האם כדאי להמשיך ללמוד אחרי השלמת תואר

תמונה
האם כדאי להמשיך ללמוד אחרי השלמת תואר

בחיים אנחנו אף פעם לא מפסיקים ללמוד. לא כאשר רק נולדנו ולא כאשר אנו כבר בגיל שאחרי הפנסיה. בתקופות שונות בחיים שלנו אנו רוכשים ידע וכלים להתמודד עם המציאות, לשפר את נקודת המוצא שלנו, להתקדם בחיים ולשפר את החיים שלנו ושל הסובבים אותנו. כך למשל לימודי תואר שיכולים לעזור לנו לרכוש מקצוע עמו נוכל למצוא עבודה מסודרת או להתחיל מסלול לימודי שבסופו נוכל להתקדם ולהתמקצע בתחום ספציפי יותר.

האם לימודי תואר מבטיחים לי עבודה או הכנסה מסוימת?

כמובן שלא. קבלה לעבודה מסוימת תלויה בהרבה מאוד משתנים, חלקן קשורות בכם וחלקן קשורות באדם שמראיין אתכם ואפילו בבית העסק עצמו. ייתכן ודרישות השכר שלכם לא יתאימו לבית העסק, ייתכן ולא תרשימו בראיון האישי וייתכן שהסיבה כלל לא קשורה אליכם כיוון שהם העדיפו לקבל למשל מועמד אחר. מה שתואר ראשון מקנה לכם הוא סיכוי גבוה יותר למצוא עבודה וכמובן עבודה מסודרת. בתי עסק רבים יעדיפו אנשים מלומדים, שהשקיעו שנים מהחיים שלהם כדי לרכוש השכלה ולא אנשים שאין להם סבלנות לשבת וללמוד. אין זה אומר שאלה לא יהיו עובדים טובים, אולם למרבית המקצועות בשוק העבודה בישראל ובעולם בכלל צריך אנשים מלומדים ולעתים אפילו ממוקצעים בתחום מסוים. דבר נוסף שלימודי תואר ראשון עוזרים לנו בו הוא היכולת להמשיך משם לתואר שני.

לאחר השלמת התואר הראשון אפשר להחליט האם אנו רוצים להתחיל לעבוד ולהתקבע בעבודה מסוימת לאורך זמן או להמשיך ללמוד. לכל החלטה יש יתרונות וחסרונות וכמובן שיקולים נוספים כמו מצבכם הנוכחי בחיים, אנשים הקשורים אליכם ותלויים בכם, עניינים כלכליים, מעברי דירה ועוד.

למה כדאי להמשיך ללמוד ואיזה קורס לקחת?

במידה והשיקולים מאפשרים זאת או שאפשר לשלב עבודה תוך כדי לימודי תואר שני הרי שמומלץ להמשיך ללמוד לתואר שני. תואר שני יאפשר לכם להתמקצע בתחום מסוים ולקבל כלים רבים וגדולים יותר באותו תחום, כמו גם יצירת קשרים נוספים באותו התחום מה שיסלול את דרככם יותר בבטחה לאחר סיום הלימודים. תואר שני בדרך כלל גם עוזר להשיג משכורת מכובדת יותר ועבודה בכירה יותר בהתאם לתקן פנוי בחברות מסוימות. ניתן גם להמשיך ללמוד קורס משלים לתואר, מה שאורך פחות זמן מתואר שני וגם עולה פחות כסף ויכול לספק לכם הכשרה נוספת או משלימה לתואר שלכם.

לימודי המשך מומלצים:

  1. קורס פסיכותרפיה
  2. קורס הנהלת חשבונות
  3. קורס ערבית מדוברת

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5334676
ZiAK8oOm6x-F7Y6YBkCl5RK7pggGjphvaksSDVP4-uA
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-VUFsF6X_35Nb3FhYTyMUHw3DR2ro3Bfk_fJcUQM5BuE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form