תואר ברפואה עם התמחות באורתופדיה כירורגית

תמונה
תואר ברפואה עם התמחות באורתופדיה כירורגית

רבים חולמים על רפואה כמקצוע לחיים ומונעים מכל מה שיש לעולם הרפואה להציע עבורכם כמסלול קריירה. עזרה לזולת, טיפול, עניין ותגמול נאה. רופאים עובדים קשה וגם ההכשרה בדרך לעבודה בתחום היא ארוכה ותובענית, אך מי שמסיים שואב סיפוק אדיר מהמקצוע.
במסגרת תואר ברפואה ניתן לבחור התמחות ולהתמקצע באותו תחום כשיש מגוון רחב של התמחויות אופציונאליות מרפואת ילדים דרך רפואת נשים ועד נוירולוגיה. התמחות מרתקת היא ללא ספק באורתופדיה כירורגית המשלבת עיסוק באורתופדיה ובכירורגיה. מנתחים אורתופדיים עוסקים באבחון וטיפול בבעיות במפרקים, בעצמות, בגידים ובשרירים כאשר יש מי שמתמחים באזור מסוים כמו ירך וברך, כתף, ידיים, עמוד שדרה, כאבי שלד ושרירים וכדומה, הוא בדרך כלל יחשב רופא אורתופד מומחה להחלפות מפרקים.
 

מה כוללת ההכשרה באורתופדיה כירורגית?

על מנת להגיע לאורתופדיה כירורגית יש לסיים לימודי רפואה הנמשכים כשבע שנים ולקחת בחשבון שההתמחות באורתופדיה כירורגית אורכת כ-4 שנים. תוכנית הלימודים משלבת לימודים תיאורטיים ומעשיים כאחד ובין הנושאים שלומד אורתופד כירורג לעתיד ניתן לציין כירורגיה פלסטית, כירורגיית כתף, השתלת מפרקים, נוירולוגיה, כירורגיית כלי דם, פציעות ספורט וכן נושאים שקשורים לזיהומים, דלקות, טראומות, אבחון בעיות ועבודה נכונה עם משתלים וציוד כירורגי.
על מנת לסיים את ההתמחות יש לבצע את פרק ההתמחות על פי הנהלים וכן להגיש למועצה המדעית תיעוד של הפעולות השונות במחלקות בהן התבצעה ההתמחות לרבות המקרים השונים שטופלו ובאילו תאריכים. ההתמחות לרוב עוברת במחלקות כמו טיפול נמרץ כללי, אורתופדיית ילדים, שיקום, נוירולוגיה, היחידה לטראומה ועוד על מנת לצבור ניסיון וותק בהתמודדות עם מצבים רפואיים שונים ברלבנטיים לעיסוק בתחום. 

במי מטפלים ובאילו פרוצדורות?

העוסקים באורתופדיה כירורגית משתמשים בידע הכירורגי והאורתופדי שלהם לזיהוי בעיות כמו דלקות ניווניות במפרק ולביצוע ניתוחים להחלפת מפרק הירך או מפרק הברך בשיטות מתקדמות שקיימות כיום תוך שימוש במשתלים מתקדמים באיכות גבוהה על מנת להקל על פציעות, להפחית כאבים ולשפר את התנועה של הפציינטים. ניתן להשתלב בעבודה בבתי חולים ציבוריים או מרכזים רפואיים פרטיים ולפתוח בהמשך קליניקה עצמאית. על אף שאורתופדים כירורגיים יודעים לנתח הם מלווים את המטופל בשלבים שונים כולל תהליכי שיקום, התאמת תרופות וטיפולים שונים לפני או אחרי הניתוח. במקרים רבים הם אחראים גם ליכולת של המטפל לחזור להתנייד ללא כאב. לרופאים המתמחים באורתופדיה כירורגית מגיעים מטופלים במצבים שונים דוגמת גידולי עצם, פריצת דיסק, דלקת מפרקים ניוונית ושחיקת סחוס, פגיעות במערכות הגידים, מחלות דלקתיות בשורש כף היד, קטיעות, מומים מולדים, פציעות קרסול, דלקות פרקים, אוסטאופורוזיס ועוד. מנתחים אורתופדיים רבים עוסקים גם בפרקטיקה אך גם במחקרים ובפיתוח אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שיוכלו לשפר את הטיפול בבעיות שלד, הפרעות בעצמות, שחזורים ועוד. הם יודעים לבצע פרוצדורות שונות דוגמת ניתוחי יד וכתף, טיפול בעיוותים בגפיים, ניתוחים שקשורים לגידולים סרטניים בעצמות, פציעות בכף הרגל ובקרסול וכיום עם הקדמה הטכנולוגית עומדים לרשותם אמצעים למזעור תהליכים פולשניים ולהשגת שיקום מהיר יותר תוך דגש על הפחתת הכאב בהתאם למקרים השונים.
אין ספק שאורתופד כירורגי הוא דמות מפתח בתהליכי ההחלמה, שיקום ושיפור איכות חייהם של אנשים רבים הסובלים מבעיות אורתופדיות שמחייבות פרוצדורות כירורגיות. הניתוחים נדרשים להתבצע לאחר תכנון מדויק ובקפידה תוך התאמה למצב החולה והכרות עם הסיכונים הטמונים בפרוצדורה וחתירה למזעור הסיכונים וניהול הליך בדרך הבטוחה והאפקטיבית ביותר.
מי שמתאים לתחום הוא מי שלמד רפואה ונמשך לעולם הכירורגיה והאורתופדיה וניתן כאמור לבצע ניתוחים מורכבים ולסייע לאנשים שסובלים מבעיות אורתופדיות וזקוקים לכירורגים בתחום. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5329391
XVB3VBynogoMy6iIvYj5tzmsfm0vqRAStqZfAjZ2eEQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-5lnZzAUZqQ2mngpTRb8-LxI3wxBpzk9xKkp5AwtfM7Q
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form