על יחידות מיקרו למידה, ואיך ניתן לשלב אותן בקורסים

מה במסמך זה? רקע אודות המונח מיקרו-למידה תיאור של יחידות מיקרו-למידה הזמינות לשימוש מרצי המכללה בנושא "אוריינות אקדמית" הסבר כיצד ניתן לשלב יחידות אלו בקורסים שלכם
תמונה
על יחידות מיקרו למידה

 

 


 

מיקרו-למידה היא גישה ללמידה הכוללת פירוק של נושאים או מיומנויות מורכבות לנתחים קטנים וקלים ל"עיכול". הלמידה מועברת בדרך כלל במודולים או שיעורים קצרים וממוקדים. מיקרו-למידה נועדה להיות גמישה, נגישה ונוחה, ומאפשרת ללומדים לעסוק בחומר בלוח הזמנים שלהם ובקצב שלהם. כמה מהיתרונות המרכזיים של מיקרו-למידה כוללים שימור ומעורבות מוגברים, שיפור בידע ומיומנויות, והפחתת זמן ועלות ההדרכה (Leong et al. 2021).

 

בשנים האחרונות משמשת גישת המיקרו-למידה להכשרה בעולם העבודה-היא משתלבת בשגרת העבודה ויכולה לספק ללומדים מידע ותמיכה רלוונטיים לפעולה שנדרשים לעשות בדיוק בזמן. היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה יצרה מאגר יחידות של מיקרו למידה בנושאים של אוריינות אקדמית (קריאת מאמר, כתיבת פיסקה, חיפוש חומר ביבליוגרפי ועוד), ובתחומי הבינה המלאכותית (שימוש במחוללי טקסט Chat GPT, מחוללי תמונות, שימוש ב AI לטובת סיכום מאמרים ועוד).

 

לאחר שתעיינו ביחידות הלימוד, באפשרותכם "לשתול" אותן (יחידה אחת או יותר, לבחירתכם) באתרי הקורסים שלכם במוודל. ניתן להפוך את היחידות הללו ליחידות ללמידה עצמית של הסטודנטים, ליחידות הנלמדות בכיתה או ככלי עזר להקניית מיומנויות אותן אתם מלמדים. כרגע מוכנות לשימוש יחידות מיקרו למידה בנושא "אוריינות אקדמית", ובזמן הקרוב יפורסמו גם יחידות נוספות.

 

יחידות הלימוד בנושא "אוריינות אקדמית":

  • מאפייני הכתיבה האקדמית

  • משפט מפתח, משפט תמיכה ומילות קישור

  • ממשפט לפיסקה

  • סגנון כתיבה וסימני פיסוק

  • המאמר המדעי

  • רישום מקורות ביביליוגרפיים

  • מקורות ביביליוגרפיים - יעץ בספרייה

  • עיצוב מסמך, כתיבה בסביבה דיגיטלית - word ככלי מארגן

 

היחידות נמצאות במוודל, וניתן להציגן באחת משתי הדרכים הבאות:

 

1. באמצעות לחיצה על הקישור: "מיקרו למידה: אוריינות אקדמית"

2. בעמוד הראשי של המוודל יש ללחוץ על הלשונית "קורסים פתוחים ואתרי קורסים", ומתוך הרשימה לבחור ב"מיקרו למידה: אוריינות אקדמית". לאותו מקום נכניס גם יחידות מיקרו-למידה עתידיות.

 

יחידות הלימוד בנויות מרכיבים של הקניית ידע (בד"כ מצגת ו/או סרטון) ורכיבים של בדיקת הבנה. באפשרותכם להשתמש ברכיבים אלו כבסיס ולבצע בהם שינויים, כך שיתאימו לתכנים שלכם.

 

כדי לצפות בתרגילים, עליכם להירשם לקורס. בצעו זאת ע"י לחיצה על גלגל השיניים ובחירת האפשרות "רשום אותי לקורס זה".

 

 

אתם מוזמנים לעיין ביחידות הלימוד. מצאתם משהו שמתאים לכם?

 

כתבו לאיילת מייל לכתובת: [email protected] . ציינו במייל איזו יחידה מתאימה לכם ובאיזה קורס לשבץ אותה.

לאחר שנשבץ אותה בקורס שלכם, תוכלו לבצע בה שינויים.

 

 

להלן צילום מסך של אחת מיחידות הלימוד שניתן לייבא אל הקורסים שלכם: