לימודים בגיל השלישי

תמונה
לימודים בגיל השלישי

הגעתם לגיל הפרישה? מתחילים לחשוב מה לעשות עם הזמן שלכם? אתם יכולים לבחור באופציה הברורה שהיא לעזור עם הנכדים או לעשות טיולים מאורגנים או לחילופין אתם יכולים לעשות משהו קצת שונה, לחדד ולשפר את המוח שלכם בעזרת לימודים לתואר. כן כן, תואר בגיל השלישי לבני גיל הזהב. במאמר זה נסביר על כל נושא הלימודים בגיל המאוחר. נושא לימודים בגיל השלישי מתקשרים באופן ישיר לשיפור וחיזוק תפקוד המוח. מחקרים רבים מצאו כי כאשר בני גיל הזהב עוסקים בפעילויות פנאי כמו לימודים אז ישנה השפעה חיובית וישירה על כל נושא השכחה והדמנציה. פעילות פנאי עוזרת לצמצם סיכויים לחלות במחלות שונות ועוזרת בשיפור הזיכרון והחשיבה.

למי מתאים לימודים בגיל מאוחר?

באופן כללי, ניתן לומר כי לימודים בגיל השלישי מתאימים לכל מי שרוצה להגיע וללמוד. אוכלוסיית הגיל השלישי וקשישים רבים הגרים בבתי הורים, בית דיור מוגן, בתי אבות וכדומה ויכולים להרשות לעצמם אכן יכולים ללמוד לתואר כזה או אחר במוסדות החינוך השונים.
לקשישים הגרים במוסד של דיור מוגן יהיה קל יותר לצאת ללמוד וכן גם להתמיד בלימודים מאחר ובית דיור מוגן מתאים לאוכלוסייה עצמאית שאינה צריכה עזרה, דבר המתאים לשגרת לימודים.

לימודים בגיל השלישי מתאימים לכל אחד הרוצה ויכול להרשות לעצמו ללמוד. בין אם הקשיש מחליט ללמוד לתואר ראשון, קורס חד פעמי או לימודים באוניברסיטה הפתוחה אזי הדבר ישפיע בצורה חיובית באופן ישיר כמעט על כל אורח החיים שלו.

מה ניתן ללמוד בגיל השלישי?

מבחינת נושא הלימוד או סוג הלימודים, כמו לשאר האוכלוסיה גם פה המצב אינו שונה. בני גיל הזהב יכולים להחליט בעצמם מה ללמוד. עם זאת לימודים העורכים הרבה זמן כמו לימודי רפואה, פסיכולוגיה וכדומה הם נושאים שפחות מתאימים להם.

היום, קשישים רבים מחליטים לעשות תואר ראשון או לימודי קורסי העשרה חד פעמיים לצרכי תעודה. חשוב לציין כי, בדרך כלל, אנשים אלו אינם יוצאים ללמודים כדי לרכוש מקצוע או למצוא עבודה בתחום שלהם אלא בעיקר כדי לשפר את אורח החיים שלהם או לשפר את שגרת היום יום שלהם.

מאחר ואין מגבלת גיל במסודות החינוך האקדמאיים, יוכלו הקשישים להרשם ללמודים ולעשות קורס או תואר זאת בתנאי שהם עומדים בתנאי הקבלה של אותו מוסד. מאחר ונושא הלימודים בגיל השלישי תפס תאוצה משמעותית, החלו מוסדות חינוך רבים להקים קורסים ומסלולים שונים המותאמים אישית לאוכלוסייה מבוגרת הן מבחינת התכנים והן מבחינת קצב הלימודים.

לימודים בבית הורים

נושא הלימודים בגיל השלישי הוא נושא בעל חשיבות עליונה העוזר בצורה ישירה לקשיש ומעניק לו עניין וחשיבה במהלך שגרת היום של אותו קשיש. לאור עובדות אלו החלו בתי הורים רבים כגון בתי אבות או דיור מוגן לפתוח קמפוס לימודים בין כותלי המוסד. הקשישים החיים באותו מוסד יכולים להגיע לקמפוס ולרכוש את הידע בעזרת מסלולי לימודים מואמים אישית לאותה אוכלוסיה.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5334865
4_7OSyKCqBfqt8gGkKPuwUkLbD3YOPPxy9RUexu5uWw
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-yuJ70hEwGaDlnkYpEmCIEuWv6T5slLvWeI15OEFKmcc
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form