פרופ' מולי להד מסייע לבית הספר בפלורידה להתמודד עם האסון הכבד

להמשך הכתבה על הסיוע שהעניק פרופ' מולי להד לנפגעי האסון בפלורידה

פרופ' מולי להד, מומחה בעל שם עולמי, להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, נשיא מרכז משאבים במכללה האקדמית תל-חי, חזר לאחרונה מפלורידה שם הכשיר צוות פסיכולוגים ויועצים חינוכיים, בעקבות האירוע הקשה במהלכו נהרגו 17 תלמידים בבית הספר בפלורידה, לפני כחודשיים.  

צוות משולב של מרכז "משאבים" ונט"ל פעל בבית הספר סטונלנד דוגלאס בפלורידה לאחר אסון הירי ונתן כלים לצוותים מקצועיים כיצד לסייע לתלמידים ולהורים להתמודד עם האסון הנורא. בהמשך לכך הציע פרופ' להד לשירותים הפסיכולוגיים של בית הספר,  סדנת המשך בהתנדבות.

פרופ' להד מספר: "מנהלת השירות הפסיכולוגי של הקהילה היהודית "קפצה על ההזדמנות" וביום א' ה25- למרץ העברתי הכשרה לצוות של 25 פסיכולוגים יועצים חינוכיים ועובדים סוציאליים שמטפלים בתלמידים, בצוות בית הספר ובמשפחות ההרוגים. המפגש התקיים יום אחרי מצעד המיליון ברחבי ארה"ב נגד מכירת נשק. מצעד שהובל על ידי תלמידי והורי ביה"ס בפרקלנד והתפשט בכל ארה"ב ובמקומות נוספים בעולם.   הסדנא התמקדה בכלים פרטניים לעבודה על כוחות ועל עיבוד מראות קשים, על טיפוח חוסן כתפיסה מערכתית, תוך הדגמת תהליך קבוצתי מהרס להתאוששות.

הסגל היה מעורב בצורה מדהימה ולמרות בתחילה היססו להשתתף ולהתנסות מהר מאוד "נפלו המחסומים" שפת הכוחות והחוסן נסכה בהם תחושת תקווה והעצמה.

התהליך הטיפולי פותח על ידי לפני שנים (מרץ 1997) עת עבדתי בבית הספר בבית שמש אחרי אסון נהריים בו נרצחו 7 בנות ורבות אחרות נפצעו. שאר חברותיהם צפו באירוע ונחשפו למראות הקשים והמזעזעים. זהו תהליך קבוצתי המתחיל באסון ולאט לאט מביא את חברי הקבוצה לשלב של התאוששות וצמיחה יחד עם זיכרון והנצחה".

מרכז משאבים ביחד עם צוותים מהקואליציה הישראלית לטראומה ימשיכו להכשיר בפלורידה צוותי טיפול הן בהתערבות ושיקום לאחר אסון והן בפיתוח חוסן.

 

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5361398
34z5pBvw2HlJYgkkJTuZ4tJdnUMGBG5O_cHC7X4LPlA
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-aZByRZvHkBz1aJmBEvuWOtFzqnVQtbVeFizi9DHW19Y
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form