משלחת סטודנטים ממכללת תל-חי תשתתף בתחרות IGEM לביולוגיה סנטטית

להמשך הכתבה - משלחת הסטודנטים שהשתתפו בתחרות IGEM

המשלחת מפתחת שיטה ייחודית לשיפור איכויותיו הרפואיות של היין.

משלחת הסטודנטים של המכללה האקדמית תל-חי, אשר תשתתף השנה בתחרות IGEM היוקרתית לביולוגיה סנטטית, תצא בנובמבר הקרוב לבוסטון, על מנת להציג את פיתוחם המדעי, שמטרתו לייצר יין בעל איכויות רפואיות גבוהות יותר מהיין הקיים היום ולהתחרות מול משלחות סטודנטים מכל העולם.

הפרויקט מהווה המשך ישיר של חזונה של המכללה האקדמית תל-חי, המתבסס על הובלת שינוי ופיתוח בפריפריה באמצעות מחקר מדעי, חדשנות ואקדמיה. קבוצת המדענים הצעירים מתל-חי חוקרת ומפתחת שיטות ייחודיות לשיפור איכויותיו הרפואיות של היין ושל תהליך הייצור שלו. זאת, באמצעות פיתוח של ערכת שמרים המאפשרת הפחתה של רמות הסוכר והאלכוהול ביין והגברה של תכונותיו הבריאותיות מבלי לפגוע בטעמו ובאיכותו.

ההתחממות הגלובלית משנה באופן ישיר את תעשיית היין בעולם כולו. בתנאי האקלים החדשים, הענבים הופכים רגישים יותר לחום ורמת האלכוהול הולכת ועולה משנה לשנה. מטרת הפיתוח לתת מענה לצורך העולה בתעשיית היין בעולם ובישראל בפרט, וחברי המשלחת פועלים, כאמור, לשפר את תהליכי הייצור ואת איכות היין, לחזק את תכונותיו המבריאות ולספק פתרון חדשני ובר-קיימא לתעשיית היין בגליל ובעולם.

IGEM הוא ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח, המוקדש לקידום הידע ושיתופי פעולה בתחום הביולוגיה הסינטטית. מדי שנה עורך הארגון תחרות בינלאומית, במסגרתה קבוצות של סטודנטים ממגוון אוניברסיטאות ותיכונים ברחבי העולם, עובדות על פרויקטים מדעיים, על מנת לתרום לקהילות שלהן ולעולם. במהלך חודשי הקיץ עומלים הצוותים על הפרויקטים שאותם הם מציגים בתחרות הג'ימבורי השנתית. המכללה האקדמית תל-חי משתתפת בתחרות iGEM זו השנה השנייה, כגוף אקדמי מוביל המשלב בין מאפייניו הייחודיים של הגליל ומחקר חדשני. המשלחת מורכבת מ -11 סטודנטים מהחוגים: מדעי המזון וביוטכנולוגיה, חלקם סטודנטים לתואר ראשון וחלקם לומדים בתוכנית לתואר שני וביניהם  גם תלמיד תיכון, הלומד בתוכנית אודיסאה במרכז האקדמי לנוער ע"ש סידני וורן בתל-חי.  

חברי הקבוצה מייצגים את אוכלוסיית הגליל על שלל גווניה. מעבר לכך, הקבוצה משקפת את הפוטנציאל הגלום באנשי המקום בטווח המידי, ובעתיד הרחוק. המשלחת זקוקה לסכום של כ-30,000 דולר על מנת לאפשר לחבריו לנסוע ולהשתתף בתחרות iGEM ולייצג את המכללה ואת האזור בצורה הטובה ביותר ולכן היא זקוקה לתרומות ותמיכה בפרויקט.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5393745
qXBwUnkZ6jIgHltmVuXhacpKWoFan_AhnxyV8IkXdHs
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-SlSrFz_slM3XbaQpB_NTQif56jGPQVHkWqGm6HPT_ik
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form