ועידת אצבע הגליל תתקיים ב-4.4.17 במכללה האקדמית תל חי

ועידת אצבע הגליל

ועידת אצבע הגליל השלישית 2017 על שם אלעד ארליך ז"ל תתקיים בשבוע הבא במכללה האקדמית תל-חי.

בוועידה ייקחו חלק השרים אריה דרעי ואורי אריאל לצד חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית, ראשי רשויות ומאות מתושבי האזור.

ועידת אצבע הגליל,  לזכרו של אלעד ארליך ז"ל, שתתקיים ב- 4.4.17 במכללה האקדמית תל-חי, בשיתוף עם תנועת "שינוי כיוון" אגודת הסטודנטים בתל-חי ואשכול גליל מזרחי, תארח השנה את שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה-מכלוף דרעי ואת שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל.  

במרכז הוועידה יעמוד סיכום המאבק שהתנהל בשנה האחרונה על תכנית ממשלתית אסטרטגית לגליל המזרחי והשאלה כיצד ניתן להבטיח את המימוש האפקטיבי של התכנית שהתקבלה.

מנכ"ל המכללה, מר אלי כהן, קורא לתושבי האזור להגיע ולקחת חלק בוועידה: "אנחנו מקיימים את הוועידה זו השנה השלישית במטרה להעלות את האזור על סדר היום הציבורי ולעודד שיח פנימי בין תושבי האזור והמנהיגות האזורית. ככל שיגיעו יותר תושבים, מכל הגילאים וממגוון רחב של יישובים – כך הדיון בוועידה יהיה משמעותי יותר".

במסגרת מושב הפתיחה יתקיים פאנל של חברי כנסת בהנחייתו של כתב ערוץ 2 בצפון, גיא ורון ובהשתתפות חברי הכנסת אשר היו שותפים ותמכו במאבק לקידום תכנית הצפון, ביניהם:  יגאל גואטה (ש"ס), יפעת שאשא ביטון (כולנו), בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי), מאיר כהן (יש עתיד), ואיתן כבל (המחנה הציוני).

המושב השני  יעסוק באתגרי השלטון המקומי בפריפריה הגיאוגרפית, על כך ידבר מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, ולאחריו יתקיים פאנל, של  ראשי הרשויות בגליל ושל ראשי ארגונים מהחברה האזרחית בגליל שידון בנושא התובנות והלקחים מהמאבק האזורי ליישום החלטת הממשלה לגליל.

בהמשך תכלול הועידה שלושה מושבים מקבילים מרתקים: הראשון  יעסוק בחקלאות בצפון, השני ידון בצעירים פעילים למען אצבע הגליל - האם הדור הצעיר ישנה את תפיסת המאבק של אצבע הגליל, והאם יש שותפות בין ארגונים, גופים ופעילים? והשלישי יעסוק בדיון על תופעת הקמת בתי הכנסת בהרחבות הקיבוצים, הנחשבים למעוז החילוניות באזור.

ועידת אצבע הגליל תתקיים ביום שלישי, 4 באפריל, באודיטוריום זרנגין, קמפוס מזרח במכללה האקדמית תל-חי. הועידה שתחל בשעה 10:00 בבוקר ותמשך עד 18:00 בערב,  פתוחה לקהל הרחב וכל תושבי האזור מוזמנים לקחת חלק.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394076
KqLdrJgJJxc19FZA6QH994S3lefr9uNZV-qsYKhMY3s
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-3r32KAmItT1BfbH6zqRi4T1GEj92t3TZ5vdA24_2gqU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form