התמחות בחשבונאות- למה דווקא עכשיו?

התמחות בחשבונאות- למה דווקא עכשיו?

ראיית חשבון היא מתחומי העיסוק שתמיד יהיו נחוצים. כל עסק או חברה, החל מעסק קטן ועד חברות ענק, עובדים מול רואה חשבון או אפילו מעסיקים רואה חשבון משלהם. בשנים האחרונות ישנה ירידה משמעותית במספר הסטודנטים הפונים ללמוד תחום זה, מה שכבר יוצר חוסר ברואי חשבון ואיתו עליה בביקוש למתמחים ורואי חשבון בכלל. אם אתם עומדים לפני לימודים ותחום הכלכלה והניהול מעניין ומושך אתכם, במכללת תל חי תוכלו לבחור בלימודי כלכלה וניהול המשלבים לימודי חשבונאות בתור התמחות. כך אתם יוצאים מן הלימודים עם ארגז שלם של כלים ואפשרות לעסוק בראיית חשבון או לפחות לצאת עם הכובע של רואה החשבון בו תוכלו להשתמש אם תרצו בכך.

מקצוע שהולך עם הפנים אל העתיד

ראיית חשבון נתפסת אצל רבים כמקצוע השייך לעבר, מקצועי פקידותי, אפור ומשעמם. נכון, משרד רואי חשבון הוא לא חברת סטארט אפ ועיסוק בראיית חשבון אינו דומה לתכנות אפליקציות על ההתלהבות שיכולה להיות בו. עם זאת, התחום משתנה ומתפתח גם הוא ולא נשאר מאחור. חידושים טכנולוגיים רבים נכנסים לתחום וסטודנטים לחשבונאות לומדים בבין היתר שפות תכנות הרלוונטיות עבור עבודתם. המעבר לאוטומציה ולניתוח ממוחשב מביאים לכך שחלק לא קטן מן העבודה הטכנית והחישובית מבצעות היום מערכות מידע מתוחכמות ואילו לרואי החשבון נותר זמן רב יותר לייעוץ, לניהול סיכונים ועוד. גם התפתחות הכלכלה הגלובלית העלתה את הצורך לבעלי ידע נרחב בתחום הכספים והחשבונאות.

להתפצל מהעדר ולזכות בכל הקופה

תחומי הלימוד והעבודה המבוקשים היום הם כמובן ענף ההייטק על ההתמחויות השונות שהוא מביא איתו. הדבר ניכר היטב לא רק בשוק העבודה אלא גם במוסדות הלימוד כך שכמות המסיימים לימודי מחשבים היא עצומה. כך גם קרה עם תחום המשפטים ועריכת הדין, עליה בכמות הסטודנטים שפנו למשפטים יצרה הצפה של עורכי דין שהתקשו לא רק למצוא עבודה לאחר הכשרתם אלא גם התקשו למצוא משרד שיקבל אותם לסטאז'. מצב הפוך לגמרי ממה שקרה בתחום המשפטים וממה שקורה בהייטק מתרחש בתחום ראיית החשבון. היום המשרדים הגדולים נאבקים לקבל סטודנטים שיעברו אצלם התמחות. אחד המשרדים הגדולים לראיית חשבון, דלויט, אף פנה ביאושו והעביר חלק מעבודת החשבונאות להודו בגלל חוסר במתמחים. לכן, כשנוצר חוסר בתחום מסוים, זה הזמן להתפצל מהעדר הנוהר אל ההייטק, ללמוד חשבונאות ולהיכנס בצורה חלקה למשרד שיתן את התנאים הטובים ביותר להתמחות. ניתן אף לסגור עם מקום אחד ולהתמקח עם האחר עד לקבלת התנאים המתאימים. אין ספק שעם ביקוש גבוה לרואי חשבון והיצע דליל יחסית, זו ההזדמנות בשבילכם לקבל משכורת גבוהה יותר בתור מתמחים. מבדיקה שנעשתה ניתן לראות כבר שמשכורות המתמחים עלו בשנים האחרונות בגלל מצב ההיצע והביקוש (כן, תתרגלו, כסטודנטים לכלכלה תשמעו על היצע וביקוש לא מעט...).

