שיפור מצגות באמצעות תמונות

מצגות הן כלי עבודה מרכזי בהוראה. הן מאפשרות למרצה ולסטודנטים לעקוב אחר המידע המועבר בהרצאה והן מאפשרות את העשרת המסר באמצעים חזותיים. תמונות הן אחת הדרכים המרכזיות להעברת מסרים, שכן "תמונה אחת שווה
תמונה
שיפור מצגות באמצעות תמונות

 

אז איך בוחרים את התמונה הנכונה? ומהן המגבלות בשימוש בתמונות?

 

הרשת מלאה בתמונות, חיפוש בסיסי בגוגל מניב מאגר תמונות גדול מאוד, אבל שימוש בתמונות אלה הוא תחת המגבלות של זכויות יוצרים. הפתרון אחד הוא אתרים עם אישור שימוש חינמי וללא זכויות יוצרים. דוגמא לאתר כזה הוא pixabay ובו ניתן למצוא מאגר גדול מאוד של תמונות, אילוסטרציות ווקטורים.

 

פתרון נוסף הוא בשימוש באתרי AI, בהם ניתן ליצור באופן עצמאי תמונות על פי הגדרת האובייקטים שנרצה להציג. Midjourney הינו אחד האתרים המאפשרים יצירת תמונות מבוססות בינה מלאכותית.

 

במידה ובכל זאת תבחרו להשתמש בתמונות מאתרים בחיפוש חופשי ברשת, יש לתת קרדיטציה לתמונה. ניתן לעשות זאת באמצעות העתקת האתר ממנו לקוחה התמונה והצמדת הקישור אל התמונה. מידע על זכויות השימוש בתמונות ניתן למצוא על ידי לחיצה על "כלים", אז יפתח תפריט עם "זכויות שימוש":

 

 

שם ניתן לבחור ב- "Creative Commons". זה מצמצם את התמונות בחיפוש, אבל מאפשר גישה לתמונות בהן ניתן לעשות שימוש חופשי ושבעליהן מאפשר את הזכות לשתף, להשתמש ולבנות על היצירה שלו.

 

 

 

אז איך בוחרים בתמונה הנכונה?

 

חשבו מהו המסר אותו תרצו להעביר או להדגיש באמצעות התמונה. תמונות שעולות במנוע החיפוש ברשת הן תמונות שתויגו במילות מפתח. רשמו את מילות המפתח והתחילו משם. אם אתם לא מוצאים תמונה מתאימה, הרחיבו את מילות המפתח למילים נרדפות או מסרים דומים. תמונות רבות יותר מתויגות באנגלית מאשר בעברית ולכן כדאי מאוד להרחיב את החיפוש לשפה האנגלית.

 

האם רק תמונה עושה את העבודה?

 

ממש לא, כל אובייקט ויזואלי ובכלל זה סמלים (אייקונים) יעשו עבודה טובה גם הם!

במצגות Powerpoint ישנו מאגר אייקונים גדול שניתן לעשות בו שימוש:

1. לחצו על לשונית "הוספה"

2. לחצו על "סמלים"

3. תקבלו עולם שלם של אייקונים (סמלים) שניתן להשתמש בהם להמחשת והעצמת המסר!

 

 

מעוניינים לשפר מצגות באמצעות תמונות? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!