קורס בינלאומי שיתופי מקוון (virtual exchange) – כלי לפיתוח מיומנויות המאה ה-21

כמרצים במוסד להשכלה גבוהה, המטרות שלנו הן לא רק ללמד את תוכן הקורס אלא גם להעניק לסטודנטים שלנו כלים ומיומנויות נדרשות, כעובדים וכאזרחים, להצלחה בחייהם. בעולם שהופך להיות יותר ויותר גלובלי ודיגיטלי,
תמונה
קורס בינלאומי שיתופי מקוון (virtual exchange) – כלי לפיתוח מיומנויות המאה ה-21

 

במצב אידיאלי, היינו שמחים לראות את כל הסטודנטים מתנסים בלמידה במסגרות חינוכיות מחוץ לגבולות המדינה, אך כיום רק אחוז מזערי של סטודנטים ישראליים זוכים לעשות זאת. על מנת לחשוף מספר רב של סטודנטים לעולם הגדול, למידה בקורס בינלאומי שיתופי מקוון היא פרקטיקה מומלצת, המספקת חוויה בינלאומית בלי לצאת מהבית. מחקרים הראו שקורסים בינלאומיים שיתופיים מקוונים גורמים לשיפור במיומנויות שפתיות, בין-תרבותיות ודיגיטליות של סטודנטים.

 

אז מה זה קורס בינלאומי שיתופי מקוון ובמה זה שונה מקורס מקוון רגיל?

 

 

בקורס מקוון רגיל, סטודנטים נכנסים לאתר הקורס בזמן המתאים להם, קוראים את החומרים, צופים בסרטונים, ומשלימים את המשימות של הקורס העצמי, ללא תלות בסטודנטים אחרים. הדגש בקורס מקוון רגיל הוא על למידה וניהול זמן עצמי.

 

לעומת זאת, בקורס בינלאומי שיתופי מקוון, הדגש הוא על שיחה, אינטראקציה ושיתוף פעולה ממושך בין סטודנטים ממדינות ותרבויות שונות, שמתאפשרת דרך הטכנולוגיה. למרצה ישנם שני תפקידים: לייצר את המשימות השיתופיות וחומרי הלמידה עם המרצה מחו"ל, ולהדריך ולתמוך בסטודנטים בהבנת חומרי הקורס ובתקשורת בין-תרבויות. דרך היכרות, שיחות ועבודה משותפת ממושכת עם סטודנטים מחו"ל, הסטודנטים שלנו מקבלים חשיפה לנקודות מבט מגוונות ואחרות. זו הזדמנות אמיתית לתרגל שפה זרה, כישורים בין-תרבותיים, וכישורים דיגיטליים.

 

קורס בינלאומי שיתופי מקוון מתאים לכל חוג באקדמיה. קיימות כבר דוגמאות רבות מהעולם בתחומי דעת שונים - חינוך, הכשרת מורים, בריאות, הנדסה, עסקים, ועוד. הפרקטיקה הזאת מאוד גמישה – ניתן ליישם אותה בכל הקורס או רק ביחידות ספציפיות בתוך קורס.

 

מעוניינים ליישם את הפרקטיקה של "קורס בינלאומי שיתופי מקוון"? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!