למה ללמוד M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי בתל-חי
- במהלך הלימודים תתנסו בצורה מעשית באסטרטגיות הוראה מגוונות המאפשרות למידה משמעותית וחדשנית, הודות לפדגוגיה החדשנית שמובילה האקדמית תל-חי עם בתי הספר האזוריים בגליל ובגולן, ולמתחמי ההוראה הייחודיים בקמפוס.
- הלימודים משלבים למידה במתחמי הוראה ייחודיים הנמצאים בתוך הקמפוס, ובראשם מעבדת חדשנות - EduTech Innovation Lab מובילה - מעבדה ייחודית הנותנת מענה משולב להוראת פדגוגיה טכנולוגית, הוראה מקוונת, סימולציות ועוד.
- אנו רואים בסטודנטים ללימודים מתקדמים מובילי חינוך ומנהיגים בתחומם. במהלך הלימודים ניתנת אפשרות לביטוי וצמיחה אישית תוך היכרות וליווי צמודים של הסגל ואווירה נעימה ופתוחה.
- הקמפוס לחדשנות בחינוך ובהוראה של האקדמית תל-חי מתהדר באחוזי השמה גבוהים במגוון תפקידים במסגרות החינוך השונות.
- במכללה האקדמית תל-חי תהנו מאווירת לימודים שונה מכל מה שהכרתם על רקע נופי הגולן הקסומים וקהילת סטודנטים איכותית חמה ומשפחתית.
איך זה עובד
משך הלימודים שנתיים
- בשנה הראשונה: יום לימוד אחד בשבוע בקמפוס תל-חי שבקצרין, ויום התנסות בבתי הספר. הלימודים כוללים מבואות בדרכי מחקר, תיאוריות במנהיגות חינוכית, קורסי מבוא בחינוך וחשיבה מסדר גבוה וכן לימודי דידקטיקה והתנסות בהוראה.
- בשנה השנייה: יום לימודים אחד בקמפוס תל-חי שבקצרין, הלימודים כוללים קורסי התמקצעות בהיבטים שונים של תורת ההוראה, כגון: שימוש בהיבטים טכנולוגיים ובפדגוגיה חדשנית, דרכי הערכה, למידת חקר, היבטים פסיכולוגיים ורגשיים של תפקיד המורה ועוד.
- בנוסף, הלימודים כוללים קורסים מקוונים ויתכנו ימים מרוכזים במהלך התואר - במהלך חופשות בתי הספר/קיץ.
מה תלמדו
הוראה מתבגרים- סמינריון
בחלקו הראשון הקורס דן בהוראת מתבגרים תוך העמקה בתהליכים הגופניים, הרגשיים, החברתיים
והקוגניטיביים שעוברים המתבגרים והשפעתם על יכולות הלמידה וזמינותה עבור המתבגרים והתאמת תכניות
לימודים עבורם. בחלקו השני של הקורס כל סטודנט יערוך מחקר כמותי או איכותני העוסק בהוראת מתבגרים
והשלכותיה תוך ליווי והדרכה.
המורה הצומת של קבלת החלטות בבית ספרהעל יסודי- סמינריון אמפירי מורחב לעבודת גמר
הקורס מכוון להעמיק את הידע וההבנה בתהליכי קבלת החלטות מנקודת מבטו של מורה במסגרת חינוכית. בקורס ייבחנו היבטים תיאורטיים ומעשיים בקבלת החלטות, ייסקרו מודלים ודפוסים התנהגותיים, ויומחשו שלל גורמים בעלי השפעה על מקבלי ההחלטות במערכות חברתיות וחינוכיות.
הסטודנטים ילמדו לנתח מצב ונתונים הנוגעים לו, יפיקו לקחים ויציעו דרכים לקבלת החלטות בהתאם. הקורס יכלול סימולציות בהן ישוחקו תפקידים שונים, אשר יאפשרו התמודדות עם מצבי אמת הלקוחים מחיי בית הספר, ניתוח מצב וקבלת החלטות על בסיס מודל נבחר. לצד הנושאים הללו, יתנסו הלומדים במחקר שיעובד לעבודה סמינריונית.
חינוך לדמוקרטיה בעידן של גלובליזציה- סמינריון
הגלובליזציה היא תופעה שהתגברה בעשורים האחרונים ומתאפיינת במעבר של סחורות, מידע ואנשים ממדינה
למדינה. תהליכי הגלובליזציה מובילים למפגשים רב-תרבותיים, בהם נדרשות קבוצות אתניות לחיות זו לצד זו.
