מיומנויות ניהול ופיתוח עסקי להנדסאים

תמונה
מיומנויות ניהול ופיתוח עסקי להנדסאים

רכישת מיומנויות ניהול ופיתוח עסקי להנדסאים הינו דבר קריטי לשוק העבודה. מקצועות ההנדסה למיניהם, מספקים ידע מקצועי פרקטי בתחום הנלמד – בין אם מדובר בהנדסאי תוכנה, הנדסה אזרחית, או כל תחום אחר. אך בפועל, במהלך חיי פרויקט נדרש מהגורמים המובילים להצליח ולנהל את הפרויקט, ולהוביל אותו לא רק למטרות שנקבעו אלא פעמים רבות גם כקרש קפיצה ארגוני לפרויקטים נוספים. מבחינה זו, נדרשות מיומנויות רבות מצדו של ההנדסאי, וביניהן אלו הקשורות בניהול ופיתוח עסקי.

הצורך בניהול ופיתוח עסקי להנדסאים בחיי הפרויקט

פרויקט אינו מתנהל על פי הספרים, ובוודאי שלא על פי התחשבות בגורמים הטכניים בלבד. הגורם האנושי, כמעט בכל מהלך עסקי פרוייקטלי, הינו אחד הדברים המורכבים ביותר. כמובן שישנם גורמים אחרים אשר יכולים להשפיע על הצלחת הפרויקט – שימוש נכון בתקציב, תכנון מדויק של מהלכי הפרויקט, לו”ז בנוי כהלכה, ועוד. אך הגורם האנושי הוא אולי המורכב והלא צפוי ביותר, ופעמים רבות יכולות ניהוליות הן בין הקריטיות לצפיית הצלחתו של פרויקט.

ניהול הגורם האנושי הינו דבר מורכב. זוהי מיומנות המצריכה יכולת גמישה בקריאת המצב הנתון ודרכי ההתמודדות עם צפי לבעיות, לתקלות, לאי-הבנות, וכדומה. כמו כן, הצד העסקי של הפרויקט גם הוא קריטי ביותר, היכולת לתפוס את הפרויקט כחלק מהתמונה הכוללת של העסק, כמנוע צמיחה להצלחה, כיחידה מתוך מכלול ולא כפרויקט המוכל בתוך ובפני עצמו בהכרח. כאן נכנס לתמונה בית ספר להנדסאים  אשר יודע להכווין את תלמידיו לרכישת המיומנויות הנכונות ובאופן מותאם לצרכי השוק בפועל.

הפער בין התאוריה והפרקטיקה

כאשר אנו לומדים תאוריה – איך הדברים אמורים לעבוד, או איך נראה שהם עובדים – לא תמיד לוקחים בחשבון את הגורמים המפתיעים ביותר. התנהגותם של אנשים, כמו גם התנהגות ארגונים עסקיים, אין בכך תמיד אותו ההיגיון המתמטי המדויק של התאוריה. להפך, פעמים רבות ישנם גורמים לא צפויים, התנהלות לא מובנת, התנגשות או הצטלבות של מספר פרויקטים בנקודות חיכוך שונות, ואילוצים או שיקולים זרים לפרויקט.

למידת פרויקטי עבר, הצלחות וכישלונות של פרויקטים ברמת הניהול, כלים ניהוליים ושל פיתוח עסקי, ורכישת מיומנויות ניהול ופיתוח עסקי להנדסאים מתוך למידה זו – יש בכך ערך אשר אינו יסולא בפז עבור בעלי המקצוע ההנדסאי. מצד אחד, זהו כר לחשיבה מחוץ לקופסה, לתפיסה רחבה ומעמיקה יותר של מהו פרויקט וממה הוא מורכב, ומצד שני יש בכך כלים קריטיים להתמודדות בשטח עם סיטואציות של חוסר בהירות, בעיות שונות, ודברים אשר אינם בהכרח נכללים בתפיסה ההנדסאית של הפרויקט.

ככל שסל הכלים של ההנדסאי נרחב ויעיל יותר, כך יכולתו בשטח להוביל פרויקט להצלחה במובנים העסקיים גדלה. בית ספר להנדסאים אשר מכיר בכך כחלק מהלימודי העשרה , יכול לעזור להנדסאי בדרכו המקצועית כגורם מהותי בעסק, ולא רק בפרויקט הספציפי בו מדובר.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5330794
X0DY-ulUInoXjlu4N3EYp9K-3ydeQ1kKCiFtUvLYzFc
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-qDkxtXx4wH1VXeH97R3jCrtIvbT8S0O6TnfFurfQ_m4
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form