-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד וחינוך, מסלול דו-חוגי כולל תעודת הוראה
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד וחינוך, מסלול דו-חוגי כולל תעודת הוראה
ד"ר ליאת בן חורין
מורה בכירה
Ph.D.: Bábes Bolyai University 2015
תחומי מחקר :
השפעות תרבותיות על לימוד שפה
ד"ר יואב דביר
מרצה בכיר
Ph.D.: מכון ויצמן למדע 1993
תחומי מחקר :
הסתברות-אומדים המבוססים על סטטיסטי הסדר
ד"ר איל ויסבליט
ראש התכנית לתואר שני בחינוך גופני
מרצה בכיר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושלים 2004
תחומי מחקר :
בקרה מוטורית, בריאות הציבור
ד"ר סולומון וישקאוצן
ראש התוכנית להוראת מתמטיקה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת בר-אילן 2013
תחומי מחקר :
דינמיקה אריתמטית, אלגברה לא קומוטטיבית
ד"ר סנדי חביב
ראש התכנית להוראת אנגלית
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת ניו-אינגלנד (אוסטרליה) 2011
תחומי מחקר :
בלשנות
ד"ר אדווה חכם-זילברשטיין
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
משפחות לילדים עם צרכים שונים ומיוחדים
ד"ר יוסי יפה
ראש התכנית לחינוך מיוחד
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר :
סגנונות הורות ויחסי הורים-ילדים
ד"ר אור לונטל
ראש החוג לחינוך גופני
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2013
תחומי מחקר :
גיאוגרפיה וסוציולוגיה של ספורט
ד"ר יפעת לינדר
ראש היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר :
למידה ארגונית וניהול, סימולציות
ד"ר יוסי ממן
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2001
תחומי מחקר :
הערכה חינוכית, מחקר איכותני, רב תרבותיות
ד"ר יונית ניסים
ממונה על מניעת הטרדה מינית - קצרין
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
חינוך, חדשנות, מנהיגות והכשרת מורים
פרופ׳ ענת קדרון
ראש אקדמיה
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
ערים מעורבות בתקופת המנדט, הבניית תודעה…
ד"ר מיטל שבת-סימון
ראש התוכנית להוראת המדעים והביולוגיה, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב ופיתוח למידה והוראה
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת תל אביב 2009
תחומי מחקר :
קבלת החלטות במצבים פיזיולוגיים שונים
ד"ר שוש שקד
ראש התוכנית ללימודי לשון להוראה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2006
תחומי מחקר :
חקר השיח, רטוריקה, לשון עברית.
ד"ר אליעזר שריאל
מרצה
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושלים 2011
תחומי מחקר :
היסטוריה של עם ישראל בתקופה מודרנית
ד"ר גלעד ששון
ראש תוכנית הוראת יהדות
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת בר אילן 2005
תחומי מחקר :
ספרות חז"ל, מדרש אגדה
תמונה
לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד וחינוך, מסלול דו-חוגי כולל תעודת הוראה
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
החל משנת הלימודים תשפ"ה נציע בחוג לחינוך מיוחד שילוב לימודים דו-חוגי ייחודי לתואר ראשון B.A. בחינוך מיוחד ותעודת הוראה עם B.A. כללי בחינוך במוקד התפתחות, ייעוץ ותמיכה באוכלוסיות ייחודיות.
מדובר בתואר ראשון דו-חוגי חדשני וייחודי, במסגרתו יוכלו הסטודנטים להתמחות בחינוך מיוחד מבחינה דיסציפלינארית-אקדמית ודידקטית-יישומית בחוג לחינוך מיוחד, ואף להרחיב באופן משמעותי את תשתית הידע הפסיכולוגי-חינוכי שלהם בתחום במסגרת הלימודים בחוג הנוסף בחינוך במוקד הנ"ל. משך הלימודים במסלול זה הוא 3 שנים, שבסופו יקבלו המסיימים תואר ראשון דו-חוגי מבוקש בחינוך מיוחד ובחינוך, בשילוב עם תעודת הוראה בחינוך המיוחד.
תוכנית זו שמה דגש על תחום ההתפתחות, הייעוץ, התמיכה, ובהגברת החוסן של אוכלוסיות ייחודיות כגון: אוכלוסיות עם לקות הלמידה, עיכובים התפתחותיים וקוגניטיביים, אוטיזם, אוכלוסיית המחוננים, מתמודדי נפש, והגיל השלישי. בתוכנית תלמדנה גישות תיאורטיות וגישות טיפוליות מסורתיות לצד עדכניות והוליסטיות המתייחסות אל חוזקות האדם אשר במרכז הטיפול וההתערבות. במסגרת הלימודים בתוכנית תוענק הזדמנות להעמיק את ההבנה בהיבטים פסיכולוגיים-התפתחותיים של האדם, תמיכה וייעוץ במעגל החיים.
