מצורפת לפניכם תבנית של המכללה האקדמית תל חי לבניית סילבוס קורס.
בסילבוס יש דגשים לכתיבת החלקים השונים, בהמשך יש הסבר מפורט ודוגמאות. כמו כן, יש קובץ של התבנית להורדה.  

המכללה האקדמית תל-חי

שם החוג/התכנית

שם המרצה: 

מספר שיעור: 

שם הקורס בעברית: 

שם הקורס באנגלית:

שנה: 

סוג: קורס חובה/בחירה

מבנה: שיעור/סמינר/תרגיל/סדנא וכו'

היקף בש"ש:    מספר נ"ז:

א. דרישות קדם:

ב. תאור הקורס:  תאור כללי של הקורס, ולמה הקורס הזה חשוב לי כמרצה

ג. מטרות הקורס:  2-3 משפטים המתארים את הנושאים העיקריים הנלמדים בקורס, מנקודת הראייה של המרצה, תוכן כללי ואוריינטציה כללית.

ד. תוצרי למידה:  בסיום הקורס הסטודנטים יהיו מסוגלים... הצהרות לגבי מה מצופה שהלומד ידע, יבין, ויהיה מסוגל להדגים לאחר השלמת תהליך הלמידה, 5-7 תוצרי למידה עיקריים, בניסוח פשוט וברור, רצוי פועל אחד במשפט, תוצרים לפי הטקסונומיה של בלום, תפוקות הניתנות להערכה.

ה. חובות הקורס הרכב הציון וציון סופי:

ו. חובת נוכחות

ז. נושאי הקורס לפי סדר המפגשים השבועי:

ח. חובות קריאה/ ביבליוגרפיה:  

ט. פרטי התקשרות עם המרצה:

כתיבת הסילבוס

כתיבת סילבוס הקורס צריכה להיות כחלק מתהליך הוליסטי של תכנון ובניית הקורס. תכנון הקורס חייב לכלול את המטרות, את מדדי הערכה ותוצרי הלמידה המצופים. 

שימו לב: את הסילבוס יש להעלות דרך פורטל המרצה ולא להכניסו ישירות למוודל.

 

למה לכתוב סילבוס? 

כי הוא:

  1. חוזה בין המרצה/סטודנט/ית/ גורמים רשמיים.
  2. תקציר הקורס לבוגרים, מוסדות אקדמיים, מעסיקים.     
  3. כלי שיווקי.

יש להבחין בין סילבוס מבוסס תוכן לבין מבוסס לומד:

  סילבוס מבוסס תוכן סילבוס מבוסס לומד
נכתב מנקודת מבט המרצה (אני..אתה) הסטודנטים (אנחנו..אתם)
המוקד העיקרי  התוכן שיש ללמוד איך ללמוד באופן אפקטיבי בקורס
המענה לשאלות מפתח מה יתרחש בקורס ומתי למה הקורס הזה רלוונטי ואיך יכולים הסטודנטים להצליח בלמידה
הטון ענייני, בהיר וברור חיובי, מעודד, מזמין ומעורר עניין
הלמידה נתפסת כ.. מנוהלת על ידי המרצה שיתוף פעולה בין המרצה לבין הסטודנטים
מרכיבי הנעה ציון וענישה משמעות, סקרנות, אוטונומיה וקהילתיות

   

 

Accordion Title מטרות של הקורס

מטרות של הקורס

2-3 משפטים המתארים את הנושאים העיקריים הנלמדים בקורס, מנקודת הראייה של המרצה, תוכן כללי ואוריינטציה כללית.

דוגמאות: "לספק לסטודנטים/יות הקדמה כללית להיסטוריה של הגליל העליון במאה ה-19"

"להציג בפני הסטודנטים/יות את האפשריות הגלומות בעולם הפודטק

Accordion Title תוצרי למידה

תוצרי למידה

תוצרי הלמידה הם הצהרות לגבי מה שמצופה מהסטודנט/ית לדעת, להבין, ו/או להיות מסוגל/ת להדגים בתום תהליך הלמידה. בעוד מטרות הקורס מנוסחות מנקודת מבטו/ה של המרצה, תוצרי הלמידה מתייחסים לסטודנטיות/ים.

