קורס חדש לאקדמיה בכיכר: "חכמת הצמחים: ידע נשי, מסורתי ומדעי"

להמשך הכתבה - קורס חדש לאקדמיה בכיכר - חכמת הצמחים: ידע נשי, מסורתי ומדעי

המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל מזמינים אתכם לקורס חדש של אקדמיה בכיכר:

"חכמת הצמחים: ידע נשי, מסורתי ומדעי"

כיצד "סיפורי סבתא" על צמחים תורמים למדע? מה ערכם עבור עיצוב זהות ומורשת מקומית? ואיך הם יכולים לשדרג את התזונה שלנו? פרויקט "אקדמיה בכיכר" של המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל  מזמין אתכם בחום לעסוק בשאלות אלה ועוד בקורס החדש, "חכמת הצמחים: ידע נשי מסורתי ומדעי", שייפתח במתנ"ס טובא-זנגריה ב-11.2 ויתקיים בימי ראשון בשעות 16:00-18:00. בקורס נלמד על היסטוריה בדווית מקומית ואזורית, על ידע מסורתי ומדעי על צמחים ונתנסה בליקוט. בהובלת צוות מגוון ונפלא מהאקדמיה ומהקהילה – נואל אלהייב, שאדיה אלהייב, לילך מוצפי-הראל, ד"ר צביה שפירא ופרופ' מוסטפא עבאסי – נעסוק במעבר ממסורתיות למודרניזציה ובהחייאת ידע מהעבר וחיבורו למציאות העכשווית בחברה ובמדע.

הקורס יכלול גם מפגשים במתנ"ס וגם סיורי שטח במרחבים סמוכים לטובא-זנגריה שהם בעלי ערך להיסטוריה המקומית של הכפר. המפגש הראשון ייתן רקע היסטורי על צפת וסביבתה הבדווית בימי המנדט הבריטי ובחיבורה לנרטיב המקומי של טובא-זנגריה. במפגש השני נעסוק באתנובוטניקה – ענף החוקר את היחסים בין חברות אנושיות וצמחים – תוך התמקדות במורשת של הכפר. במפגש הבא נצא לסיור שטח ונכיר מקרוב צמחי בר מקומיים למאכל ולמרפא, ובשבוע לאחר מכן נלמד על הכימיה של אותם צמחים. נסיים בשני מפגשים נוספים בשטח ללימוד על הצמחים ולחגיגת ליקוט וסעודה עם מאכלים מסורתיים מן השפע של הטבע.

הקורס הזה עוצב בהשראת קולות של משתתפים בשנה שעברה, והוא חלק מסדרה של יוזמות מקומיות ואזוריות שבלב שלהן תקווה לייצר חיבורים – בין תרבויות, בין יישובים ובין סוגי ידע – דרך למידה ועשייה משותפת. הקורס הוא הזדמנות לחוות יחד, ללמוד ולחלום ביחד על פרויקט המשך שימנף את המגמה האזורית החשובה הזו.

"אקדמיה בכיכר" היא יוזמה חברתית מטעם המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיג"ל הפועלת באצבע הגליל, שמטרתה להחזיר את האקדמיה אל הציבור הרחב, אל כיכר העיר, ואל מדע וביקורת ככלים לדיאלוג בין קבוצות ואנשים. זהו הקורס החמישי שנפתח השנה במסגרת "אקדמיה בכיכר", והיד עוד נטויה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394721
MnJrH0RygMsQegeXBdfQVFUDNZmJ1fHlD_kyVdXHK00
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-aDE2EzHh0ODDQWRV0krys3vmWI0aRDpEhqZxRzSnkgc
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form