תהליכים אלה קוראים תגר על מדינת הלאום. מדינות לאום מתמודדות עם דרישות תרבותיות של מיעוטים ומהגרים, השונות מאלה של החברה הקולטת ועוד, קבוצות לאומניות וקיצוניות מתחזקות לנוכח גלי הגירה ומתנגדות להימצאותן של קבוצות אתניות שונות במדינה.
בקורס נדון בחשיבות לחינוך לפלורליזם תרבותי ובצורך בטיפוחן של הבנה וסובלנות. הקורס נועד להקנות הבנה והכרה בחשיבות הדמוקרטיה, הן כבסיס לשמירה על זכויות הפרט ה"אחר", והן כדרך ממשל המייצגת את רוב הפרטים בחברה. החינוך מהווה דרך עיקרית להנחלת הרעיון הדמוקרטי על שני היבטיו.
מידע נוסף
בוגרים ובוגרות
בוגרי המכללה האקדמית תל-חי מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי, זאת בזכות הכשרה מקצועית וייחודית, הכוללת בתוכה התנסות מעשית.
לימודי חינוך והוראה מכשירים אתכם למגוון רחב של אפשרויות תעסוקה בתחום. בנוסף לחינוך הפורמאלי, תואר בחינוך והוראה מעניק לכם כלים להוביל תפקידים רבים גם במסגרת חינוך בלתי פורמאלי ובתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים כרכזים חברתיים ועוד.
בוגרנו משתלבים גם במקצועות הטיפול, וממשיכים להתמחות במקצועות טיפוליים כגון: טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.
יתר על כן, ניתן ללמוד לימודי תעודת הוראה לבעלי תואר אחר, ללא קבלת תואר שני. לפרטים לחצו כאן
התמחויות
התמחויות בתכנית
בוגרי התכנית יהיו זכאים לתואר שני (.M.Teach) ולתעודת הוראה לבית הספר העל-יסודי באחד מהתחומים הדיסציפלינאריים הבאים:
- הוראת מתמטיקה
- הוראת ביולוגיה
- הוראת לימודי ארץ ישראל
- הוראת לשון עברית
- הוראת אנגלית
- הוראת יהדות
- הוראת כלכלה
- הוראת פסיכולוגיה
- הוראת ביוטכנולוגיה
תכנית הלימודים לתואר .M.Teach באקדמית תל-חי, כוללת בתוכה פרק נרחב של לימודי פדגוגיה והתנסות בדיסציפלינה בה בחר הסטודנט להתמחות. במהלך ההכשרה יתנסו הסטודנטים מתוך כוונה להכיר וללמוד מקרוב תהליכי למידה והוראה בבתי הספר, כך שיהיו מבוססים על מיומנויות המאה ה-21. תכנית ההכשרה להוראה מעוגנת בסטנדרטים של מצוינות, כפי שנקבעו ע"י מדיניות משרד החינוך מבחינת ההישגים והיכולות המצופים מהמורים, ומדגישה היבטים של התפתחות קוגניטיבית, רגישות אנושית ואחריות ממלכתית, לאומית וסביבתית.
ההתנסות המעשית מתמקדת בהוראת הדיסציפלינה. בשנה הראשונה הסטודנט מתנסה במסגרת 'אקדמיה כיתה' בהוראת המקצוע שבחר, בתוך בית הספר במשך יום בשבוע, בצמוד למורה מכשיר ובליווי מדריך פדגוגי מומחה בהוראת הדיסציפלינה. בשנת הלימודים השנייה סטודנטים העומדים בכל חובות הלימודים יכולים להתחיל שנת התמחות בהוראה (סטאז') בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'.
הדרכה פדגוגית
הקורסים וליווי ההתנסות הינם באחריות המדריכים הפדגוגיים. במסגרת ההדרכה יצפה המד"פ בסטודנט בביקוריו בבתי הספר ויעריך את הוראתו.
בתוכנית "אקדמיה כיתה" מלווים הסטודנטים, בנוסף למדריך הפדגוגי הדיסציפלינרי, במנחה אקדמי של התוכנית, אשר נוכח בבתי הספר אחת לשבועיים, תומך בסטודנטים ברמת ההשתלבות בבית הספר והקשר עם המורה המכשיר ויועץ בשילוב פדגוגיה חדשה בהוראה.
תכנית הלימודים
מבנה תכנית הלימודים M.Teach
סה"כ 33 ש"ש.
בטבלה הבאה ניתן לראות את שמות הקורסים ומספר שעות הלימוד בכל אחד מהם.
