מעבדות לחירות (יצירתית)

האפשרות ליצירת תמונות באמצעות אינטליגנציה מלאכותית היא עולם חדש ומעניין שנפתח בפנינו לאחרונה. היא מאפשרת לאמנים ומעצבים לקבל רעיונות חדשים ליצירה. בעלי עסקים יכולים להפיק באמצעותה חומרים שיווקיים, עיצובי מוצר ועוד. עבור הקהל הרחב, יצירת תמונות עם AI מציעה

לרגל החג, ובזמנכם הפנוי, אנו ממליצים לכולם להתנסות בעולם של כלי AI ליצירת תמונות. קיימים מספר כלים ושירותים המאפשרים זאת. כלים אלו נקראים מחוללי תמונות - Image Generators.

 

הפרומפט - המלך החדש

 

הסוד ליצירת תמונות (או כל דבר אחר) באמצעות אינטליגנציה מלאכותית הוא ה-Prompt - שורת הפקודה המודיעה למחולל התמונות מה הוא אמור לבצע. כתיבת פרומפט מוצלח היא מיומנות (ויש שיגידו אומנות) בפני עצמה, ודורשת תירגול ואימון עד לקבלת תוצאות משביעות רצון.

 

לדוגמה: כדי ליצור הדמיה של יציאת מצרים, ניסינו את הפרומפט הבא:

aerial shot, biblical times, thousands of people walking in the desert, men women and children and their cattle and donkeys, background has some pyramids and palm trees

 

ולהלן שתי דוגמאות לתמונות שנוצרו:

 

 

נחמד? אפשר יותר טוב? נסו בעצמכם!

 

איך להתחיל?

 

הרשת מלאה בסרטוני הסבר על הטכנולוגיה החדשה, ולכן בחרנו שני כלים בלבד, ברמות שונות. למתחילים, נציע את Dall-E2 הפשוט לתפעול. לחצו על הקישור מטה, בצעו הרשמה קצרה והתחילו להתנסות:

 

https://openai.com/product/dall-e-2

 

 

למשתמשים המעוניינים להפיק תמונות ברמה גבוהה יותר, אנו מציעים להשתמש ב-Midjourney. צפו בסרטון זה:

 

 

ולמי שמעניין, הנה סרטון קצר המסביר בפשטות את האופן שבו הטכנולוגיה פועלת:

 

 

 

צוות היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מאחל חג שמח לכלל מרצי המכללה!