כנס בוגרי קורס הדבורים התקיים במכללה האקדמית תל-חי

להמשך הכתבה - כנס בוגרי קורס הדבורים

החטיבה ללימודי חוץ במכללה האקדמית תל-חי, ערכה לאחרונה, כנס בוגרים, בו לקחו חלק כל בוגרי חמשת קורסי הדבורים, שנלמדו במכללה, בשנים האחרונות.  הכנס כלל הרצאה מרתקת של מר יוסי אוד, מורה המוביל מיזמים ביודינמיים להשבת הדבורים אל העיר והסביבה. ההרצאה עסקה במה רוצות לומר לנו הדבורים בהיעלמותן ואיך זה קשור לחקלאות האינטנסיבית.  בסופה של ההרצאה התקיים דיון פורה ולאחריו נערכה סדנה  להכנת קרם דבש  בהנחיתה של ד"ר טלי גולדברג, המרכזת את קורס הדבורים.

לדברי ד"ר גולדברג: "מטרתו של כנס הבוגרים היא לשמר את הקשרים של בוגרי הקורס בינם לבין עצמם וכן בינם לבין  המכללה. המפגש מאוד מעשיר, מלמד ומאפשר לבוגרים לחלוק את הידע הרב שצברו, לשתף בניסיונם המקצועי וכן ליצור שיתופי פעולה בתחום. בין הבוגרים ישנם חקלאים,  בעלי כוורות, פנסיונרים, סטודנטים,  וגם כאלה שבאו ללמוד מתוך סקרנות ואהבה גדולה לתחום הדבורים".  

קורס גידול דבורים בתל-חי מאפשר היכרות עם עולמן המופלא של דבורי הדבש והתנסות מעשית בעבודות המכוורת. הקורס מקנה ידע תיאורטי, מקצועי ויישומי בגידול דבורים וחושף את המשתלמים לעבודות המכוורת ומוצריה. המפגשים כוללים הרצאות בכיתה, פעילות במעבדה, עבודת שטח בכוורות, מפגש עם אנשי מקצוע וסיורים מקצועיים.

תכנית הלימודים המקיפה כוללת היכרות עם הדבורית (הכוורת), מציד דבש לגידול דבורים מודרני, חרקים חברתיים, אנטומיה של דבורת הדבש, מחזור החיים השנתי של הדבורית, גידול מלכות, ענף גידול דבורים בישראל, מוצרי מכוורת כולל בדיקות במעבדות תל-חי, מחלות דבורים ומזיקים, מדיניות הדברה במכוורת, צמחי דבש, האבקת גידולים חקלאיים, התאמת הגידול לתנאי הסביבה, גידול דבורים ביו-דינאמי, ריפוי ומניעה באמצעות מוצרי המכוורת (אפיתרפיה), מעקב רציף אחר מספר הדבורים בכוורת והערכת מידת פעילות הדבורית ועוד.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394177
SMvWrSfW2eUqw-Ay2vq2oA4CQ_3ehD9dK_r7uKJyYG0
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-0Jd3MXZhz02_ILAyWeFj9YjmyAOtlCx7hIFGZptd2XI
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form