קורס טכנאי מוצרי חשמל

תמונה
קורס טכנאי מוצרי חשמל

מכשירי החשמל הביתיים של כולנו הולכים והופכים משוכללים ומורכבים יותר ועם יותר תכונות המשפרות לנו את איכות החיים ומאפשרות התאמה אישית טובה יותר של המכשיר המתאים. יחד עם זאת, אנו היום יותר תלויים מאי פעם במכשירי החשמל שלנו, החל מהמקרר והמזגן ועד מכונת הכביסה והטלוויזיה החכמה. כל אלו ממחישים את הצורך המהותי בטכנאים איכותיים ובעלי הכשרה מקיפה המסוגלים לספק שירות למגוון מכשירי החשמל שיש היום לאנשים בבתים.

תפקידו הכללי של טכנאי מוצרי חשמל

טכנאי מוצרי חשמל ביתיים מאבחן, מתקן ומתקין מכשירי ומוצרי חשמל ביתיים קטנים (קרי לא מערכות חשמליות גדולות ומורכבות). מדובר על מגוון רחב מאוד של מוצרי חשמל, ממכשירים “לבנים” כמו מקררים, מדיחי כלים ומכונות כביסה, דרך תנורים ומכשור חשמלי למטבח ועד מכשירים חשמליים ואלקטרוניים אחרים כמו טלוויזיות ומכשירי מדיה אחרים.

על פי רוב, טכנאי מכשירי החשמל מבצע את עבודתו בבית הלקוח עצמו מבלי לקחת את המכשיר החשמלי עצמו למעבדה או לסדנת תיקונים – למרות שבמקרה הצורך ובמקרים מורכבים כמובן שגם זה קורה. העבודה עצמה כוללת למשל התקנה של מוצרי חשמל חדשים לפי הוראות היצרן והתשתיות בבית, החלפת רכיבים וחלקים תקולים במכשירים, תיקוני חשמל מסוימים בהתאם להכשרה ולהרשאות המקצועיות וכיוצא באלו עם שלל משימות תיקון, התקנה והתאמה של מוצרי חשמל ביתיים. בתוך פירוט כללי זה יש אינספור תקלות פוטנציאליות ורכיבים שהטכנאי עשוי להידרש להחליף או לתקן – בייחוד כאשר הטכנולוגיה במכשירים אלו הופכת יותר ויותר מתקדמת ומורכבת.

טכנאי מוצרי חשמל משתלבים בשוק העבודה בתור טכנאים עצמאים, כטכנאים של יבואניות ומשווקות מוצרי חשמל ואצל חברות המספקות שירותי תיקונים – כך שהאפשרויות רחבות ובהחלט יש דרישה בשוק.

נושאי לימוד עיקריים בקורס טכנאי מוצרי חשמל ביתיים

הכשרה של טכנאי מכשירי חשמל ביתיים מקיפה ומגוונת מאוד, עם חשיפה מקצועית ומעשית לשלל נושאים מעניינים אשר בהם בוגרי המסלול יעסקו במהלך עבודתם היומיומית. דוגמאות לנושאי לימוד עיקריים בקורס טכנאים למוצרי חשמל ביתיים כוללות:

לימודי בסיס רלוונטיים – בדגש על ההיבט המעשי – בחשמל ואלקטרוניקה
נהלי עבודה ובטיחות וגהות עבור טכנאי מוצרי חשמל
סוגי רכיבים נפוצים במכשירי החשמל הביתיים העיקריים (בדגש על מכשירים “לבנים”)
כרטיסים אלקטרוניים, חיישנים ומרכזי שליטה ובקרה דיגיטליים במוצרי חשמל חדישים
עבודה עם קררים (refrigerants) – רלוונטי לתיקון מקררים למשל
אבחנה, איתור ותיקון של תקלות במגוון מוצרי החשמל הנפוצים
הלימודים בקורס טכנאי מוצרי חשמל נוגע בכל המוצרים הרלוונטיים ונותן לסטודנטים הכשרה מקצועית ומעשית בתיקון תקלות גם במכשירים ישנים יותר וגם במכשירים המבוססים על הטכנולוגיות החדישות והמתקדמות ביותר.

מבחינת סוגי מוצרי החשמל בהם עוסקים בקורס ושאותם תלמדו לתקן ולהתקין, מדובר על:

מכונות כביסה מכל הסוגים – פתח קדמי, פתח עליון
מייבשי כביסה – סטנדרטיים וגם מייבשים עם קונדנסר
מקררים – ממקררים ישנים ועד מקררים חדשניים אלקטרוניים ומתקדמים
מדיחי כלים – כל הסוגים, כולל מדיחים אלקטרוניים חדישים
תנורי אפייה – משולבים, בילד-אין, פירוליטיים, מכאניים, אלקטרוניים ועוד
כיריים – בדגש על כיריים חשמליות וכיריים אינדוקציה, שתי טכנולוגיות הפועלות על חשמל ולא גז
מיקרוגלים – רגילים, משולבי גריל ותנור, דיגיטליים, אלקטרוניים
שואבי אבק ביתיים – רובוטיים אוטונומיים וידניים-נגררים
מוצרי חשמל כלליים אחרים – בעיקר מכשירים עם חיישנים, כרטיסים אלקטרוניים, פקדים וכו’
כמו כן קורס טכנאי מכשירי חשמל ביתיים יכול לכלול הרחבה גם לתיקון מזגנים ומשאבות חום (משמשות לחימום תת רצפתי ולחימום בריכות שחייה) ואף מכשירי מדיה כמו טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, מערכות סאונד מתקדמות, מרכזי מדיה וכדומה.

לסיכום: קורס טכנאי מוצרי חשמל נותן לבוגריו ידע רחב, מגוון ובעיקר מעשי לגבי תיקון שלל מוצרי חשמל, כולל החדישים ביותר. לאור התקדמות טכנולוגית בכל מוצרי החשמל הביתיים, עולה גם החשיבות של מקצועיות הטכנאים, עמידה בסטנדרטים מחמירים ושמירה על התעדכנות מקצועית כדי לספק ללקוחות שירות מעולה – את כל אלו ועוד תקבלו בקורס טכנאים!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5330844
XOicUb7U9AlUtK4G1ZVecMMkw3Z9LVSrW16vKqU70js
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-Ai3iVBrL2qo3PPBd2QqzV7nIjghHfxfj0LJSz4gDKT4
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form