הלימוד התיאורטי מועשר באמצעות קורסים פרקטיים להקניית מיומנויות בסיסיות לתמיכה באחר, וכן במסגרת מורחבת של לימודי שדה בהם יבחנו ויתנסו בזיקה שבין התיאוריה למעשה לבחון את הזיקה שבין תיאוריה למעשה במסגרות ייחודיות. לפיכך, מתוך הכרה בחשיבות יישום הידע הנרכש בשדה, הסטודנטים והסטודנטיות ייהנו מהתנסות במסגרות ייחודיות פורמליות ובלתי פורמליות.
Accordion Title למה ללמוד תואר ראשון דו חוגי בחינוך מיוחד עם B.A. בחינוך?
למה ללמוד תואר ראשון דו חוגי בחינוך מיוחד עם B.A. בחינוך?
- שילוב ייחודי בין לימודי חינוך מיוחד תיאורטיים ויישומיים עם לימודי חינוך מרחיבי ידע בתחומים הרלוונטיים והמשיקים לחינוך המיוחד באופן ספציפי, כגון פסיכולוגיה, ייעוץ חינוכי וטיפול ותמיכה באוכלוסיות ייחודיות.
- הלימודים בתוכנית הנוכחית מציעים תשתית ידע מקיפה במיוחד ומורחבת בתחום החינוך המיוחד, שיכינו את הסטודנט בצורה מיטבית להשתלבות בשדה החינוך המיוחד ואף להמשך לימודים מתקדמים בתחומי דעת רלוונטיים.
- היקף לימודים של 148 נ"ז כולל תעודת הוראה ב-3 שנים בלבד, לעומת 180 נ"ז במסלולים הכוללים התמחות נוספת בהוראה.
- המסלול הדו-חוגי הנוכחי מתאים במיוחד לסטודנטים המתעניינים באופן ספציפי בחינוך מיוחד (בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי) ורוצים להתמקצע ולהתפתח בתחום.
- חיזוק תשתית הידע המתודולוגי-מחקרי בחינוך, שישפר את תשתית הידע המדעי של הסטודנטים ויכינם בצורה מיטבית ללימודים מתקדמים במסלולים מחקריים שונים.
- סטודנטים וסטודנטיות במוקד יוכלו להמשיך ללימודים מתקדמים בתחום הטיפול והייעוץ, כדוגמת: חינוך, ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד, לקויות למידה, ניהול מערכות חינוך בדגש על מוסדות לחינוך מיוחד ועוד בכפוף לעמידה בתנאי הקבלה לתארים המתקדמים.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
בשנתיים הראשונות ללימודים, הסטודנטים הלומדים במסלול יזכו לחוויית לימודים מיוחדת במינה, בה הם ילמדו במקביל בשני הקמפוסים המרכזיים של האקדמית תל-חי – יומיים בשבוע בקמפוס קצרין ויום בשבוע בקמפוס מזרח בקרית שמונה, פרט ללימודי ההתנסות בהוראה, שמתקיימים בשטח .
בשנה השלישית, הלימודים בחוג לחינוך בתל-חי יתקיימו בלמידה מרחוק בלבד, ללא הגעה פיזית לקמפוס בקרית שמונה.
הלימודים כוללים העמקה בתחומים הבאים:
- עקרונות, תיאוריות וגישות להבנת אוכלוסיות ייחודיות.
- אפיון הפרעות נפשיות ולקויות קוגניטיביות, חברתיות ורגשיות.
- התפתחות נורמלית ואב-נורמאלית.
- התערבויות חברתיות, וחינוכיות-טיפוליות.
- מדעי המוח בזיקה התפתחותית וטיפולית.
Accordion Title מה תלמדו?
מה תלמדו?
