מנטימטר - כלי לשילוב למידה פעילה במצגת

למידה פעילה מוגדרת כלמידה בה הלומדים מתבקשים להשתתף בפעילות כלשהי במהלך הלמידה, זו בניגוד ללמידה סבילה, בה הלומדים רק מקשיבים. מחקרים מראים שלשימוש בהוראה פעילה ישנם יתרונות וחסרונות: מצד אחד, הוכח

מצגת היא אחד הכלים השימושיים והמוכרים ביותר להעברת הרצאה. המצגת מאפשרת לנו להציג חומרים כתובים, תמונות, סרטונים, ועוד, בצורה מרוכזת ומסודרת, שמתאימה למהלך ההרצאה שבנינו. אך לעיתים קרובות שיעור המבוסס על מצגת גורם לכך שהלומדים יושבים הרצאה שלמה מול המרצה ועוסקים רק בהקשבה ובקבלת מידע, ללא השתתפות מצידם וללא עיבוד של החומר הנלמד. מצגת היא בד"כ כלי להוראה סבילה, ולא להוראה פעילה.

ברם, ישנם כלים המאפשרים להפוך כל מצגת פשוטה למצגת פעילה, אשר משלבת בה פעילויות שונות. אחד הכלים האלו הוא מנטימטר (MentiMeter), אשר מאפשר לשלב פעילויות רבות במהלך מצגת - גם מצגת פאוורפוינט שכבר מוכנה. בין פעילויות אלו ניתן למצוא:

  • שאלות רב ברירה.

  • שאלות פתוחות.

  • ענן מילים.

  • דירוג משפטים (מסכים מאוד - לא מסכים).

  • סידור משפטים לפי סדר.

  • איסוף שאלות מהקהל.

  • לוח משותף.

  • ועוד…

להלן דוגמאות לשני סוגים של פעילויות.

שאלת רב ברירה:

ושאלת דירוג:

מנטימטר מאפשר לסטודנטים להשתתף בפעילויות באופן פרטני דרך המחשבים הניידים שלהם, או הטלפון האישי שלהם. הסטודנטים מתחברים למצגת על ידי מספר שניתן על ידי המרצה (בדומה לשימוש ב-kahoot), ועונים על השאלות או ממלאים אחר המטלה דרך המכשיר האישי. תגובותיהם של הסטודנטים נאספות על ידי המנטימטר, וניתנות להצגה מיידית בכיתה, וכן נשמרות לשימוש עתידי.

 

מעבר ליתרונות הכלליים שישנם בהפיכת הרצאה רגילה להרצאה פעילה, מנטימטר הוכח ככלי יעיל להעלאת ההנאה מהלמידה, וכמשפר חיברות בכיתות גדולות.

 

אז איך להתחיל?

צרו איתנו קשר לקבלת חשבון משתמש של מנטימטר.

לאחר מכן, לחצו כאן לצפיה במדריך - שילוב פעילויות במצגת בעזרת Mentimeter