מטרת לימודי פסיכותרפיה

תמונה
מטרת לימודי פסיכותרפיה

בטרם נדון במטרת לימודי פסיכותרפיה – נבדוק תחילה מה זה פסיכותרפיה?

פסיכותרפיה (מקור השם מיוונית: טיפול בנפש) היא דרך טיפולית לעזור לאנשים שיש להם מגוון רחב של קשיים ומצוקות רגשיים, מחלות נפש ,וכן הפרעה פסיכיאטרית. זה עוזר לאנשים לשפר את מצבם הנפשי באמצעות קשר מילולי בין המטופל למטפל. הטיפול עוזר לשלוט ולמנוע תסמינים מטרידים כך שהאדם יכול לתפקד טוב יותר בחייו.

בישראל, ישנם מספר בעלי מקצוע שרשאים מטעם משרד הבריאות לעסוק בפסיכותרפיה: פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, קרימינולוגים, או מטפלים באמצעות אמנויות שעברו התמחות או הכשרה מוקדמת.

 סוגי פסיכותרפיה:

ישנם סוגים רבים של פסיכותרפיה. אבל הסוגים תלויים בסוג ההפרעה בה יש לטפל. להלן חלק מסוגיטיפול הפסיכותרפיה  הניתנים:

תרפיה פסיכודינמית או פסיכואנליטית – קשור בקונפליקטים הפנימיים של האדם, במודע ובתת מודע, ובאמצעות “העברה” – העתקת יחסו של המטופל לאדם משמעותי- למטפל וכך ניתן להבין את קשרי העבר של המטופל. טיפול זה מבוסס על הרעיון שאדם יכול לקבל טיפולים פסיכותרפיים כדי לשפר את התנהגותו הנפשית שמושפעת מזכרונות ילדות ורגשות לא הולמים, מחשבות. בטיפול זה אדם עובד עם המטפל כדי לשפר את המודעות העצמית שלו לשנות דפוסים ישנים כך שיוכל לקחת אחריות על חייו.

טיפול התנהגותי ההנחה בבסיס טיפול זה היא כי התנהגות לא נעימה היא בגלל הרגל מהעבר- טיפול זה מתמקד בהגדלת מעורבותו של האדם בפעילויות חיוביות או חיזוק חברתי ולמעשה רכישת הרגלים חדשים. זה עוזר למטופלים לשנות את ההתנהגות שלהם וכך לשנות את רגשותיהם להרגלי העבר.

טיפול באומנויות– מטפלים בטיפול זה זקוקים להכשרה מיוחדת. טיפול  זה נותן אפשרות לבטא את עצמך – לא בשיחה ודיבור אלא דרך האומנויות. טיפול זה דווקא מתאים לילדים המתמודדים עם קשיים רגשיים. דרךטיפול זה נבנה קשר ואמון עם המטפל ,וזה מאפשר לחשוף ולהבין תהליכים נפשיים, ומספק סביבה תומכת להוצאת הרגשות המודחקים.

טיפול זוגי- טיפול זה מסייע לבני זוג או משפחה המטופלים להבין בעיות בין אישיות ולתקן את מערכת היחסים ביניהם. המטפל מבחין במטופל המזוהה ודרכו גורם המטפל לשאר להבין מה חלקם במערכת היחסים ובהיווצרות המחלוקות.

טיפול התנהגותי קוגניטיבי – טיפול קצר יחסית.  זה סוג של טיפול פסיכותרפיה בו המטפל מסייע לאנשים לשנות את דפוסי ההתנהגות והחשיבה להחליף את המחשבות לאפקטיביות וחיוביות. המטופל נדרש לשנות את המחשבות השליליות והשיפוטיות שמגיעות אליו באופן טבעי. אצלנו תוכלו לעבור גם

 תוכנית הכשרה בטיפול קוגנטיבי-התנהגותי.

בהצלחה!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5332632
PXU94piDq-qYw4PyDyumg-Ps1IsM5fkvWt_oSU0eiD4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-CIy4Rm6z0l__y_zXVImoBom1dJklMNuSeAO7MUiBHEI
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form