גישה המבוססת על תוצרי למידה, ממוקדת בסטודנט/ית, ומתמקדת בתוצרים. התוצרים עוזרים לקבוע את תכני הקורס, את מבנה התוכנית, שיטות ההוראה, תהליך  ודרכי הערכת הסטודנטים/יות ואת לוחות הזמנים.

התוצרים מוגדרים בצורה ברורה: 5-7 תוצרי למידה עיקריים, בניסוח פשוט וברור. רצוי פועל אחד במשפט, על פי הטקסונומיה של בלום, ותפוקות הניתנות להערכה. מצורפת טבלה עם פעלים מתאימים על פי הטקסונומיה של בלום. הפעלים והתוצרים משולבים גם כמחסן מילים בקובץ הסילבוס המצורף באתר.

רמת חשיבה הגדרה היכולת הנבחנת פעלים אפשריים
ידע יכולת לזכור עובדות מבלי להבין אותם בהכרח האם הסטודנט/ית זוכר/ת את החומר הנלמד? לארגן, לאסוף, להגדיר, לתאר, לשכפל, למנות, לבדוק, למצוא, לזהות, לתייג, לערוך רשימה, להציג, לאחזר, לזכור, לרשום, לדווח, לייחס
הבנה יכולת להבין ולפרש ידע נלמד האם הסדטונט/ית יכול/ה להסביר רעיון או מושג? לקשר, לשנות, להבהיר, לסווג, לבנות, לבדל, להמיר, לפענח, להבדיל, להבחין, לדון, לייחד, להסביר, לפרש
יישום יכולת להשתמש בחומר הנלמד במצבים חדשים האם הסטודנט/ית יכול/ה להשתמש במידע שלמד/ה בדרך חדשה? ליישם, להכיל, לאמוד, לחשב,לבחור, להשלים, לפתח, לגלות, לבחון, לנסות, להפעיל, לארגן, לתרגל, לברור, להעביר, להשתמש
ניתוח יכולת לפרק מידע לרכיביו האם הסטודנט/ית מבחין/ה בין החלקים השונים? לנתח, לסדר, לפרט, למיין, לסווג, להשוות, לעמת, לבקר, לדון, להסיק, לקבוע, להבדיל, להבחין, לייחד, להקיש, לחקור, להפריד
סינתזה יכולת לשלב מרכיבים יחד האם הסטודנט/ית יכול/ה להצדיק עמדה או החלטה? להרכיב, לטעון, לשלב, לחבר, לבנות, ליצור, לעצב, לפתח, לתכנן, להקים, לחולל, למזג, להמציא, לעשות, לנהל, להכין, להציע, לסדר מחדש, לסכם
הערכה יכולת לשפוט ולהעריך את ערך החומר למטרה נתונה האם הסטודנט/ית יכול/ה לצורר תוצר חדש או נקודת מבט חדשה? להעריך, לאמוד, להשוות, לעמת, לשכנע, לבקר, להחליט, לשפוט, להצדיק, למדוד, לחזות, לדרג, להמליץ, לייחס, לפתור
Accordion Title דוגמאות

דוגמאות

הסטודנטים/יות יוכלו להמציא פתרון לבעיה אורבנית אשר רלוונטית ליישוב בו הם מתגוררים/ות  ולהציגו ע"י מאמר דעה .

הסטודנטים/יות יוכלו לזהות ולהסביר באופן מילולי כיצד תקנות שונות בחוק האמריקאי משפיעות על משפחות של בני מיעוטים.

הסטודנטים/יות יוכלו לגבש ולהציג רשימת המלצות לפעולות כלכליות על בסיס דו"ח רווח והפסד.

 

הסטודנטים/יות יוכלו(פועל מתוך הטקסונומיה של בלום)  (תוכן הרלוונטי לקורס) (באמצעות)  .