שימוש בציור ככלי פדגוגי להוראה

תמונה
שימוש בציור ככלי פדגוגי להוראה

 

בקמפוס קצרין תיפתח ביום שני, 23.2.23 תערוכת Dare to Dream שצייר גיא קאופמן ז"ל, נער בן 15 שבזמן מחלתו למד עצמאית נושאים שונים באמצעות ציורים על מגדלים בעולם, האירוויזיון וטביעת הטיטניק. התערוכה מלווה ביחידות התנסות לימודיות במסדרון הקמפוס ובהצעות ליחידות הוראה בהשראת ציורי התערוכה.

 

תמונות וציורים הם ייצוגים חזותיים היכולים לסייע בהוראה להמחשת והבנת החומר העיוני. מעבר להתרשמות והנאה מציוריו של גיא ז"ל, התערוכה משמשת השראה לדרכי הוראה המשלבות ציורים ככלי הוראה בדיסציפלינות שונות, כמו גם כאמצעי להוראה רב תחומית. ציור ככלי פדגוגי, נחשב כיישום הבנה ותורם להבנה יותר מאשר ביצוע הבנה שגרתי אשר מקבע את הידע, ציור יכול לסייע למורים להבין תפיסות שגויות של התלמיד, ובה בעת, לסייע בתהליך הלמידה של תלמידים בכך שהם עוזרים לזכור את האמור בטקסט.

 

בתערוכה אנו מציעים רעיונות שונים לשילוב ציורים ככלי ההוראה בדיסציפלינות שונות כמו גם כאמצעי להוראה רב תחומית, תוך שימוש במציאות מדומה, כלים אינטראקטיביים או בניה בלגו. מתחת לחלק מהציורים ניתן לסרוק ברקודים המפנים להצעות לשיעורים. המבקרים בתערוכה מוזמנים לשמור את מערכי השיעור ואף להתנסות בחלקם באמצעות ההפניות בגוף המערך.

 

מוזמנים לבוא לבקר בקמפוס קצרין!