קורס חדש של "אקדמיה בכיכר": תולדות הימין הישראלי

קורס חדש לאקדמיה בכיכר

המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל מזמינים את תושבי האזור לקורס חדש של "אקדמיה בכיכר": תולדות הימין הישראלי.

הקורס יועבר בהנחייתו של ד"ר אמיר גולדשטיין.

בשנת 1977 הכריז חיים יבין "מהפך" והחל עידן חדש בפוליטיקה הישראלית. אין כמעט אדם שהיה אז בגיל הפכחון שאינו זוכר את הערב הזה, את הבוקר שלמחרת, ואינו משמר בתוכו רגשות גועשים של שמחה ושחרור או אכזבה ותסכול מאותם ימים. לרגל ארבעים שנה לארוע, וממרחק הזמן וחוכמת ההיסטוריה, פרויקט "אקדמיה בכיכר" של המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל, פותח ביום רביעי הבא קורס בן ארבע מפגשים  בשם: "ארוכה הדרך לשלטון: על הימין הישראלי מז'בוטינסקי לבגין". במהלך הקורס ידונו סוגיות הקשורות לתפיסת עולמם של מנהיגי המחנה הרביוזיוניסטי,  התהליכים באמצעותם התחזק הימין הישראלי עד למפנה בשנת 1977 ועל ארועים פוליטים מכוננים באזורינו בשנות השישים עד תחילת שנות השמונים.

את הקורס יוביל ד"ר אמיר גולדשטיין, היסטוריון המתמחה בתולדות הימין הציוני במאה העשרים ומחברם של מאמרים רבים ושני ספרי עיון על אודות ז'בוטינסקי ובגין. לצד ההרצאה ניתן יהיה ללמוד גם על זיכרונות התושבים בקריית שמונה וביישובי האזור,  מתוך ניסיון לחשוב מחדש על העבר ולקעקע כמה מן הסטיגמות שאולי מעצבות את עתידנו.

המפגש הראשון בקורס יתקיים במוזאון חצר תל חי בשעה 17:30.ושאר המפגשים יתקיימו בספריה העירונית בקרית שמונה בשעה 19:30.

לדברי ד"ר גולדשטיין: "במהלך הקורס נכיר את דמותו של זאב ז'בוטינסקי כמי שייסד את הימין הציוני, נברר את פעילותו של מנחם בגין כמפקד האצ"ל ואת הוויכוח עם היה מנהיג מחתרת של לוחמים חירות או מפקד של ארגון טרור. נעסוק בפרשות 'אלטלנה', 'השילומים' ובברית ההולכת ומתהדקת בין מנחם בגין לבין רבים בקרב הציבור המזרחי בישראל. לבסוף נקדיש זמן לאירועים הסוערים שנלוו למערכת הבחירות של 1981 ולמתח, שהיה קשור בדרך הפעולה של בגין כראש ממשלה, בין תושבי קרית שמונה לקיבוצים באצבע הגליל.

בסיום הקורס נקווה לשיח משלב ומשתף בין כל משתתפי הקורס, בין אם שמחו או בכו באותו הלילה".

לפרטים ולהרשמה: יעל סילבר – 054-2455582 |  f אקדמיה בכיכר | [email protected]

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394463
ijLCw9-_QZ-8yu1GWZ7e-ZDRwwkvB_nL6HRbF2d6hc8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-mHBrHbBpm1IFsoJeCd6LLTFucGe5rwTud7GV7EbTTCM
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form