דבר ראש החוג

ד"ר אלון גולדברג
ראש החוג לחינוך
ד"ר אלון גולדברג
ראש החוג לחינוך
אנו עדים למעבר איטי משיטת חינוך שנולדה בימי המהפכה התעשייתית, אל מערכת חינוך חדשה המכוונת לשינויי המאה ה-21. האתגרים איתם מתמודדת מערכת החינוך בישראל מדגישים את החשיבות והשליחות בבחירת המסלול האקדמי בחוג לחינוך.
חינוך הוא תהליך של למידה בו נרכשים ידע, מיומנויות, ערכים ועמדות בכל מעגל החיים.
לחינוך תפקיד חברתי משמעותי ותרומה לפרט במימוש עצמי והגשמה. הידע האקדמי החינוכי עומד בבסיס ההוראה, ההדרכה והסיוע במסגרת מערכות החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית וכן בשלבים מאוחרים יותר בחיים, כבתהליך ההורות.
לא ניתן להפריז בחשיבות תפקיד איש/אשת החינוך בהצלחת התהליך החינוכי. המשפט המיוחס לנשיא ארה"ב לשעבר אברהם לינקולן "אדם גבוה הוא מי שמתכופף לעזרתו של ילד קטן" הוא העומד בבסיס תפיסתי את העשייה החינוכית. חינוך מתוך קרבה, אחריות, אכפתיות, הבנה ומעורבות מחולל שינוי חיובי. נכונות להקשיב, ללמוד משהו חדש, ליצור ולשנות הם קריטיים להשגת מטרות חינוכיות-חברתיות.
מכל איש/אשת חינוך נדרשת גם מנהיגות חינוכית: להוביל, להשפיע, לאמץ במהירות את הנסיבות המשתנות, לחדש, להתמודד עם חוסר ודאות ועם משימות מורכבות, להיות מסוגל להוציא מעצמך ומהזולת את המיטב.
על מנת להצליח במשימה זו, מרצי החוג לחינוך עוסקים באופן תדיר במחקר אקדמי מתוך שאיפה להעמיק את תחומי הידע ולהקנות מיומנויות רלוונטיות ועדכניות לסטודנטים בחוג. כך, הסטודנטים מפתחים גם הם במהלך לימודיהם מיומנויות מחקריות, אשר תורמות לעיצוב דמות בוגר מקצועי יותר ולפוטנציאל הסטודנט ללמוד לתארים מתקדמים בהמשך.
הסטודנטים בחוג לחינוך מגיעים מרחבי הארץ במטרה ללמוד ולהתפתח בתחום ולרכוש כלים לקידום השתלבותם, מעורבותם והשפעתם על עיצוב חדש של מערכת החינוך בישראל.
סגל החוג לחינוך ואני מזמינים אתכן ואתכם להצטרף לתהליך של למידה והתפתחות אישית ומקצועית ברוח אחרת.
ד"ר אלון גולדברג
ראש החוג לחינוך