כנס מחקרי גליל

להמשך הכתבה - כנס מחקרי גליל 2022
תמונה
אישה מתבוננת בתמונות תלויות על הקיר במסגרת תערוכה

המכללה האקדמית תל-חי תערוך בשבוע הבא את כנס מחקרי הגליל במתכונת חדשנית מהמכללה ומאולם הכנסים באגמון החולה.

כנס מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו, המתקיים במכללה האקדמית תל חי זו השנה ה-24, תופס מזה שנים מקום של כבוד על מפת הכנסים האקדמיים בארץ. השנה, כחלק משיתוף פעולה עם קק"ל, תקיים המכללה את הכנס במתכונת חדשנית. חלקו הראשון של הכנס (22-23 במרץ) יערך בקמפוס מזרח של המכללה ואילו היום השלישי (24 במרץ), יתקיים באולם הכנסים באגמון החולה.

כנס מחקרי הגליל הוא כנס רב-תחומי העוסק בהיבטים רבים ומגוונים של המקום המיוחד בו אנו מתגוררים. זוהי חגיגה אקדמית לאוהבי הגליל, שבה אנו נחשפים, למגוון העשיר של מחקרים חדשים הנוגעים במגוון עשיר של תחומים: היסטוריה ארכיאולוגיה גיאוגרפיה, תהליכים חברתיים וכלכליים, מחקרים בתחום בעלי החיים, חקלאות, סביבה ועוד. 

הכנס יפתח ב-22/3 בערב חגיגי לציון 125 שנה לפעילות קרן יק"א בגליל. בהרצאה המרכזית בערב זה ירצה פרופ' יוסי בן ארצי, מאוניברסיטת חיפה על מקומה המרכזי של יק"א ביישוב הגליל במאה השנים האחרונות. מר זאב מילר, מנכ"ל יק"א בישראל יציג את התרומה הגדולה של יק"א לגליל בעבר, בהווה ובעתיד.

ביומיים שלאחר מכן יתקיימו במסגרת הכנס תשעה עשר מושבים מרתקים, וביניהם: מושב המוקדש להתכנית המשולבת לתגבור אספקת המים לגליל העליון ושמירה על איכות המים בכנרת. ממושב המועצה האזורית גליל עליון - מכינים לימון מהלימונדה- על משולש הכוחות מועצה- ישוב-תושב. גידולים חדשים ושיטות מתקדמות לקידום החקלאות בגליל ובעולם. קהילות רוחניות בגליל בין טבע וסביבה לבין עימות עם הממסד.

השנה בכנס גם מושב מיוחד של ועדת התכנון המחוזית -  הצפון על שולחן השרטוט - עיקריה של התכנית האסטרטגית למחוז הצפון ל-2040. מושבים נוספים עוסקים במגמות חדשות להכשרה להוראה בגליל ובגולן בצל משבר הקורונה, יתושים בעמק: מלריה וההתיישבות בעמק החולה, שיח בין דתי ובין תרבותי בגליל בפרספקטיבה היסטורית ועכשווית ועוד. כמידי שנה יוקדש מושב מיוחד לזכרו של  מייק לבנה: הגליל והגולן – מסע היסטורי ארכיאולוגי בין תקופות, בין דן-לסוסיתא, בין כינרת לצפת- מעל פני האדמה ומתחת לפני האדמה ועוד.   

במסגרת הכנס, בערב יום רביעי 23 במרץ, יתקיים "שיח גלריה" בגלריית "הצד השני" של המכון לאמנויות תל-חי בקמפוס מזרח של המכללה האקדמית תל חי. ערב מיוחד בעקבות התערוכה "הָיֹה יִהְיֶה - אמנים משוחחים עם ארכיאולוגיה", המוצגת בימים אלה. התערוכה בוחנת באלו אופנים מתייחסים אמנים עכשוויים בעבודותיהם למחקר הארכאולוגי וכיצד הם רותמים את תוצאות המחקר ליצירות אומנות. העיסוק האומנותי בעבר משליך גם על ההווה ועל העתיד. השיח יתקיים בהשתתפות ההיסטוריונית פרופ' ציונה גרוסמרק והאמנים: ורדה יתום, יאיר גרבוז, אורית סימן טוב ומיכל שכנאי יעקבי.

לכנס תכנית עשירה ומגוונת, והוא מעניק הזדמנות לקהל הרחב להחשף לחידושי מחקר של טובי החוקרים העוסקים בחקר הגליל. זו היא הזמנה מיוחדת לתושבי הצפון, לסטודנטים למטיילים ולכל אוהבי הגליל ללמוד וליהנות. הכניסה לכל המושבים חופשית בהרשמה באתר הכנסים של המכללה האקדמית תל-חי.– מוזמנים בחום.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5381987
CxAd1kRS64ms10lNzJwE-J3GrZhv01P9tC38QUN-SII
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-UtkrMnLlFoilJn9XcESQBDxwMdDc92ons9Jw3yl2WTs
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form