סדנא לביולוגיה חישובית

להמשך הכתבה - סדנא לביולוגיה חישובית בתל חי

סדנא ראשונה מסוגה בארץ, לביולוגיה חישובית, נערכה לאחרונה במכללה האקדמית תל-חי בשיתוף עם מכון המחקר מיגל. בסדנא, שהתמקדה בשיטות לניתוח מידע גנומי, השתתפו 40 חוקרים ותלמידי מחקר מכלל המוסדות האקדמיים בישראל וכן מספר פוסט-דוקטורנטים זרים ומשתתפים מחו"ל.

במסגרת הסדנא למדו המשתתפים, ברובם סטודנטים וחוקרים מתחומי מדעי החיים, על שיטות חישוביות מתקדמות לניתוח מידע ביולוגי. הסדנא הינה יוזמה של ד"ר איתי שרון, חבר החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-חי וראש המעבדה למיקרוביולוגיה חישובית במכון המחקר מיגל, יחד עם ד"ר שריאל היבנר, חבר החוג לביוטכנולוגיה במכללה האקדמית תל-חי וראש המעבדה לגנומיקה בצמחים במכון המחקר מיגל.

מטרת הסדנא הייתה לבנות קהילה פעילה סביב אחד הנושאים "החמים" ביותר בתחום הביולוגיה עם השלכות משמעותיות על נושאים כמו רפואה מותאמת אישית, השבחה מתקדמת בצמחים ובע"ח, פיתוח תרופות, ועוד. הכלים שרכשו המשתתפים בסדנא משמשים במגוון רחב של תחומי מחקר מתקדמים דוגמת איתור שונות גנטית בצמחים, ריצוף גנומים של חיידקים ומדידת רמות ביטוי של גנים במצבי בריאות וחולי.

"הגענו לגליל מתוך רצון לתרום להתפתחות המחקר והאקדמיה במכללה האקדמית תל-חי ובמיגל כמוסדות של מצוינות מדעית" מסביר ד"ר שרון. הכנס בביואינפורמטיקה המשותף למכללה ולמיגל, שהתקיים בתחילת השנה והסדנא הנוכחית הינם בהחלט צעדים בדרך הנכונה. "יש לא מעט אתגרים בדרך אך הפתיחות והתמיכה במיזמים הקשורים בביולוגיה חישובית בשני המוסדות נוטעים בנו תקווה שהשאיפה למצוינות אקדמית ומחקרית היא של כולם ושיחד אפשר בהחלט להביא את המחקר והאקדמיה בגליל העליון להישגים הגבוהים ביותר" מוסיף ד"ר היבנר.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394068
S8yCgtu6k7nkqIZIDV12YEB84CkR3kVsWx24yNncoOg
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-8gikgx5AwaRCi1yzs-jbY8diUvTDOm2KU_leBmwFWdA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form