבר במסגרת התואר ובכלל מסגרת חברתית נעימה שתהפוך את תקופת הלימודים לתקופה מיוחדת שתלווה אתכם במהלך הקריירה גם שנים לאחר סיום התואר.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5383306
U_XEpeCAFxOu0G3rIF4QwgfskkgQv-lto0uICEPYNb4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-Pty-56_Tt8s0aYNTdjhvUsn-3KDyGYxRH3WRgLRmdBA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form