סוג שיעור |
שנה פדגוגית |
ש"ש |
נקודות זיכוי |
שם השיעור |
|
---|---|---|---|---|---|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
יסודות הפסיכולוגיה |
לימודי יסודות החינוך (5 ש"ש) |
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
טכנולוגיה בהוראה ולמידה רב תרבותית |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
שילוב חשיבה מסדר גבוה במקצועות הלימוד |
|
יישומי עיצוב – ממחקר לתובנות מחקריות |
|||||
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
תלמידים בהדרה במערכת החינוך |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
רב תרבותיות בחברה הישראלית |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
אמצעים טכנולוגיים בחינוך – יישום והטמעה |
לימוד חינוך ומנהיגות לפדגוגיה חדשנית (8 ש"ש) |
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
פדגוגיה חדשנית |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
למידה מבוססת פתרון בעיות |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
למידת חקר ושיתופיות |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
סמכות הורים ומורים – היבטים תיאורטיים ויישומיים |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
פיתוח זהות מקצועית |
|
חובה |
ב |
1 |
2 |
מחנכים לעתיד במערכת החינוך |
|
חובה |
א-ב |
1 |
2 |
מדידה והערכה |
|
חובה |
א |
1 |
2 |
מחקר כמותי בחינוך |
לימודי מתודולוגיה חינוכית-אוריינות מחקרית בחינוך (4 ש"ש) |
חובה |
א |
1 |
2 |
מחקר איכותני בחינוך |
|
חובה |
ב |
1 |
2 |
מחקר פעולה |
|
חובה |
ב |
1 |
2 |
מחקר פעולה יישומי בשדה |
|
חובה |
א |
2 |
4 |
חינוך לדמוקרטיה בעידן של גלובליזציה |
2 סמינריונים (4 ש"ש) |
הוראת מתבגרים |
|||||
חובה |
ב |
2 |
4 |
סמינריון אימפירי מורחב לעבודות גמר |
|
חובה |
א |
2 |
4 |
דידקטיקה לפי הדיסיפלינה |
מקבץ פדגוגית והתנסות (12 ש"ש) |
חובה |
א |
8 |
16 |
התנסות בהוראה לפי דיסציפלינה |
|
חובה |
ב |
2 |
4 |
תורת הוראה חדשנית |
ההתנסות המעשית
תכנית הלימודים לתואר .M.Teach בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כוללת בתוכה פרק נרחב של לימודי פדגוגיה והתנסות בדיסציפלינה בה בחר הסטודנט להתמחות. במהלך ההכשרה יתנסו הסטודנטים מתוך כוונה להכיר וללמוד מקרוב תהליכי למידה והוראה בבתי הספר, כך שיהיו מבוססים על מיומנויות המאה ה-21. תכנית ההכשרה להוראה מעוגנת סטנדרטים של מצוינות, כפי שנקבעו ע"י מדיניות משרד החינוך מבחינת ההישגים והיכולות המצופים מהמורים, ומדגישה היבטים של התפתחות קוגניטיבית, רגישות אנושית ואחריות ממלכתית, לאומית וסביבתית.
ההתנסות המעשית מתמקדת בהוראת הדיסציפלינה. הסטודנט מתנסה בהוראת מקצוע ההכשרה להוראה במשך יום בשבוע בשנה הראשונה, בליווי מורים מכשירים ומדריך פדגוגי מומחה בהוראת הדיסציפלינה. בשנת הלימודים השנייה תינתן האפשרות לסטודנטים העומדים בכל חובות הלימודים לבצע שנת התמחות בהוראה (סטאז').
ההתנסות מתנהלת בדגם מסורתי או בדגם שיתופי, תוך העדפת הדגם השיתופי, ומתבצעת עפ"י העקרונות של שיטות ההוראה הפרטנית, הכיתתית והדיסציפלינארית בכיתות בבתי ספר נבחרים.
מערך מסייע ללומדים
- הלוואות מותנות ל- .M.Teach עפ"י הנחיות משרד החינוך.
- החזר שכ"ל - תמריצים למורים בפועל לזכאים.
- מלגה - ארגוני המורים (בהתאם לחברות ולכללי ארגוני המורים).
לימודי השלמות
דבר ראש התכנית

ד"ר איתן סימון
ראש התכנית תואר שני מוסמך הוראה (.M.Teach)
ד"ר איתן סימון
ראש התכנית תואר שני מוסמך הוראה (.M.Teach)
המורה העתידי של מערכת החינוך הישראלית נדרש להיות בעל ידע דיסציפלינרי ומיומנויות הוראה נרחבות המותאמות לשינויים העולמיים במערכות חינוכיות.
אנו מאמינים שיש להכשיר את מורי העתיד לשימוש ופיתוח כלל מיומנויות אלו, תוך מתן דגש לחשיבה יצירתית וגמישה, המסתגלת לשינויים עתידיים ומובילה אותם בה בעת. בהתאם לכך, התכנית שמה דגש על היבטים של מנהיגות חינוכית ועל היבטים של אוריינות טכנו-פדגוגית במגוון ערוצים.
