מסלול חדש בחוג לחינוך באקדמית תל-חי: "חינוך למיניות במעגל החיים".

תמונה
ד"ר יערה גיל גלזר

״בשנה שעברה התחלתי ללמד קורס שנולד מתוך המחקר שלי, שעוסק בתרבות חזותית, מיניות וחינוך מיני.
למרות שהקורס התקיים בחמישי אחר הצהריים, הסטודנטיות והסטודנטים לא מיהרו להתחיל את הסופ"ש והייתי צריכה להזכיר שהשיעור הסתיים!״

כך מספרת לנו ד"ר יערה גיל גלזר, חוקרת תרבות חזותית של מיניות בהקשרים חינוכיים שתעמוד בראש המסלול החדש והיחיד מסוגו בארץ - "חינוך למיניות במעגל החיים".
המסלול, במסגרת התואר הראשון בחינוך, יעניק ידע מקיף ומעמיק בתחום מיניות האדם, ויכשיר את בוגרי ובוגרות התוכנית ללמד ילדים, בני נוער, הורים וצוותי חינוך את תחום החינוך למיניות חיובית בריאה וטובה.

"הדיון והשיח בשעורים היה אינטנסיבי וחי ועורר המון שאלות, סקרנות ותובנות. האווירה הייתה פתוחה, נעימה ומכילה, ולא היה נושא שאי אפשר היה לדבר עליו, בקבוצה שכללה סטודנטיות וסטודנטים מכל הקשת הרב-תרבותית, הדתית/חילונית והמגדרית הישראלית."
לצד זאת, מוסיפה ד"ר גיל גלזר, השעורים הבהירו עד כמה הידע המיני של צעירות וצעירים הוא אוטודידקטי, חסר, לפעמים שגוי, ועד כמה חשוב ללמוד בכל גיל את מה שלא מלמדים בדרך כלל בצורה מספקת בבתי הספר ובבית ההורים – אם מתוך מבוכה ואם מתוך חוסר ידע שעובר מדור לדור.

חלק מהסטודנטיות/ים מדריכים ילדים ונוער ומודאגים מהחשיפה המוקדמת והתדירה שלהן/ם לפורנוגרפיה – שהופכת למורה המרכזית לחינוך מיני, ולתכנים מיניים רבים נוספים שמזמנת המדיה החברתית, בתקופת התבגרות מינית שמעוררת לצד סקרנות והתרגשות גם חששות וסימני שאלה שאין להם מענה.

צוות המסלול הקים רשימת קורסים מרתקים ומגוונים, שיעסקו בהיבטים רבים של מיניות – מילדות, דרך התבגרות, בגרות ועד זיקנה, ונוגעים בסוגיות פסיכולוגיות, חברתיות, תרבותיות וביולוגיות עם קורסים כמו "גוף ומיניות", "מיניות בחברה רב-תרבותית", "יחסים, זוגיות ומיניות של א.נשים עם מוגבלויות", "היסטוריה וגישות עכשוויות בחינוך המיני", "הקהילה לא שותקת: לחשוב מחדש על אלימות מינית", "מיניות במדיה המצולמת – מחקר חזותי-חברתי בחינוך", ועוד.

בשנה השלישית ללימודיהם, יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות להירשם לתכנית מנחי קבוצות לחינוך מיני במסגרת החטיבה ללימודי חוץ של המכללה, שתסמיך לעבודה בתחום עם ילדים ונוער, הורים וצוותי חינוך.
 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5254698
s8DZ3YpjDpqIx00fNpGcgidndsMrthDZLH-4Uk-gcyk
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-A1KD5Z5OiGiO_SU4ezYazkuxUUAeO63bLL4C8qK3FIg
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form