המכללה האקדמית תל-חי תפתח מכון מחקר לכרונוביולוגיה יישומית

מכון מחקר לכרונוביולוגיה

המכללה האקדמית תל-חי מקימה בימים אלה מכון מחקר לכרונוביולוגיה, ראשון מסוגו בארץ בראשו יעמוד פרופ ירון דגן. לרגל פתיחת המכון יתקיים ביום שני הקרוב 15/5/17 יום עיון מיוחד שכותרתו: "אור מלאכותי- הברכות והנזקים, באדם בחקלאות ובסביבה". יום העיון יחל בשעה 14:00 בצהרים ויכלול 5 הרצאות מרתקות: אור מלכותי בלילה וההשלכות על קיימות, הקשר בין מחזור התאורה להשמנת יתר ותוחלת חיים בעכברים, השפעת תאורה מלאכותית על יעילות יצור של עגלים, משלב הינקות ולאורך תקופת הפיטום, השפעת חשיפה למסכי מחשב בערב על השינה והתפקוד למחרת וכיצד חשיפת קשישים לתאורה מתאימה בשעות הבוקר משפיעה על תפקודם הקוגנטיבי. יום העיון יתקיים באולם זרנגין בקמפוס מזרח והוא פתוח לאנשי מקצוע ולקהל הרחב.

כרונו ביולוגיה [ שעונים ביולוגיים ] הוא תחום הידע העוסק בהתבוננות מחזורית על העולם ועל החיים בו. הסתכלות מחזורית כזו רלבנטית לרוב תחומי המחקר במדעי החיים, רפואה, חקלאות, סביבה ופסיכולוגיה. רוב תחומי המחקר הללו אינם בוחנים בדרך כלל את התופעות שבשדה המחקרי שלהם מתוך הסתכלות כרונו ביולוגית, למרות  שטמון בבחינה כזאת ידע רב אשר עשוי פעמים רבות לשפוך אור נוסף על הנושא הנחקר.

לדברי פרופ' ירון דגן: "עד היום לא הוקם בארץ מכון מחקר המוביל מחקרים מהתחומים השונים בראיה כרונוביולוגית. במכללה האקדמית תל- חי קיימים חוגים וחוקרים מתחומים מגוונים אשר הוספת הנדבך הכרונו ביולוגי בתחומיהם מאד רלבנטי. במסגרתו יוכלו סטודנטים לתארים מתקדמים לבצע מחקר בהנחיית חוקר מהחוג שלהם יחד עם חוקר מתחום הכרונו ביולוגיה. לצורך הפעלתו התגבשה וועדת היגוי הכוללת חוקרים בכל תחומי החקלאות, גנטיקה, תזונה, פסיכולוגיה , חינוך, ביוכימיה, סביבה וקיימות . מטרת המכון לשתף ולהשען גם על ידע וחוקרים מאזורנו: מיגל, מו"פ צפון, מכון שמיר למחקר והפקולטה לרפואה.

"לצורך המחשה והבהרה" מוסיף פרופ' דגן" אתן מס' דוגמאות למחקרים בתחומים השונים שניתן יהיה לחקור במכון החדש: השפעת משטר החשיפה לאור של בעלי חיים במשק החי על ניצול מזון, איכות חלב וכדו' , התנהגות מחזורית של מחלות בחי ובצומח, הדרך למדוד מחזוריות זו ולהגיב אליה בזמן נכון ע"י טיפולים , השפעת שינויים במחזורי שינה – ערות אצל תלמידים על הישגיהם, הקשר להפרעות קשב וריכוז הדרכים לאבחן ולטפל בהם 4

צוות ההיגוי המדעי של המכון בחר להתחיל את פעילות המכון ביום עיון בנושאים הכוללים את השפעת האור המלאכותי על כל התחומים שהוזכרו לעיל וזאת מתוך הגדרתו של המכון כעוסק במחקר יישומי. אין ספק שמהפכת נורת החשמל שינתה באופן דרמטי את חיינו ופתחה בפנינו יכולות של קידמה גדולה ביותר יחד עם זה לאור זה על מאפייניו השונים ותזמונו יכולה להיות גם השפעה מזיקה עד מאד. יום העיון הראשון של המכון יוקדש לכן להצגת עבודות הממחישות השפעה מיטיבה ומזיקה של האור בסביבה, בחי ובאדם"

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394664
1QVBz2Tn0OtZVif7DeE9zSWg80yGm6lYxWxUzvp9oAM
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-v-QdNSQfL7tFuG-Rg_44YBREgo39s3SRVe5gw83WlGw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form