בין ההר לנחל, הרחק ממרחבים אורבניים, המכון לאמנויות תל-חי מזמין אתכן.ם לחיות אמנות ומציע לכן.ם להצטרף וללמוד במסלול בוטיק תלת-שנתי ללימודי תעודה באחת המחלקות: אמנות רב תחומית, צורפות או קרמיקה. בנוסף, מציע המכון לאמנויות מסלול ארבע-שנתי שמשלב את לימודי האמנות והעיצוב עם תואר ראשון במכללה האקדמית תל-חי, באחד החוגים: לימודים רב-תחומיים, חינוך או כלכלה וניהול.

מחלקות המכון לאמנויות ייחודיות בגישתן לשימור טכניקות וטכנולוגיות מסורתיות, תכניות הלימודים מבוססות על סדנאות מעשיות ומשלבות פיתוח מיומנויות טכניות גבוהות לצד פיתוח שפה רעיונית אישית. קבוצות הלמידה קטנות ואינטימיות ומאפשרות הנחיה צמודה של סגל המורים המקצועי.

במהלך שנת הלימודים משתתפים הסטודנטים בקורסי בחירה מתחומים שונים, סדנאות אמן, מפגשים עם אוצרים. כל אלו חושפים את הסטודנטים למגוון טכניקות, גישות ונקודות מבט, שיסייעו לו להבשיל לכדי אמן-מעצב-חוקר בשל ועצמאי.

 ההשראה נמצאת מחוץ לאזור הנוחות שלך ...

 

"אי שם, עמוק בדמיונו של כל אדם אורב חלום- חלום על מקום בו ניתן לעבוד, ליצור, להתחלק ברעיונות ובשאיפות; מקום בו אתה מסיר מעליך את טרדות היומיום, וצועד אל הוויה של התלהבות ואתגר. אם קיים היה אי פעם מקום להגשים בו את חלומי, הרי היה זה תל-חי.."

(דליה ויסיק, ממייסדות המכון לאמנויות תל-חי)

המכון לאמנויות הוקם בשנת 1956 ביוזמתם של שני יוצרים צעירים: ירי סביר- מוסיקאי, מדריך ובוהמיין קיבוצניק משדה נחמיה, ואריאלה פלד- רקדנית ומוסיקאית צעירה, ובתמיכתו של אברהם בנאי, ראש המועצה הראשון של גליל עליון. המרכז האמנותי שימש מקום מפגש של אמנים ויוצרים מהגליל העליון,שהיו חלק ממפעל ההתיישבות החלוצי והפך לימים למרכז אמנות אזורי ששירת את אזור הגליל והארץ כולה ואף היווה את הבסיס ממנו צמחה המכללה האקדמית תל-חי.

ביוזמתם של אילנה באומן, מנהלת המכון לאמנויות בין השנים 1979-1986, והאמן טולי באומן, קיים המכון לאמנויות סדרת אירועי אמנות סביבתית, שכונו "אירועי תל-חי לאמנות בת זמננו" ונחשבו ראשונים מסוגם. עשרות פסלים מהארץ ומהעולם (ביניהם: דוד פיין, בצלאל שץ, יעקב דורצ'ין, מיכאל גרוס, מיכה אולמן, יגאל מירון, בני אפרת, יחיאל שמי, מנשה קדישמן, אברהם אילת, דני קרוון, דניאל פראלטה ועוד...) "עלו לרגל" לתל-חי ויצרו במהלך המפגשים פסלים אשר הטביעו חותמם בנוף הקסום של הגליל, בבקשם לחקור את מושגי הקשר שבין אמנות- חברה- טבע, פיסול סביבתי ו"אמנות אדמה". באירועים שולבו גם יצירות מוסיקאליות, מיצגים, מופעי מחול ואמנות וידאו- כל היצירות נעשו בזיקה למקום בהקשריו השונים ובמטרה להסב את השטח למוזיאון חי ופתוח, היושב באתר לאומי ומוכר ע"י רשות המוזיאונים ומשרד החינוך. כיום מהווה האזור נקודת מוצא למקטע 2 בשביל ישראל.

למרכז ייעוץ והכוונה

משרד המכון לאמנויות

אם יצאנו לרגע.. נשמח אם תשאירו הודעה

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5254745
Noer3SPJ3G-95AwYAWoZMVAd7WFVdh1dKHD93v40Tl8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-N5YM4iIYweaYcDIZ6ViR2Vkh3LNsbBRK3eYxyki87v0
webform_submission_art_school_contact_form_paragraph_7382_add_form