לימודי פסיכותרפיה- שיטות מותאמות לטיפול וסיוע

תמונה
לימודי פסיכותרפיה- שיטות מותאמות לטיפול וסיוע

מהי פסיכותרפיה

פסיכותרפיה היא כלי טיפול אשר מטרתו לסייע לנפש האדם באמצעות שיחות בין המטפל והמטופל. משמעות המילה היא טיפול פסיכולוגי והמטרות היא לאפשר למטופל להרגיש טוב יותר.

במסגרת לימודי פסיכותרפיה קיימות שיטות שונות אשר מותאמות למטופלים שונים בין אם מדובר בצעירים או בין אם מדובר באנשים מבוגרים. הלימודים בתחום יכולים להיות בסיס להרחבת האפיקים בתחומים שונים כמו ריפוי בעיסוק או בתחום ראשי. הדגש במסגרת הלימודים הוא על יצירת קשר בין המטפל והמטופל וכיצד יש ליצור את הסביבה הטיפולית הנעימה ביותר.

 אילו מאפיינים ייחודיים יש לתחום

לימודי פסיכותרפיה כוללים מאפיינים ייחודיים כמו למשל הבנה עמוקה של המטפל לגבי שיפור התחושה האישית של המטופל וכן הבנה רחבה בקונפליקטים על מנת לסייע למטופל להתמודד עם תחושות שונות. לעיתים התחום דורש גם טיפולים זוגיים או טיפולים במסגרת קבוצה והבעיות מקבלות רבדים נוספים.

  מי קהל היעד של התחום

אנשים המעוניינים ללמוד את התחום הם אנשים אשר חשובה להם נפש האדם והם עוסקים בחקירה מתמשכת של נפש האדם בניסיון להבין אותה טוב יותר ולסייע לאנשים לשנות דפוסי התנהגות.

לשאלה מי קהל היעד של לימודי פסיכותרפיה, התשובה היא אלו אשר תחום העיסוק שלהם תואם את הפעילות שלהם וברצונם להרחיב את הידע. מצד שני, הלימודים יכולים להתאים גם לאנשים העוסקים בטיפול באומנות או פסיכיאטרים. כך או אחרת, מדובר באנשים אשר אוהבים לעזור אחד לשני ולהבין לליבם של האנשים.

אילו סוגי פסיכותרפיה ניתן למצוא

ניתן להבחין במספר סוגים:

פסיכותרפיה התנהגותית: מדובר בקשר בין ההתנהגות לבין התודעה. מדובר באפשרות ליצור הרגלים שונים וטובים יותר אשר יסייעו להתמודד עם התנהגויות קודמות.

  פסיכותרפיה פסיכואנליטית: כאשר המטופל מדבר על הבעיות אשר מטרידות אותו והמטפל מקשיב לו ומנסה לסייע לו. טיפול זה מתאים למבוגרים, ילדים ונוער.

 

מהם תנאי הקבלה

על מנת להתקבל ללימודים בתחום, יש צורך להיות בעל השכלה בתחום לרבות פסיכולוגים בעלי תואר שני, עובדים סוציאליים ועוד. לימודי פסיכותרפיה נמשכים בין שנתיים לשלוש שנים וכוללים בין היתר לימודי תיאוריה וגם יישום.

 למידע נוסף על קורס פסיכותרפיה  או קורסים נוספים הנלמדים במסגרת לימודי החוץ, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של לימודי החוץ במכללת תל- חי.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5330701
NqgNHOHx0dYZFdTX-BbpKngC501m-tRrnUXfdAjE8ww
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-iQl4cQB0iMjLbZWZ9lV0uzHaNUpoJ3iDz1HzAYzS8Aw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form