מעבדת מחקר ניסויית בתחום הקוגניציה והמוח נחנכה בחוג לפסיכולוגיה

להמשך הכתבה - מעבדת מחקר בתחום הקוגניציה והמוח בתל חי

בטקס מרגש חנך החוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי, מעבדה ניסויית ע"ש פר שטנברג, הודות לתרומתה הנדיבה של קרן דויד פרידמן.

המעבדה החדשה הינה סנונית ראשונה מתוך 5 מעבדות מחקר נוספות, אשר צפוי החוג לפסיכולוגיה להקים בחודשים הקרובים.

מעבדת פר, תאפשר הרחבת המחקר הפסיכולוגי בתחומי הקוגניציה והמוח, זאת בעזרת ציוד מתקדם שהותקן בה, המודד את הפעילות החשמלית של המוח (EEG). המעבדה תשמש הן את החוקרים מהחוג והן את הסטודנטים הלומדים בתוכניות לתואר ראשון ושני.

בטקס חנוכת המעבדה אמר נשיא המכללה פרופ' יוסי מקורי כי עבורו זהו רגע מרגש במיוחד: "הקמת מעבדה לפסיכולוגיה ניסויית היא צעד משמעותי נוסף בהגשמת חזון המכללה האקדמית תל-חי להפיכתה למכללת מחקר. יש לנו הסכם סינוף עם מכון המחקר מיגל, המבצע מחקרים רבים בתחומי החיים והביוטכנולוגיה, אולם שמנו לנו למטרה לפתח את תחום המחקר בכיוונים נוספים והיום אנו חונכים מרכז מעבדתי, שהוא תפנית היסטורית והישג גדול בדרכנו להפוך למכללת מחקר". מקורי פנה אל מר דויד פרידמן והודה לו ולאנשי הקרן על תרומתם הנדיבה ועל תמיכתם רבת השנים במכללה.

ראשת החוג לפסיכולוגיה, ד"ר מירב חן בירכה את המשתתפים באירוע ואמרה: " אני נרגשת ומוקירה תודה לאנשים שנמצאים כאן ואשר בזכותם החלום להפוך את החוג לפסיכולוגיה לחוג המבוסס על חקר המוח ונפש האדם קורם עור וגידים.  החוג לפסיכולוגיה בתל-חי כבר חי ונושם כעשור ומתחילת דרכו ראשי החוג, שהובילו אותו, הציבו רף גבוה של מחקר אך כזה שהיה מבוסס בעיקר על מחקרי שדה שהתמקדו בדיווחים של האדם אודות התנהגותו, מחשבותיו ורגשותיו. בשנתיים האחרונות, ובעיקר בזכות החזון והאמון שנתה בנו הנהלת המכללה, התרחב המחקר בחוג למחקר פסיכולוגי בתחומי הקוגניציה, הפיזיולוגיה והמוח, הנערך בעיקר בתנאי מעבדה. תנופה זו שהחלה בתרומה הנדיבה להקמת מעבדת פר שטנברג לפסיכולוגיה ניסויית שאנו חונכים היום מסמנת עבורנו מהפך גדול בהתנהלותו של החוג הן בהקשר הפנימי של סגל וסטודנטים המשקיעים את זמנם ומרצם בהקמה ופיתוח של המעבדות והן בהקשר של חוגים אחרים, מכוני מחקר, בתי-חולים, בתי ספר ואפילו קשרים עם מעבדות מעבר לים. מודלים של רשתות נוירונים, בינה מלאכותית, זיהוי הבעות פנים ורגש, ניבוי התנהגויות מורכבות הם חלק מהנושאים שכבר אנו מתחילים לעסוק בהם".

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394652
f_rVAHvYVf_GwmkCUAf891QMmYlm3MioyWTyDnyaivg
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-bZNLjdZItRxLE4mj5OYhvoPYBHft94vfaEyWLNv-HUg
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form