תכנית ההכשרה להוראה באקדמית תל-חי, מעוגנת בסטנדרטים של מצוינות ומדגישה היבטים של התפתחות קוגניטיבית, רגישות אנושית ואחריות ממלכתית, לאומית וסביבתית.
ד"ר איתן סימון,
ראש התכנית - תואר שני מוסמך הוראה (M.Teach)
מה תלמדו
פיתוח זהות מקצועית
מהלך ההכשרה להוראה נועד לטעת במורה העתידי את המיומנויות הדרושות לו להובלת מערכת החינוך ופיתוח זהותו המקצועית. הקורס בא לתת מענה לתהליך של רכישת ידע מיומנויות ויכולות אשר ידרשו מהמורה העתידי ולתת לו את הכלים להתמודדות בסביבה של שינויים. במהלך חייו המקצועיים צובר המורה תובנות וחוויות מקצועיים אשר ילוו אותו בהמשך עשרות שנים בהם יעסוק בהוראה ובהובלת החינוך. תהליך הפיתוח של עובד המורה מורכב ונמשך לאורך זמן. הקורס שם במרכז את ההתפתחות האישית והמקצועית של הסטודנט המתכשר להוראה, בהקשרים של תהליכים בין אישיים ובקבוצה. הקורס מהווה חלק מתהליך בו נדאג כמכשירים כי העוסקים בהוראת דור העתיד יהוו בעלי ידע פדגוגי וחינוכי התואם את צרכי המאה ה-21.
שילוב חשיבה מסדר גבוה במקצועות הלימוד
הקורס יעסוק בהוראה המתמקדת בהבניית ידע תוך הקניית הבנה מעמיקה, טיפוח האוריינות ויכולות החשיבה של
התלמיד. הקורס יעסוק בהיבטים מעשיים ועיוניים של טיפוח החשיבה במהלך ההוראה השוטפת של תכני הלימוד.
ברמה המעשית, נעסוק בהקניית אסטרטגיות חשיבה (כגון: שאילת שאלות, טיעון, השוואה), בניית שיעור מפתח
חשיבה, טיפוח שיח כיתתי מעורר חשיבה, שימוש בשפת החשיבה, חשיבה מטה-קוגניטיבית, הוראת חשיבה
לתלמידים ברמות שונות, הוראה בדרך החקר ודרכי הערכה. הקורס ישלב למידה מרחוק עם מפגשים פנים אל פנים.
טכנולוגיה בהוראה ובלמידה בחברה רב-תרבותית
טכנולוגיות חדשות הן חלק מהנוף האינטלקטואלי שבו סוגים חדשים של ידע מרחיבים גבולות של דיסציפלינות
בעלות תחום קבוע. בין הדיסציפלינות והידע מופיעים מאפיינים תרבותיים שונים של הלומדים הדורשים התייחסות ייחודית מצד הטכנולוגיות בשימוש כדי לקדם ערכים רב-תרבותיים, הכרה של השונה בין הלומדים ויצירת מארג שלם הבנוי מהשוני בין הלומדים. העיצוב והשימוש בטכנולוגיות חדשות מאפשר גישות אפשריות חדשות ללמידה, הקשרים חדשים להישען עליהם, כלים חדשים לתמיכה בלמידה, והבנות חדשות של הדינמיקה של תהליך הלמידה עצמו כדי לקדם מארג רב תרבותי ייחודי זה. הקורס בוחן את תפקידה של טכנולוגיה ביחס לרב תרבותיות בחיי הלומדים המכשירים עצמם להיות מורים בבתי הספר העל יסודיים. ומאפשר להם לראות בתרבויות שונות את השווה והשונה הרלוונטיים בחייהם. הסטודנטים יוודעו לדרכים שבהם ניתן לקדם רב-תרבותיות בהוראה ובלמידה בעזרת הטכנולוגיות הדיגיטליות בעידן המאה ה-21.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
סגל התכנית
ד"ר איל ויסבליט
פרופ' אודי כרמי
ד"ר ענת קדרון
רכזת תואר שני ופיתוח מקצועי
גב' רוזנברג מאיה
שעות מענה טלפוני: 10:00-13:00
שעות קבלה: 9:00-10:00, 14:00-15:00
מערך מסייע ללומדים
בנושא מערך מסייע ללומדים ניתן לפנות אל:
גב' אלינור ארצי – דיקנאט הסטודנטים
מתעניינים בלימודים
חייגו 04-8181855 שלוחה 3 או 9827* שלוחה 3