בוגרת המכללה האקדמית תל-חי זכתה בפרס מחקר מטעם מכון ז'בוטינסקי

להמשך הכתבה - זכייתה של חן משה בפרס מחקר מטעם מכון ז'בוטינסקי

חן משה, בוגרת המכללה האקדמית תל-חי, זכתה בפרס מחקר ובמלגה, מטעם מכון ז'בוטינסקי, על עבודת הסמינריון שכתבה במהלך לימודיה, תחת הכותרת: 'מנהיגותו של מנחם בגין כפי שהיא משתקפת בהתכתבויות עם מונהגיו'.

במסגרת עבודת המחקר, אותה הנחה ד"ר אמיר גולדשטיין, ניתחה חן מאות מכתבים שכתבו אנשים שונים למנחם בגין בשנים בהן היה ראש האופוזיציה וכן את תשובותיו אליהם.

"הסמינר בחן התכתבויות סביב  סוגיות מדיניות-ביטחוניות-אידיאולוגיות הקשורות לתפיסת שלמות המולדת, ליחסה הרצוי של מדינת ישראל למיעוט הערבי ולממשל הצבאי בפרט", אומר ד"ר אמיר גולדשטיין ומוסיף "במכתבים התגלו פערים בין השקפת העולם של חלק מתומכי תנועת החרות לבין התפיסה הלאומית ליברלית של בגין ודבקותו של בגין במאמץ להסביר את האופי המוסרי של הציונות.  פרק אחר בחן את ההתכתבויות של בגין סביב תקופות משבר בפעילותו הפוליטית ומעלה את האופי האנושי והחם של התקשורת שיצר בגין עם תומכיו. פרק שלישי עוסק פניות אישיות של אזרחים לבגין השוטחים לפניו את טענותיהם האישיות, על אף שאינו נושא בתפקיד ביצועי כלשהו. גם בפרק זה עולים יחסי גומלין אנושיים, מכבדים ואף 'חינוכיים' בין בגין לבין הכותבים לו".

הפרס הוענק לחן משה, בטקס חגיגי שנערך לאחרונה במכון ז'בוטינסקי בת"א, במסגרתו חולקו 13 מלגות ופרסי לימודים ומחקר לסטודנטים בתוכניות לימוד לתארים ראשונים, שניים ולשלישיים. הפרס הוענק לקרן ע"י ח"כ לשעבר, מרים תעסה גלזר, מקרן אשר נקראת על שמו של בעלה, חיים גלזר ז"ל.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394262
doo0Uy4rIOIxHfo8K9oUJwVYC3wIeIu90Ox4VsqlSbw
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-ukeIgUvtOxoig3dHzikBB8-E2SdKzMI0s3AgfcpypQ4
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form