החוג לחינוך מיוחד באקדמית תל-חי מציע כיום תוכנית לימודים אטרקטיבית במיוחד לתואר בוגר (B.A.) דו-חוגי בחינוך מיוחד בשילוב עם חוג לימודים נוסף.
משך הלימודים בחוג הוא 3 שנים בלבד ובסופו הבוגרים יהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת הוראה בעלת שתי התמחויות (חינוך מיוחד ותחום הוראה נוסף לפי תחום הלימודים של הסטודנט בחוג המשני) – וכל זה בעלות שכר לימוד אוניברסיטאית רגילה של שלוש שנים, ללא תשלום שכר לימוד נוסף בגין תעודת ההוראה. החל מהשנה הרביעית, הבוגרים משתלבים כמורים-מתמחים בשכר(במסגרת סטאז') בבתי הספר לחינוך מיוחד או בבתי ספר משלבים, ואף לבחור האם להמשיך בלימודי תואר שני.
הפקולטה לחינוך והוראה של האקדמית תל-חי הנה בין הראשונות והיחידות בארץ המציעה לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון במתכונת של .B.A דו-חוגי ב-3 שנים בלבד (לעומת .B.ed הקיים ברוב המכללות לחינוך), הכוללת גם תעודת הוראה. הלימודים לתואר בוגר (.B.A) בחינוך מיוחד באקדמית תל-חי כוללים תוכנית לימודים אינטנסיבית המשלבת לימודים עיוניים נרחבים בתחומי הדיסציפלינה של החינוך המיוחד, לצד לימודים מעשיים-קליניים בדרכי העבודה של החינוך המיוחד ובדידקטיקה והפדגוגיה של התחום.
במישור ההכשרה הפדגוגית, הסטודנטים לומדים אצל מרצים המלמדים בפדגוגיות מגוונות, הם נחשפים ללמידת חקר, לעשייה ויצירתיות- תוך התאמת הלמידה ללומדים בסביבות משתנות, וזאת במסגרת סביבות הלמידה החדשניות שהוקמו במכללה האקדמית תל-חי. קורסי הדידקטיקה עושים שימוש מרובה במרכז הסימולציה וכך מעמתים את הסטודנטים עם התמודדויות ודילמות בתנאי מעבדה. בשנת ההתנסות הראשונה הסטודנטים מתנסים בחינוך המיוחד המורכב, בבתי ספר לחינוך מיוחד המתמחים בלקויות ספציפיות ובכיתות למידה קטנות. בשנת ההתנסות השנייה הם מתנסים בחינוך המשלב במקביל למורת שילוב בבית ספר רגיל- כך נחשפים הסטודנטים להיבטים השונים של השילוב, בהתאמה לתקנות החוק החדשות.
ברמת הדיסציפלינה האקדמית, תוכנית הלימודים חושפת את הסטודנטים לכלל האוכלוסיות המרכזיות של החינוך המיוחד (לרבות לקויות למידה, אוטיזם, הפרעות רגשיות והתנהגותיות, הפרעות נפשיות, הפרעות קשב וריכוז, מוגבלות שכלית-התפתחותית, לקויות חושיות ועוד), תוך התעמקות במאפיינים הסימפטומטולוגיים, האטיולוגיים והתפקודיים של הקשיים שביסודן. זאת כחלק מבסיסי הידע החיוניים ביותר המוקנים למורה לקראת המפגש הלימודי-חינוכי-טיפולי שלו/שלה עם התלמיד המיוחד. בתוך כך, הלימודים במסגרת החוג מדגישים פיתוח של הבנה משמעותית בכל הנוגע לתהליכי למידה והתפתחות בקרב ילדים, הן בזיקה למצבים נורמאליים/טיפוסיים של תהליכים אלה והן בזיקה למצבי שונות התפתחותית ותפקודית.
לבסוף, במסגרת לימודי תואר הבוגר-.B.A שלנו בחינוך מיוחד באקדמית תל-חי, תוכנית הלימודים משלבת גם תשתית ידע משמעותית בפסיכולוגיה, מתודולוגיה וסטטיסטיקה, שיאפשרו לבוגרים שלנו להתקבל ולהשתלב בהצלחה בלימודים לתארים מתקדמים בתוכניות השונות לתואר שני בחינוך מיוחד ובתחומי דעת משיקים במוסדות האקדמיים ברחבי הארץ.