מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס

תמונה
מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס

ההבדל בין הנדסאי למהנדס מתחיל במשך זמן הלימוד ובהיקף החומר הנלמד. בשלב המעשי הם עוסקים בתחומים זהים אך ברמות אחרות של ידע ופיקוח בהתאם להסמכה של כל אחד מהמקצועות הללו.

תקופות הלימודים

לימודי הנדסאי מתקיימים בהמשכיות ללימודי התיכון, בכיתות י”ג ו – י”ד או לחילופין בלימודי תעודה בבית ספר להנדסאים. סטודנט אשר סיים בהצלחה את לימודיו ועבר את כל המבחנים הנדרשים יקבל תעודת הנדסאי אשר אינה תואר אקדמי.

לעומת זאת, לימודי מהנדס נמשכים ארבע שנים ולאחר שהסטודנט עבר בהצלחה את כל המבחנים הנדרשים הוא מקבל תואר אקדמי – BSC.

עיסוק כהנדסאי או כמהנדס

הנדסאים עוסקים בעיקר ברבדים של תכנון, ניהול ופיקוח בתחום הבנייה והתשתיות. הסמכות המקצועית לקבלת ההחלטות בהתאם לנתונים המפורטים המתקבלים מחישובים מתמטיים, חישוב כמויות, טיבם של חומרי הגלם, הרכבו של כל כתב כמויות ופרמטרים נוספים, היא של המהנדס אשר חתימתו יוצרת את המעטפת שעל פיה יבנה הבניין כולו תוך שימוש בקבלני משנה בכל מקצועות הבנייה אשר בהם יש צורך.

עם הפנים לעתיד, כל סטודנט בוחר אם ללמוד שנתיים ולאחר מכן לעסוק בתחום ההנדסאי במגוון אופציות כמו תעשיה וניהול, אדריכלות נוף והיצע נרחב של מקצועות חדשים אשר נכנסו לשימוש רק בשנים האחרונות.

לחילופין, הוא יכול לבחור בלימודי הנדסה במגמות השונות כמו חשמל, מחשבים ועוד, על פי התחום שבו הוא מרגיש החזק ביותר.

תקופת הלימודים

לצורך לימודי הנדסאי זקוק הסטודנט לתעודת בגרות וכך הוא ישתלב בלימודי ההמשך בבית ספרו או בבית ספר אחר אשר בו קיימות המגמות הללו. מי שאינו ממשיך את לימודיו ברצף אלא מתגייס לשירות צבאי, מתחיל ללמוד בתום השירות באחת המכללות אשר מקיימות את מסלולי הלימוד הללו באופציות המרתקות.

בתום הלימודים אשר אורכים בין שנתיים לשלש שנים בבית ספר להנדסאים אמורים הסטודנטים לעבור בהצלחה בחינה של מה”ט הכוללת עבודת תזה. מי שעובר בחינה זו בהצלחה מקבל רישיון הנדסאי המאפשר לו לעסוק בכך בפועל.

לצורך לימודי מהנדס יש לעבור מבחן פסיכומטרי ולהגיע לדרגת הניקוד הנדרשת כדי להתחיל באחד המסלולים הללו הנלמדים במוסדות להשכלה גבוהה, אוניברסיטת בן גוריון בבאר-שבע, הטכניון, סמי שמעון ואריאל. הם כוללים רמה גבוהה מאד של לימודי פיזיקה, כימיה ומתמטיקה כדי להעניק לסטודנט את מלוא הכלים והטכניקות כדי לפתור בעתיד בעיות סבוכות ומורכבות. במקרים רבים כל תקלה היא התנסות חדשה ברובד שאינו מוכר למהנדס, דבר אשר יוצר אתגר מתמשך. רבים מהסטודנטים ממשיכים לאחר מכן ללימודי התואר השני אשר נמשכים שנתיים נוספות.

העיסוק המקצועי

ההנדסאים מסייעים בעבודת היום יום של המהנדסים בתחומים שונים של מעטפת הבינוי והמהנדסים מתחילים בדרך כלל כמהנדסי ביצוע ומתקדמים למהנדסי פרויקט, מהנדס אזור, מהנדס מרחב, מהנדס ראשי ותפקידי ניהול בכירים.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5334586
Cc6A8sA4KdaOiJcKKarLDoeyVR1UjfSbBW6eS3IZiYQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form--u7m3pQqHYUOe7e63jA0hL-cCaUkRrZ0ZNXUXlXBG5w
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form