מסתבר שאפשר ללמוד גם אנגלית, מתמטיקה ומדעים במוזיאון ארכיאולוגי.
הסטודנטים והסטודנטיות במסלול ה M.Teach - סיירו במוזיאון עתיקות הגולן בהנחיית ד"ר ענת קדרון, במטרה להכיר את המוזיאון הקרוב לקמפוס, ולהיפגש עם שאלות פדגוגיות הקשורות בלמידה מוזיאלית, למידה חוץ כיתתית וניצול משאבים קיימים בסביבה הקרובה.
בסדנה שהקדימה את הביקור, ריעננו המשתתפים והמשתתפות את זיכרונם, ונוכחו לדעת עד כמה חוויות הילדות שלנו מעצבות את האופן שבו אנו חווים ומבינים את הביקור במוזיאון גם בבגרותנו, ואת התפקיד שאנחנו מייחסים לביקור במוזיאון בעצמנו או עם תלמידים.
הביקור במוזיאון, הציג שתי נקודות מבט, כמורים לעתיד וכמבקרים במוזיאון.
הסטודנטים והסטודנטיות בחנו את החוויה הכללית, המחברת בין הדרכה, מוצגים וחלל וכיצד היא משפיעה על הסקרנות, תשומת הלב והפתיחות ללמידה חדשה.
הסיור התקיים ביום המוזיאונים הבינלאומי זימן "תצפית פעילה" במיוחד מכיוון שבמוזיאון נכחו מספר ילדים חמודים ש"דיגמנו" סקרנות, השתתפות פעילה – וגם את גבול הסבלנות של ילדים צעירים.
המוזיאון הארכאולוגי התגלה כזירת למידה ענפה ומוצלחת, אפשר ללמד בו גם מדעים, בשיעור על סוגי מתכות, אקולוגיה ואפילו שימוש בבדיקות DNA לפתרון חידות מן העבר; אפשר ללמד מתמטיקה, בהתייחס למוצגים; אפשר ללמוד אנגלית, אם מתייחסים לכל ההדרכה באנגלית או משתמשים בכתוביות באנגלית המלוות את המוצגים; אפשר ללמוד על רב תרבותיות ועל ערכים של משפחה ומוסר הרלוונטיים עד היום – ואפשר גם ללמוד על חיפוש ארכיאולוגי וחשיבותו ועל הקשר שלנו לעבר שלנו ושל הסביבה בה אנו חיים.
ככה יוצאים מאזור הנוחות לתקופה אחרת….