§ ניתוח ועיצוב התנהגות
ניתוח התנהגות יישומי הינו תחום דעת ומדע שבמרכז עיסוקו עומד המושג 'למידה'. המטרה המרכזית של תחום זה היא לחקור את יחסי הגומלין שבין התנהגות האדם וסביבתו ומתוך כך להוביל לשיפור בהתנהגויות יעד שלהן חשיבות חברתית, תוך שימוש באמצעים מדעיים תקפים ומהימנים, וכל זאת בכדי לסייע לאנשים לשפר את איכות חייהם. במסגרת הקורס הסטודנטים ייחשפו לעקרונות יסוד בתחום ניתוח התנהגות יישומי וייחשפו להליכים ולעקרונות חיזוק שונים הבאים לידי ביטוי ביחסים שבין אנשי חינוך ולומדיהם ודפוסי אינטראקציה אשר להם פוטנציאל לשמר התנהגויות בלתי מסתגלות. במישור המעשי ובזיקה לסביבה החינוכית, יוצגו אסטרטגיות והתערבויות לניהול התנהגויות מאתגרות וידונו שאלות יסוד באשר ליישומן של אסטרטגיות אלה לצורך קידום תהליכי הוראה והגברת המוטיבציה של הלומדים.
דחק, טראומה וחוסן
דחק הוא חלק בלתי נפרד משגרת החיים המודרנית, החל מתלאות היומיום וכלה באירועים משברים רחבי היקף - אנו נחשפים לגורמי דחק מגוונים, כמו כל החברים בקהילתנו. אנשי ונשות חינוך מצופים להיות מסוגלים לא רק להכיל ולהתמודד עם מצבי דחק אלא גם להצמיח את אלו שעליהם הם אמונים ולסייע לפתח בהם מידה של עמידות, וחוסן אל מול סיכוני הדחק.
הקורס עוסק בהבנה של מושגי הדחק, טראומה וחוסן, הדרך בה הם עשויים לבא לידי ביטוי בחיינו המקצועיים, הדינמיקות והמבנים התאורטיים המסבירים אותם כמו גם נגיעה והכרות ראשונית עם כלים ושיטות להתמודדות אפקטיבית במצבי דחק, צמצום חוויית הטראומה והסיבוכים האופייניים שלה ע"י הצמחת חוסן אישי וקהילתי בהקשרים חינוכיים.
הרצף האוטיסטי
הקורס מתמקד ברצף הקיים בתסמונות השונות של אוטיזם. נחשף לתיאוריות מרכזיות העוסקות באוטיזם, בשיטות טיפול, במסגרות השונות הנותנות מענה לילדים על הרצף האוטיסטי, בהתמודדות המשפחות בגידול ילד על הרצף, ובהתמודדות החברה עמו. הסטודנטים יכירו את ההגדרות הקליניות של הרצף האוטיסטי. ילמדו גישות תיאורטיות וטיפוליות מרכזיות בתחום האוטיזם. ילמדו את דרכי האבחון הנפוצות. יכירו את המסגרות הקיימות עבור אנשים על הרצף האוטיסטי. נדון בסוגיות הקשורות להתמודדות המשפחה עם אתגרים העולים מעצם קיום הלקות, ודילמות העולות בחייהם בעקבות האתגרים הללו.
התנסות מעשית - חינוך מיוחד
התנסות מעשית - חינוך מיוחד
Accordion Title אודות ההתנסות
אודות ההתנסות
ההתנסות בהוראה במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, נעשית בדגם התנסות קלינית, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד, תוך התנסות בשדה החינוך, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה, תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, לטפח בו את תחושת הייעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו במקצוע ההוראה.
סגל התכנית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. סגל התכנית מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. הקמפוס מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.
Accordion Title שלבי ההכשרה
שלבי ההכשרה
בשנה השנייה ללימודיהם, מתנסים הסטודנטים בהוראה כוללת בבתי ספר, ובמקביל לומדים קורס דידקטיקה כוללת בקמפוס ורוכשים כלים לעבודת המורה.
בשנה השלישית, מתנסים הסטודנטים במסגרת תכנית "אקדמיה כיתה", בהוראה בבית הספר בתחום לימודי הלשון והשפה, בצמוד למורה מכשיר במקביל להתנסות בתחום דעת נוסף. במקביל, נלמדות בקמפוס תיאוריות חינוכיות ספציפיות למקצוע.
החל מהשנה הרביעית ניתן להתחיל בביצוע הסטאז' בהוראה בבתי ספר בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז' של המכללה. במסגרת הסטאז' הבוגר עובד כמורה לכל דבר ועניין ומקבל שכר ממשרד החינוך בגין עבודתו.
Accordion Title הדרכה פדגוגית
הדרכה פדגוגית
הקורסים וליווי ההתנסות הינם באחריות המדריכים הפדגוגיים של סגל התכנית. במסגרת ההדרכה יצפה המד"פ בסטודנט בביקוריו בבתי הספר ויעריך את הוראתו.
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם