יום עיון לכבוד הסופר אורי אורלב יתקיים במכללה האקדמית תל-חי

להמשך הכתבה - יום עיון לכבוד הסופר אורי אורלב

התמודדות עם הבלתי אפשרי באמצעות יצירה ודמיון.

המכללה האקדמית תל-חי, מזמינה את תושבי האזור לקחת חלק ביום עיון לכבוד הסופר אורי אורלב, שכותרתו: התמודדות עם הבלתי אפשרי באמצעות יצירה ודמיון. במסגרת יום העיון יקרא אורי אורלב סיפור קצר ולאחריו יינתנו שתי הרצאות: האחת תעסוק בספרות ילדים בשואה, אותה יעביר דר' דניאל פלדמן מאוניברסיטת בר-אילן ואילו ההרצאה השנייה תעסוק בדמיון, כמרפא במצבי אין מוצא, אותה יישא פרופ' מולי להד, מהחוג לפסיכולוגיה ודרמה תרפיה, במכללה האקדמית תל-חי. לאחר מכן תתקיים שיחה פתוחה עם הסופר אורי אורלב על התמודדות עם הבלתי אפשרי באמצעות יצירה ודמיון.

אורי אורלב נולד ב 1931 בוורשה בירת פולין בשם יורק אורלובסקי. בשנות השואה אביו הרופא, התגייס ולחם בשורות הצבא הפולני ונשבה בידי הרוסים ואימו החולה נרצחה בגטו, בידי הגרמנים. כך נותרו אורי ואחיו לבדם בגטו. הם הוסתרו על ידי קרובת משפחה בחדר סגור בגטו ורשה ואחר-כך הועברו למחנה ברגן בלזן שם שהו עד ששוחררו כעבור שנתיים על ידי הצבא האמריקאי. אורי, האח הבוגר בין השניים, מספר בספרו "חיילי עופרת", שהוא למעשה האוטוביוגרפיה שלו בזמן השואה, כיצד הדמיון והמשחקיות החזיקו אותם בחיים.

אורלב כתב כ-30 ספרים ותרגם ספרים רבים. חלק מספריו עוסק בשואה כשהמוכר לרבים הוא הבית ברחוב הציפורים עליו זכה ב-2014 בפרס דבורה עומר לספר המושאל ביותר.

על כתיבת ספריו בנושא השואה הוא אומר כי עד היום הוא מסוגל להסתכל על השואה בעיני ילד בלבד, וכל ראייה אחרת מסוכנת עבורו.כוחו היצירתי וגאוניותו גם בספריו האחרים מבטאים את יכולתו לשמר את נקודת המבט של הילד וספריו משקפים נכונה את עולמם של ילדים מנקודת מבטם ומגובהם וכך מביאים מבט נקי ללא התחנחנות או סרק על עולמם.

לדברי ד"ר יוחאי עתריה, ממארגני יום העיון: "יכולתו של אורי אורלב לשמר את המשחקיות הילדית, הצחוק והדמע, הקונדסות והראיה שהכל אפשרי גם במצבי אין מוצא ייחודית ומביאה לידי ביטוי את כוחו המחלים של הדמיון והמשחק כמאפשרים החלמה במצבי קיצון".

יום העיון, יתקיים ביום רביעי 22/11/17 בשעה 10:00, באודטוריום זרנגין בקמפוס מזרח של המכללה האקדמית תל-חי, סטודנטים ותושבי האזור מוזמנים להשתתף, הכניסה חופשית.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394600
2WWFrPe55WPTBaO_1mazcQ3XfYi56UvRIjQ99uQ-ko8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-pnTeXFlPIjBhntD7Ace3czDld0TH8e3O_Eyxidi_Dp0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form