מה כדאי ללמוד לתואר שני

כאשר חבורת סטודנטים צעירים דנים בעניינים ברומו של עולם מנושאי הלימודים, קורה שאחד מהם יקריא דעה של "דוקטור", ובכך הוא די סתם את הטענות לכולם. כי, מה אנחנו, שעובדים כל כך קשה בשביל תואר ראשון, יכולים להגיד אחרי שד"ר מלומד שעשה שלושה תארים הביע את דעתו. הרי נראה שלעולם לא נגיע למקומו. 

אבל אחרי כמה שנים באקדמיה, ובשוק העבודה, כבר מבינים את הדברים אחרת. נכון, אמנם, שלימודים אקדמיים לא הולכים ברגל, ונכון שיש צורך להשקיע וללמוד. אבל ההתקדמות בתארים היא לא בשמים, ומי שמעוניין בכך- זה בהחלט אפשרי עבורו. מדינת ישראל נחשבת למתקדמת במובנים רבים ושיעור בעלי ההשכלה שבה ביחס לכלל התושבים נמצא במקום גבוה במדינות ה-OECD, הרבה מעל לממוצע הקיים בהן. תואר ראשון הוא היום סטנדרט מינימלי לכל מי שיוצא לשוק העבודה בישראל, כמעט בכל תחום. כך שמי שרוצה להתקדם עוד מעבר לכך- לתפקיד ניהולי, לגורם מוביל במשק או לעבודה במגזר הציבורי- תואר שני הפך די הכרחי עבורו. לעתים מהווה תואר כזה דרישת סף על מנת להגיע למשרות ולתפקידים שונים, במקרים אחרים הוא מהווה ייתרון ומקפצת קידום לתפקידים טכניים או ניהוליים, ובמשרות רבות הוא יסייע בהגדלת השכר.

יתרונות תואר שני בתל חי

תואר שני בתל חי , למשל, מצריך השקעה ניכרת של מאמץ ושל זמן. הוא מתפרש לרוב על פני שנתיים של לימודים, וכולל מחקר עצמאי ברמה גבוהה, וכמובן דורש עמידה בתנאי סף של קבלה הנקבעים על ידי מוסדות הלימוד האקדמיים השונים באופן עצמאי. כשהתואר השני נערך בתחום לימודים השונה מן התואר הראשון, הוא לעתים דורש לימודי השלמה שיאפשרו ללמוד את הנושא החדש. אולם יחד עם כל זאת, התואר השני מביא ליכולת קידום משמעותית לבוגריו בענפי התעסוקה השונים. מעסיקים רואים בעובדים ובמועמדים בעלי תואר שני כבעלי חשיבה מחקרית ויכולת התמדה.

תקופת הקורונה ששינתה את פניו של שוק העבודה העולמי, שפכה אור נוסף על יתרונות התואר השני. מחקרים שנערכו בתקופה זו איששו את קיומו של קשר בין יציבות במקומות העבודה להשכלה גבוהה. מחקרים הראו כי עובדים בעלי תואר שני נהנו באופן משמעותי מיציבות במקום עבודתם ביחס לממוצע, ומגיפת הקורונה פגעה בהם הרבה פחות מהממוצע בשוק מבחינה כלכלית. 

מה כדאי ללמוד לתואר שני?

לימודי תואר שני אמורים להעמיק את עולם הידע של הלומדים על גבי תחומי הלימוד לתואר הראשון, או בתחומי לימוד אחרים המביאים לחקר נוסף ולהעמקה. בישראל ישנה רשימה ארוכה של עשרות מסלולי לימוד לתואר שני בתל חי למשל, אך גם באוניברסיטאות ומכללות רבות ברחבי הארץ. כדי לדעת מה מומלץ ללמוד לתואר שני, יש לקחת בחשבון מצד אחד את היעד הסופי אליו אתם שואפים, ומצד שני את האופי ואת תחומי העניין שלכם. בנוסף, יש להתחשב בשיקולים מקצועיים, בערך המוסף לתואר, באפשרויות הקידום ובשיפור השכר, בדרישות השוק ובאפשרויות התעסוקה. תואר שני בתל חי למשל, עשוי לסייע מבחינה כלכלית בהיותו מאפשר התמודדות על תפקידים בכירים יותר ותפקידי ניהול, וכשהשכר המוצע לבעלי תואר שני הוא לרוב גבוה יותר. תואר שני הוא יוקרתי ופותח דלתות, מבטיח שפע רב יותר של תעסוקה, מעשיר ידע, ומקנה כלי עבודה חשובים.
ישנם מקרים לא מעטים בהם תואר מתקדם מקנה לקריירה ייתרונות משמעותיים. במקרים כאלה כדאי להירשם מיד לאחר סיום הלימודים וקבלת התואר הראשון ללימודי תואר שני בתל חי למשל. ברוב המסלולים ניתן בשלב זה לשלב עבודה במקביל ללימודים.

פעמים רבות הלימודים הם תחנה אחת במסלול ההתקדמות אל המטרה, ובמצב כזה מומלץ שמסלול הלימודים יהיה באותו תחום שנלמד לתואר ראשון, כמו מדעי המחשב, התחומים השונים של הפסיכולוגיה, מדעי הטבע השונים, ועוד, כך שיקדם אתכם מקצועית בתחום בו בחרתם לעסוק. 

עם זאת, תואר שני יכול גם לאפשר פיתוח אישי והעשרה מקצועית בתחומים חדשים בתוך המסלול שבחרתם, ובמקביל להוות הזדמנות ופתח להסבה מקצועית לתחומי ידע נוספים ואחרים. בחירה במסלול שאינו קשור לתואר הראשון שלמדתם ולקריירה שבניתם עם השנים, הפכה לאטרקטיבית בשנים האחרונות, גם במצבים בהם אין חיפוש אחר הסבה מקצועית. מועמדים לעבודה שעשו תארים בכמה תחומים מקבילים או בתחומים מולטי דיסציפלינרים הפכו להיות מבוקשים יותר, ומעסיקים רואים בהם עובדים רחבי אופקים ובעלי יכולות החושבים מחוץ לקופסא, שבכוחם לקדם ארגונים ביצירתיות.

מנגד, ישנם גם כאלה שלא הקריירה עומדת לנגד עיניהם. הם צמאים למענה עבור הנפש והרוח, מחפשים אופציות להרחבת אופקים ולמצוי יכולות הלימוד האקדמיות שלהם. במצב כזה ניתן לבחור בתחומי לימוד קלאסיים יותר, ובמסלולי לימוד בין תחומיים המשלבים את תחומי העניין השונים המרכיבים את עולמם. 

איפה כדאי ללמוד לתואר שני?

כך או כך, ישנה חשיבות רבה גם למוסד הלימודים הנבחר. חשוב שיהיה זה מוסד בעל מוניטין ושם המוכר בארץ, וכן שמלמדים בו מרצים בעלי שם בתחום שאותו בחרתם ללמוד. עובדות אלה מבטיחות את קבלתכם למוסדות לימודי המשך לצורך לימודים גבוהים יותר, ואת העדפתכם במקומות העבודה השונים, לא רק בארץ אלא גם בחו"ל. חשוב גם כי התואר הנבחר יהיה מבוקש בשוק, כך שיאפשר פרנסה טובה שתבטיח העסקה בסיום הלימודים. 

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5385200
0FsP0QundGO_bimA7CWTZAVFn2DeGDbuaXGOFErlNnw
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-ZZbUOBnoF0W6PttvYKwJn2h7xwgYVL3g8Ig_jk1b08c
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form