סידור וארגון התוכן ב"ספר הקורס"

עודכן: 24 באוק׳ 2022

"ספר" הוא משאב המאפשר לרכז את תכני הקורס באופן מסודר ומובנה, ומלווה את ההרצאות והתרגילים של הקורס. להצגת חומרי הקורס באופן זה, יש מספר יתרונות:

  1. מחליף את המצגות בריכוז חומרי הקורס - כאשר לא משתמשים בספר קורס, עולה הצורך לרכז את כל חומרי הקורס באותן מצגות שמשמשות גם לליווי ההרצאות. עם זאת, שימוש במצגות עמוסות במלל במהלך הרצאה עלול לבלבל את המאזינים. הם יתמקדו בכתוב, במקום בנאמר, ויפספסו את ההסברים של המרצה. שימוש בספר קורס, מאפשר להשתמש במצגות בתמונות ובאינפוגרפיקה כעזרי המחשה, ובכך לחזק את חוויית הלמידה בזמן ההרצאה.

  2. מעודד סטודנטים להתכונן להרצאות - קריאה מקדימה של חומרי ההרצאה, משפרת את הבנת החומר ואת הישגי הסטודנטים בסוף הקורס. נתינת חומרי לימוד ממוקדי הרצאה, המונגשים לסטודנט, מגבירה את מוטיבציית הסטודנטים לגשת לחומרי הקורס לפני ההרצאות.

  3. כלי יעיל לחזרה על החומר - חזרה על החומר ידועה ככלי משמעותי בהטמעת החומר הנלמד. חזרה על החומר צריכה להיעשות בצורה נכונה ויעילה. אחת הדרכים לחזרה יעילה, היא הבניית החומר, כך שהפרטים השונים מקושרים זה לזה באופן היררכי והגיוני. ספר קורס, עוזר לסטודנטים לראות את התמונה השלמה, ולהבין את היחסים בין חלקיו השונים של הקורס.

לטובת בניית ספר קורס ניתן להשתמש במשאב "ספר" הקיים במערכת המוודל של המכללה. משאב זה מאפשר בניית ספר קורס מחולק לפי נושאים ותתי נושאים, שהניווט ביניהם הוא ברור ומסודר. בספר ניתן לכתוב באופן חופשי, ואף לשבץ תכנים שונים, כגון מאמרים, תמונות, וסרטונים. ניתן גם להוריד את הספר כקובץ PDF כדי לאפשר את קריאתו אופליין ולהדפיס אותו.

 


 

אז איך להתחיל?

לחצו כאן לצפייה במדריך - יצירת ספר קורס