משכורת שמטפסת בהדרגה עם הזמן

לימודי חשבונאות נמשכים היום שלוש וחצי שנים. (במקום ארבע כפי שקהיה עד לא מזמן). כאמור, את ההתחלה בשוק העבודה תעשו בתור מתמחים. התקדמות מבחינת השכר בתחום החשבונאות דומה במידה מסוימת להתקדמות בתחום הרפואה (כך שאתם לגמרי בחברה טובה...). בתור מתמחים השכר יהיה בסביבות 7000 ₪ לחודש אך לאחר ההתמחות תהיה מקפצה והמשכורת תעלה משמעותית. עדיין משכורת של רואה חשבון בתחילת דרכו אינה כשל עובד בתחום ההייטק (אם כי גם כאן יש הבדלים לא מעטים במשכורות לפי תפקיד, מעמד וותק) אך יהיה טיפוס מתמיד של המשכורת בהתאם לתפקיד ולמעמד. כמו ברפואה, המקפצה המשמעותית תהיה כאשר תפתחו משרד רואה חשבון עצמאי או תיכנסו כשותפים או לחילופין כשתגיעו לתפקידי ניהול בכירים בחברות גדולות. אז המשכורת עולה משמעותית ויכולה להגיע גם למשכורת של שש ספרות כך שבהחלט יש לאן להגיע.

כל רואה חשבון מבין בכלכלה, אך לא כל כלכלן הוא רואה חשבון

כאשר אתם בוחרים במסלול ההתמחות בחשבונאות במסגרת לימודי כלכלה וניהול חשוב לזכור את הנתון הזה. בתור מתמחים בחשבונאות בלימודי כלכלה נפתחות לכם כמה דלתות. העיסוק בראיית חשבון היא רק אחת מהן.  עיסוק זה יכול ללוות אתכם בהתחלה אך עם הזמן תוכלו גם להתקדם ולהתפתח למקומות אחרים אם תרצו בכך, כמו ניהול כספים, מגוון תפקידים בתחום הבנקאות, ההשקעות, הביטוח. תוכלו להתמחות בתחום יעוץ מס שנדרש תמיד. מנהלי חברות ובנקים רבים התחילו את דרכם בתור רואי חשבון. דוגמה בולטת היא רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר.

שילוב של יכולות מתמטיות גבוהות ויחסי אנוש מעולים

אז איך תדעו אם התמחות בחשבונאות מתאימה לכם? כמובן שאתם צריכים להיות עם יכולות לוגיות גבוהות, חיבה למספרים ויכולת למצוא את העניין גם בשורות שורות של מספרים (וככל שמתמקצעים ולומדים בהחלט מוצאים בכך את העניין). מבחינת אופי התחום מתאים לאנשים מחושבים, הגיוניים ושקולים. היום, ככל שאת העבודה הטכנית מבצעות מערכות מידע, מומלץ שיהיה חיבור מסוים גם לתחום הטכנולוגיה והמחשוב, הדבר ללא ספק יקל עליכם. בנוסף, כיוון שרואי חשבון עוסקים לא מעט ביעוץ לחברות פרטיות וציבוריות, ניהול סיכונים ועוד, יחסי אנוש טובים וסבלנות הם חלק בלתי נפרד מתכונות האופי של רואה חשבון. במיוחד בתחילת הדרך, עד שתוסמכו על ידי לשכת רואי החשבון בישראל, דרושה מוטיבציה רבה, נחישות ויכולת לראות את המטרה ואת העובדה שאין כאן אקזיט. כאן הדרך למעלה, הן מבחינת סמכות ותפקידים והן מבחינת משכורת, היא הדרגתית אבל העבודה מספקת ובהחלט אפשר ליהנות מן הדרך.

לסיכום, תחום החשבונאות עבר שינויים רבים בשנים האחרונות והוא שינה את פניו. ישנו שילוב של טכנולוגיה ומערכות מידע שחוסכות הרבה מאוד עבודות חישוב. התחום נפתח ומאפשר ללומדים בו לבחור לאחר מכן במה בדיוק יעסקו ובאיזה אופן. החוסר שישנו היום בסטודנטים בתחום זה יוצר חלון הזדמנויות שלא יחזור להשתלבות חלקה ובתנאים טובים מאוד.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5386381
RvIg5rJXZD0XNHs1mkUdh7IH6RFTHQVxoEcZKl6wD5M
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-1NcXVI6ZAchRzNDTc-4dmDXh25L8XHA8xOHQCN7O-r0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form