כנס "חדשנות בעולם המזון"

כנס חדשנות בעולם המזון

הכנס השני של  "חדשנות בעולם המזון", שנערך במכללה האקדמית תל-חי, התמקד השנה ב"מזון מקדם בריאות" והוא פרי שיתוף פעולה של המכללה, המרכז לחדשנות בתחום המזון של ניו ג'רזי וח"כ אראל מרגלית. הכנס הוא המשך ישיר ליוזמה המהפכנית שמוביל ח"כ אראל מרגלית יחד עם אשכול גליל מזרחי, מכון המחקר מיגל והמכללה האקדמית תל-חי להפיכת הגליל למרכז מחקר ופיתוח בינלאומי בתחום מזון הבריאות.
תכניתו של אראל מרגלית ״מדיקל פוד בגליל״ תהפוך את האזור כולו למרכז בינלאומי מוביל לחדשנות ולתעשייה בתחום מזון המרפא. מדובר בתחום שהולך וצובר תאוצה בעולם, ומשלב טכנולוגיה, היי טק, עם חקלאות, מחקר ביוטכנולוגיה ואקדמיה.
בכנס שנערך במכללה האקדמית תל- חי, בהשתתפות בכירי התעשייה וראשי הרשויות, הוצגו עבודות המחקר של מומחי המכללה האקדמית תל-חי וחוקרים ממכון המחקר מיג"ל. כמו כן, הוצגו מוצרי מזון חדשים ומקוריים שפיתחו הסטודנטים מהחוג למדעי המזון במכללה.
בכנס, אותו יזם ד"ר אופיר בנימין מהחוג למדעי המזון במכללה האקדמית תל-חי, לקחו חלק בכירי תעשיית המזון בארץ: טכנולוגים ראשיים, סמנכ"לי פיתוח, וכו' של החברות יוניליבר, שטראוס, תנובה, טבעול, פריגת אשר התפעלו מהפיתוחים החדשים וגילו עניין רב ביוזמה של אראל.

לדברי ד"ר אופיר בנימין: "אורח הכבוד שלנו בכנס היה לו קופרהאוס (Lou Cooperhouse) מנכ"ל המכון למחקר וחדשנות בתחום המזון בניו- גרזי, הנחשב לאחד המכונים המתקדמים בעולם בתחום זה (המכון נקרא: Food Research Innovation center). לו, הוא יהודי ציוני, שמאוד רוצה לחבר את הקשר בין התעשייה בארה"ב ובניו-ג'רזי בפרט, לתעשיית המזון בישראל ומעוניין לחזק את הקשר לישראל ולנסות ליצור פה מיזם חדשנות במזון בדומה לקיים בניו-ג'רזי".

אראל מרגלית, העומד בראש התוכנית האזורית: "זו מהפכה של ממש, והחקלאות בצפון משנה פניה. לפי ניתוח השוק והתפתחות התחום אנו צופים פיתוח של עשרות אלפי מקומות העבודה שיאפשרו לסטודנטים ולחוקרים, להישאר ולהשתקע בצפון ולהגשים את חייהם פה. אנו מתכוונים להקים חממה טכנולוגית בקריית שמונה, דבר שיעצים את העיר ויהפוך אותה ל"עיר מחוז".

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5254043
-tufXG45TccybxeupSxs6niOp4LnJXiODx1Y0sL0OKU
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-G8RoVrquC6OJRhD4KxHmjUrvlcGvwxyqzya6NMa5oNI
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form